Europese PPL halen buiten Europa

Sigs

Member
Dames / heren

Ik ben Sigs, 27 jaar en kom uit het noorden van het land. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren om een PPL te halen in het buitenland (wegens kosten, tijdsduur van de opleiding etc.). Voor zover ik nu heb kunnen nagaan zijn er in de VS een 7-tal scholen waar ik mijn Europees brevet kan halen, namelijk:

Naples Air Center
U.K. Flight Training
European Flight Training
Airliner Career Academy
Euro American School of Aviation
American Aviation Academy
VliegJAA

Weet iemand nog een andere school in de VS of een ander deel van de wereld waar ik in 4-5 weken en voor ongeveer € 10.000 all-in (mag iets meer zijn, maar zoals het een goed Nederlander betaamt natuurlijk het liefst een stuk minder) mijn brevet kan halen?

Ik besef mij dat dit onderwerp al een groot aantal keren de revue heeft gepasseerd, maar een hoop informatie is niet echt up-to-date meer. Voor zover ik nu kan inschatten, wil ik rond het begin van 2013 beginnen met de opleiding.

Alvast bedankt voor de input.


Sigs
 
Bedankt voor de snelle reactie. Nadeel van Polen is dat het in het begin van het jaar niet echt goed weer is... Maar anyway, ik ga hem aan de lijst toevoegen, mocht ik het toch in de zomer gaan doen.

Thanks
 
Progressie

Progressie

Hallo allemaal,

Ik ben al een half jaar bezig om me te orrienteren op een US JAR PPL. Ik heb nu eindelijk gekozen voor American Aviation Academy en heb me een week geleden daar ingeschreven. Ik ben ook 2 weken geleden naar de UK geweest om daar 5 theorie examens te doen en de medical exam. Ik ben zeer goed te woord gestaan door de AAA. Ik heb nu ook de 500 USD deposit betaald om het I-20 formulier toegestuurd te krijgen om daarna mijn visa aan te vragen. De visum aanvraag is lang niet zo moeilijk als soms geschets wordt en ook heb ik goede info gekregen van AAA. Ik heb al een aantal keren een J1 visum aangevraagd voor de US en iedereen kan dat zelf doen. De reden dat ik verders voor AAA heb gekozen is omdat deze in Californie zit. Mooi weer rond Oktober. Florida heeft dan iets minder weer ivm hurricane season. AAA heeft overigens ook geen landingsgelden tenminste dat is me verteld.

OFT is nu Airliner Career Academy trouwens.

UK Flight training bied een JAR complient PPL aan. Dit is echter geen volledige JAR PPL. Ik heb op PPRUNE hier over gelezen om even uit te zoeken wat een complient PPL nu precies betekend. Je krijgt eerst je FAA PPL en daarna kun je het omzetten naar een JAA PPL. Ik zou even bellen om te kijken hoe de conversie nu in zijn werk gaat etc.

Volgens de nieuwe EASA regelgeving is het volgensmij ook niet meer mogelijk om 2 PPL's te houden maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iemand die dit kan bevestigen? Om deze reden heb ik dus niet voor UK flight training gekozen.

Toen ik me aan het orrienteren was op Naples air centre boden ze geen JAA PPL aan. Nu doen ze dat wel weer. Ik heb er net even naar gekeken maar ik vindt ze te duur en in de periode waarin ik wil gaan is het klimaat in Cali beter voor vliegers.

Naar welke school gaat je voorkeur nu uit?

Ik zag dat je begin 2013 wil beginnen. Ik plan om eind 2012 klaar te zijn. Ik hou een blog bij voor het PPL avontuur. www.leowillems.com .

als er verders nog individuele vragen zijn dan PM me maar en als er nog generieke vragen zijn dan stel ze maar op het forum.
Succes!
 
Mijn voorkeur gaat momenteel ook een beetje uit naar de AAA, maar alleen omdat ik het terrein wat uitdagender vind dan in Florida. Ik ben in beide staten geweest, recent in Florida en drie jaar geleden in Californie en Nevada. Het lijkt me mooier om in Californie te vliegen dan in het platte Nederland-achtige Florida.

