Banen voor het oprapen!

Bushpilot...gefeliciteerd!!

:biertje:

Leuk te horen dat het je is gelukt.
Tis wel niet op de manier zoals "vruggah", toen alles werd betaald, maar toch.
Trouwens ik heb indertijd (1993) ook al moeten betalen voor een typerating, maar dat was wel DE stap naar een legacy carrier voor een "vrije markter".

Net als ik al vaker schreef hier op dit forum, kijk wat hier wordt geschreven en maak je plan. Over het algemeen vind ik het heel erg negatief en de afgunst druipt er van af....gewoon doorheen prikken.
Maargoed..we leven in een vrij land.

Bottom line, m.n. voor degene die nog twijfelen, denk na, doe onderzoek en neem wat hier geschreven wordt mee in je afweging. Kies voor de juiste school, waarbij je vooral moet proberen in te schatten juist wat zo'n school doet en wat je kansen zijn NA je opleiding. Ook als je een tijdje (soms een paar jaar) moet overbruggen.
Ik ben geen KLS'r, maar ben er wel van onder de indruk dat ze gewoon netjes het rijtje afgestudeerden in volgorde laten aannemen bij de KLM. En niet mensen die al langer klaar zijn als afgeschreven beschouwen. (Wat ze overigens meer te danken hebben aan de KLM zelf.)

Veel plezier en "suck it up",

PaBlauw.
 
PaBlauw.

Je laatste constatering is juist en volgens mij zitten ze nu bij 2012/2013 qua afgestudeerden. Inderdaad gewoon op volgorde.
 
Banen voor het oprapen!

Volgens mij snappen jullie niet helemaal wat ik zeg of hoe t kan gaan tegenwoordig. Als ik zeg dat ik 1700 over hou dat hou ik dat over. Dan heb ik belasting betaald en de bank, dus ook het TR gedeelte.


Ja je "aflossing" wordt betaald maar na 1 jaar (je contract?) heb jij met die aflossing je 35.000 niet afbetaald. Dat bedoel ik.

Verder geen afgunst hoor! Ben blij voor je ;-).

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
en de afgunst druipt er van af....gewoon doorheen prikken.

Volgens mij hebben de meeste mensen die hier kritiek hebben geleverd toch echt wel een betere baan dan onze Struikpiloot.
Het woord afgunst is dus niet echt van toepassing.

Easy is an sich geen slechte werkgever lijkt mij, van de lowcosters waarschijnlijk nog het beste.
Ging mij ook meer om de toon en strekking van het originele bericht.
Blijkbaar moest de frustratie van jarenlang alleen maar op airwork te gluren er plotseling uit.
 
Bovenop €130k nog een kansloze TR a €35k bijlenen....en dat geen probleem vinden want "Ik zit toch al diep in de schulden.Ik wilde gewoon piloot worden en dat ben ik nu...":eek:

Dat krijg je dus als de liegscholen als klanten alleen nog rijkeluiszoontjes en goedgelovige MBO-ers kunnen krijgen.
De ene groep jeukt dat geld niet , want het zijn pae's kwartjes en de andere groep is te stom om te beseffen dat ze vreselijk genaaid worden.
 
Ik zal wel voor type rating moeten betalen maar he, als je toch al 1,3 ton rood staat wat maakt dat kleine beetje dan nog uit. Mijn droom is in ieder geval uit gekomen.

Ben benieuwd als je kinderen zult krijgen, wil gaan trouwen, een huis wilt kopen, of een auto, met vakantie wil gaan, geld opzij wil zetten voor het geval er iets onverwachts gebeurt (juridisch, financieel).

Geld is net een spelletje he, het komt en gaat weer weg. Ach ja he

Onbegrijpelijk!!!
 
