Banen voor het oprapen!

Al je berichten hier bestaan alleen maar uit het naar beneden slaan van het niveau van een ATPL opleiding.... Ben je ooit afgewezen bij Stella ofzo? De zurigheid druipt van je berichten af. :eek!:

Ik kan het minimaal-vwo voorstel van Peer best begrijpen. Het gaat immers ook om denkniveau. Daarnaast moet je in een korte tijd flink wat kennis vergaren.
En ja, ik denk dat een groot deel van het huidige pilotenbestand best een TU bachelor binnen kan slepen.
Van het paar dozijn dat ik ken betwijfel ik dat er meer dan twee een BSc @ TUD kunnen halen.

Boeit mij verder ook niet heel veel, operationele vaardigheden zijn m.i. veel belangrijker dan een uitmuntend intellect om een goede verkeersvlieger te worden/zijn...
 
Banen voor het oprapen!

Gelukkig is het ook niet nodig dat vliegers een studie aan de TUD kunnen afronden.

Het is belangrijk dat ze een werk en denk niveau hebben dat ze in staat stelt een universitaire opleiding af te ronden.

Daarnaast is het voor vliegers veel belangrijker om die speciale mix van talenten te hebben, zowel op sociaal vlak qua CRM skills als op technisch vlak om te kunnen begrijpen hoe iets werkt en wat het doet, dat ze in staat stelt om op een prettige manier een veilige vlucht uit te voeren. Ongeacht weer, lastige passagiers of technische problemen met de kist.

Als iedereen in de cockpit een TU nerd zou zijn dan is er binnen de operatie niet met deze mensen samen te werken omdat het er waarschijnlijk aan schort op het sociaal vlak.
Heb je geen kaas gegeten van techniek maar ben je super sociaal, dan is het lekker werken tijdens de normale werkdag, maar gaat de werkdruk wel even exponentieel omhoog ingeval van een complexe motorstoring in combinatie met een hydraulisch lek op het andere systeem.

Niemand beweert dan ook dat een ATPL theorie opleiding gelijk staat aan een TU bachelor. Echter, leren vliegen kan je niet alleen uit een boekje en omvat meer dan wat theorie en wat vlieghandigheidjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Last edited:
Gelukkig is het ook niet nodig dat vliegers een studie aan de TUD kunnen afronden.

Het is belangrijk dat ze een werk en denk niveau hebben dat ze in staat stelt een universitaire opleiding af te ronden.

Daarnaast is het voor vliegers veel belangrijker om die speciale mix van talenten te hebben, zowel op sociaal vlak qua CRM skills als op technisch vlak om te kunnen begrijpen hoe iets werkt en wat het doet, dat ze in staat stelt om op een prettige manier een veilige vlucht uit te voeren. Ongeacht weer, lastige passagiers of technische problemen met de kist.

Als iedereen in de cockpit een TU nerd zou zijn dan is er binnen de operatie niet met deze mensen samen te werken omdat het er waarschijnlijk aan schort op het sociaal vlak.
Heb je geen kaas gegeten van techniek maar ben je super sociaal, dan is het lekker werken tijdens de normale werkdag, maar gaat de werkdruk wel even exponentieel omhoog ingeval van een complexe motorstoring in combinatie met een hydraulisch lek op het andere systeem.

Niemand beweert dan ook dat een ATPL theorie opleiding gelijk staat aan een TU bachelor. Echter, leren vliegen kan je niet alleen uit een boekje en omvat meer dan wat theorie en wat vlieghandigheidjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

En met deze perfekte beschrijving van welke vaardigheden je als piloot mee moet brengen kunnen we hopelijk het eeuwige ge-o.h. over het niveau en de zwaarte van een vliegopleiding achter ons laten.
 
Back
Top