Ik heb alle websites bezocht en de verschillen op een rijtje gezet, maar ik vind geen van de websites echt 100% duidelijk v.w.b. de additionele kosten en de inhoud van de opleiding. Zo adverteerd de ene school wel met een Night Qualification, en de andere niet. Is dat niet standaard? Als je die er apart bij moet doen ben je 3 dagen langer kwijt + gemiddeld USD 1000,-. Ook de "student study pack" zit er bij de ene wel bij, de anderen benoemen het niet (GBP 235,- extra).

Ook kan ik het me niet voorstellen dat er op de hele wereld maar 7 scholen zijn waar je in 4-5 weken je Europese brevet kan halen tegen een gunstige prijs en bij mooi weer. Vandaar dat ik wat info via dit forum probeer te verzamelen.

Ik zal je blog zeker in de gaten houden. Bedankt voor de info.
 
Hoi,

Nou er zijn wel andere goedkopere alternatieven om je PPL buiten NL te halen. In Spanje, Letland of Polen etc. zijn ook vliegscholen die een JAR PPL uitgeven. Ik denk dat Letland nog het goedkoopst is ook qwa levensonderhoud maar ik weet niet hoe het niveau van engels daar is. Ik wil graag naar de US toe dus voor mij een makelijke keus. En inderdaad San Diego (AAA) heeft erg afwisselende natuur, in het noorden bergen, oosten woestijn, zuiden Mexico hehe en in het Westen ligt de grote plas weer.

Ik heb ook alle kosten in kaart willen brengen. Dit valt niet mee maar opzich als ik er 1000 Dollar langs zit dan vind ik het wel goed. Ik heb 25 uur extra vlieguren gerekend naast de 45 die in het pakket zitten. Dit is toch de grootste extra kostenpost en die kun je toch heel slecht inschatten. De kosten zijn de kosten daar is weinig aan te veranderen.

Ik heb contact opgenomen met AAA omdat in hun pakket 7 examens zitten. 5 daarvan heb ik er al gehaalt dus heb ik om een reductie gevraagd en ook voor de groundschool. Dit was geen probleem. PS: de examens en ground instruction zijn in de UK goedkoper dan in de US (25 pond/examen 20pond/per uur priveles). Ook de class 2 medical is in de UK goedkoper dan in NL. Ik betaalde 110 +22 Pond voor een initial en eye (uitgebreid) exam. Met ryanair voor 20 euro op en neer, goedkope hostel in de buurt van de vliegschool en klaar. Verders is de PPL uitgifte in de uk 170 pond ofzo terwijl dit in NL 500 euro kost!!!

Over het studenten pakket. Ik heb het PPL pakket van AFE gekocht. De PPL boeken en de navigatie middelen heb je wel nodig. De enroute guide, VFR flight guide en de 1:500.000 kaart heb je eigenlijk niet nodig voor je examens. Die spullen heb je alleen nodig als je in de UK gaat vliegen. Het boek PPL5, Human Factors & Flight Safety en de Questions & Answers for the PPL Simplifier heb ik nog wel te koop voor een zacht prijsje. De tas die bij het study pack zit is echt zo'n grote piloten koffer. Leuk om te zien maar te onhandig/groot/zwaar voor practische doeleinden. Ik heb de AFE LC5 die staat ook te koop haha, jammer want ik heb er wel voor betaald. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 
sodaclub112; UK Flight training bied een JAR complient PPL aan. Dit is echter geen volledige JAR PPL. Ik heb op PPRUNE hier over gelezen om even uit te zoeken wat een complient PPL nu precies betekend. Je krijgt eerst je FAA PPL en daarna kun je het omzetten naar een JAA PPL. Ik zou even bellen om te kijken hoe de conversie nu in zijn werk gaat etc. Volgens de nieuwe EASA regelgeving is het volgensmij ook niet meer mogelijk om 2 PPL's te houden maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iemand die dit kan bevestigen? Om deze reden heb ik dus niet voor UK flight [/QUOTE said:
Het is volkomen legaal om een faa en jar (easa) ppl naast elkaar te houden. Waar je denk ik op doelt is dat je met de easa regelgeving 1 easa land moet kiezen waar jouw easa medical en jouw easa brevet geregistreerd staat. Je kan bijvoorbeeld straks jouw uk easa medical en ppl naar een Nederlandse easa omzetten, dan stuurt de uk jouw hele dossier naar nederland toe. Met faa brevetten heeft easa weinig te maken.