Ik denk dat de "oude garde", waaronder ikzelf, zich moet realiseren dat de nieuwe raadgevers op dit forum, een nieuwe generatie is waar dit soort praktijken en uitspraken volledig acceptabel is.
Wij zijn dinosauriërs, die met uren sprokkelen en vliegtuigen wassen ons brevet bij elkaar hebben verdient, en waar het belangrijk was hoe hard je werkte. Niet hoeveel je betaalde.
Dat is niet meer.... de regel tegenwoordig is: degene die het meeste betaalt, zal het meeste krijgen, ook al moet je daar de rest van je leven voor bloeden. Het zijn centjes van pa en ma of van een bank, dus meer "fictieve bedragen op een papiertje".
Dat je de rest van je leven geen huis meer kunt kopen, iedere keer aan het eind van de maand met het zweet op je lippen bij de Appie staat te pinnen, of je rekeningen niet meer kunt betalen, dat is niet belangrijk.
Het gaat niet om de toekomst. Het gaat om nu. En nu zijn we piloot.
Have fun.

Ik ben wel een beetje klaar op dit forum....
 
Beer,
Well said!
Alleen zal ik toch blijven gluren op Airwork, zodat ik bij "de tijd" kan blijven.

Kan er nog wel aan toe voegen dat waarschijnlijk mijn mooiste vliegjaren waren in de tijd dat ik financieel van week tot week leefde als vlieginstructeur in het NoordOosten van de States.
Heb er vrienden voor het leven aan overgehouden en het leert je waarderen (= extra genieten) als het je wat beter afgaat.
 
Bushpilot,

Van harte gefeliciteerd met je prestatie ! Jammer dat ik na jou bericht alleen maar negativiteit lees.

Grt,

AT
 
Bush pilot

ik denk dat je deze post twee columns naar beneden had moeten verplaatsen in het Voortgangsonderzoek draadje. Dan had je van dezelfde mensen met dezelfde post hele andere reacties gekregen. Van Harte met je baan. Leuk om ook eens een success story te lezen. Moet er wel bij zeggen dat ik de opmerking over even de TR erbij lenen ook niet kan plaatsen. Groeten C
 
Ach kom nou heren. Zijn we nu al vergeten dat een aanzienlijk deel van de 'oude garde' hier als kip zonder op naar Amerika vloog om daar als zogenaamd co-piloot vracht te gaan vliegen op een afgeragde en levensgevaarlijke turboprop die sowieso geen co-piloot nodig had en dat voor vele tienduizenden guldens? Om maar niet over al die duur betaalde Denim air/Air Holland typeratings te beginnen! Maar hé, andere tijden andere problemen.

Het trekt blijkbaar weer een beetje aan in luchtvaartland, wees blij dat jongens en meisjes weer een weg vinden naar de cockpit, wees blij dat ze hierover van gedachten willen wisselen met ons. Alleen zo kan de volgende generatie een weloverwogen keuze maken, DEZELFDE keuze die we allemaal destijds hebben gemaakt.
 
Dat er Captains zijn die bedrijfjes opzetten die P2F aan bieden, om hun matige inkomen aan te vullen. Hebben het niet alleen over het buitenland maar ook KLM'ers.

Dus dat is dan meteen de hele oude garde? Nee? Als je niks zinnigs hebt te zeggen, zeg dan niks.
 
Dus dat is dan meteen de hele oude garde? Nee? Als je niks zinnigs hebt te zeggen, zeg dan niks.

Niets zinnigs?

Dat P2F bestaat I know, maar is het echt waar dat Nederlandse vliegers naast hun reguliere werkzaamheden ook dergelijke programma's aanbieden? Of is dit een valse beschuldiging? Het zou dan wel een mogelijk gevalletje zijn van 'links lullen, rechts vullen'.
 
De eigenaar van ATTC is volgens mij een KLMer, biedt line training pakketten aan. Daarnaast hebben we natuurlijk de heer RZ van Stella en IFTC, weet niet of hij nog steeds bij Trans werkzaam is.
 
Last edited:
RZ werkt nog steeds bij Transavia.

Maar idd, tot nu toe 2 namen op grofweg 3700 vliegers.... Dan kan je echt alles over 1 kam scheren.
 
Back
Top