Succes met je vliegavontuur!
 
Wederom een hoop informatie. Dank daarvoor. Zoals gezegd is Polen (en ook Letland) niet echt een optie om in januari 4-5 weken heen te gaan. Dit puur vanwege het weer.

Maar goed, om terug te komen op de initiele vraag:

Zijn er nog andere scholen in de VS waar ik terecht kan behalve de 7 die al genoemd zijn (eigenlijk 6, UKFT valt af neem ik aan)?

Scholen in andere delen van de wereld mag natuurlijk ook, zolang ik er maar mijn Europees brevet kan halen.
 
Ik heb zelf mijn JAA-PPL gehaald in Ft Pierce bij EFT. Zie ook mijn blog http://vliegen.falcko.com en mijn film: http://www.youtube.com/watch?v=d007f2W-1xU

Het is mij prima bevallen! De prijzen op de sites kloppen wel, maar vergeet niet dat je nogal wat moet uitgeven voordat je überhaupt een meter hebt gevlogen. Aan vergunningellende meestal.
Een belangrijke tip: laat je vingerafdrukken in amerika zelf registreren. Is maar 10$, ik was een paar honderd euro kwijt plus dat je naar Frankfurt moet rijden.
Mijn blog staat vol met dat soort tips.

Ik heb mijn ppl in 6 weken gehaald, vanwege slecht weer heb ik een week niet kunnen vliegen, dus 5 weken is haalbaar.
 

Deze lijst heb ik vaker op diverse sites voorbij zien komen, alleen de link werkte nooit. Dit document is van 29 februari 2012, dus recenter kan bijna niet. Thanks.

4 opties over dus:

Naples Air Center
European Flight Training
Euro American School of Aviation
American Aviation Academy

Falcko, ik had je blog al eens gelezen. Ziet er leuk uit. Ik ben ook van plan om zo'n soort blog bij te houden, maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.

Zuid-Afrika is geen optie, zoals je op sommige sites wel eens leest?
 
He Sigs,

Er in 2 mogelijkheden. Of Spanje/Portugal in een aantal weken je PPL halen of naar de USA via 1 van de 4 scholen die je noemt. Ik denk niet dat je een JAA brevet kan halen in een ander "mooi weer" land in de winter. Of misschien Curacao of ergens in 1 van die landen? Ik weet alleen niet of het JAA/EASA is daar.

Als je het om de prijs doet, ik heb ik NL mijn PPL gehaald voor net minder dan 10.000 euro. Vergeet niet dat als je terug komt in NL je altijd nog een aantal uur conversie nodig hebt om aan het weer en het luchtruim te wennen, dus een goedkoop brevet in de USA wordt automatisch weer duurder als je hier komt.
 
KLM Aeroclub all in gerekend met 45 uur is ook rond de 10.000 euro, goedkoper als je het (vanaf ca. September) op de Aquila doet, nog veeel goedkoper als je dat doet in combinatie met een Aquila participatie (die zichzelf terugverdient, ook als je niet vliegt).http://www.klmaeroclub.com
 
Falcko, ik had je blog al eens gelezen. Ziet er leuk uit. Ik ben ook van plan om zo'n soort blog bij te houden, maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Ik heb erg goede ervaring met Wordpress fora. Zeer overzichtelijke blogs, verschillende thema's mogelijk en veel mogelijkheden 'achter de schermen'.
 
Als je het om de prijs doet, ik heb ik NL mijn PPL gehaald voor net minder dan 10.000 euro. Vergeet niet dat als je terug komt in NL je altijd nog een aantal uur conversie nodig hebt om aan het weer en het luchtruim te wennen, dus een goedkoop brevet in de USA wordt automatisch weer duurder als je hier komt.

Zou je dit wat meer kunnen verduidelijken? Zijn dit verplichte uren met instructeur of zo iets?

Ik neem aan dat als ik uit de VS terug kom met mijn papiertje, dat ik in Nederland kan gaan en staan waar ik wil. Ik begrijp dat het slim is om nog een keertje met een instructeur te gaan vliegen in Nederlandse condities, maar als ik terug ben heb ik toch mijn volledige brevet?

KLM Aeroclub all in gerekend met 45 uur is ook rond de 10.000 euro, goedkoper als je het (vanaf ca. September) op de Aquila doet, nog veeel goedkoper als je dat doet in combinatie met een Aquila participatie (die zichzelf terugverdient, ook als je niet vliegt).http://www.klmaeroclub.com

Ik woon 200km van Lelystad af. Dan lijkt me dit niet zo'n slim plan. En volgens de site ben je EUR 13.000 kwijt voor je PPL, dus ik zou graag willen weten hoe je aan die EUR 10.000 komt. Zo'n participatie lijkt me eerlijk gezegd best interessant, maar zoals ik al zei, Lelystad ligt niet bepaald naast de deur voor mij.
 
Zou je dit wat meer kunnen verduidelijken? Zijn dit verplichte uren met instructeur of zo iets?

Ik neem aan dat als ik uit de VS terug kom met mijn papiertje, dat ik in Nederland kan gaan en staan waar ik wil. Ik begrijp dat het slim is om nog een keertje met een instructeur te gaan vliegen in Nederlandse condities, maar als ik terug ben heb ik toch mijn volledige brevet?

je hebt dan inderdaad een volledig brevet, maar voordat je ergens een vliegtuig kan huren bij een vliegclub/school/eigenaar zal je altijd eerst een "checkout" vlucht doen op dat type vliegtuig. meestal is dit met een instructeur of de eigenaar maar kan soms ook een ander clublid zijn. Die beoordeeld of je wel een beetje kan vliegen en of je dat veilig doet. Als je bijvoorbeeld lid wordt van een club en je hebt eenmaal je checkout gedaan op bijv. Een c172 en je wilt een keer een pa28 huren, dan zal je bijna altijd weer een checkout moeten doen in dat type vliegtuig. Soms is dat een uurtje vliegen met een paar landingen, maar als het type vliegtuig helemaal nieuw voor je is kan het misschien ook 5uur zijn of meer om je de specifieke eigenschappen van dat type bij te brengen. Daarnaast is het vliegen in europa dermate anders dan het vliegen in usa dat het zeker slim is om een keer met een instructeur of andere vlieger even goed door de verschillen te lopen van radio/ vertrek en naderingprocedures/ luchtruimstructuur/ vliegplan indienen etc.

Succes!
 
Zoals milehigh vertelt, heb je inderdaad je volledige JAA brevet. Alleen gaat een vliegschool of club je niet zomaar een kist verhuren. Luchtruim/weer/air law/etc. zijn hier allemaal anders. Hangt van jezelf af, maar sommige mensen kost het nog een paar uur voor ze "los" zijn in NL.

Ik woon 125 van lelystad en dat is goed te doen. Lelystad is veel voordeliger vliegen, dus de reiskosten haal ik er makkelijk uit. Gezien je afstand van lelystad woon je of in zuid-zeeland of zuid-limburg. Mocht je in limburg wonen, kijk dan ook eens over de grens in Duitsland. Op veel gebieden een veel vriendelijker aviation land dan Nederland.
 
Gezien je afstand van lelystad woon je of in zuid-zeeland of zuid-limburg

Telt het noord-oosten van de provincie Groningen ook mee? Geloof me, Lelystad is echt een flink stuk rijden dan. Minimaal 2 uur.

Duitsland zal ik zeker in overweging nemen om eens te gaan vliegen als ik eenmaal mijn brevet heb. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst maar eens het papiertje halen....
 
Back
Top