Was het dit nou?
Ik vond, vind, het wel een aardig onderwerp en was heel benieuwd naar de verschillende opvattingen.
Maar, blijkbaar is alles gezegd nu? Goed, ik gooi nog een takje op het bijna uitgebluste vuur.
Wat FlyEye met zijn geld doet moet hij zelf weten. Opmerkingen als, hij verpest de markt, hij gaat op een verkeerde stoel zitten, hij pikt met zijn geld een plaats van een ander in etc, snijden toch geen enkel hout. Kom nou toch zeg.
F.E wil gewoon eens rondkijken, komt echt niet aan de beurt bij een Lergacy Carrier, dat ambieert hij ook niet, en kan ook nooit een carriere als verkeersvlieger nastreven in het huidige en toekomstige klimaat.
Dat zegt hij ook niet. hij wil alleen eens meemaken, wellicht op een private jet, of bij een start up locost carrier, ergens anders hoeft hij het niet te proberen en dat weeet hij donders goed, hoe dat nu is, verkeersvlieger zijn.
Laat hem toch. Hij komt er vanzelf wel achter,(binnen zes maanden, tops), dat hij zijn huidige baan echt niet zal opgeven.
En waarom zou hij het niet eens mogen proberen, CPL en ATPL op zak? Waar hij terecht kan loopt hij echt niemand in de weg.
Overigings, dit terzijde, heb ik een hoogleraar gekend, L+R techniek Delft, die deeltijd als gezagvoerder op de 757 bij Air Holland vloog.
En nog een aandachts puntje, LHU kwam er al mee, het, tussen haakjes, akademisch nivo, van een CPL,ATPL opleiding, valt inderdaad niet te vergelijken met een opleiding tot medisch specialist.
Maar daar ging het niet over.
De suggestie van Jack D. en Diana om eens bij de Paters in de Oost te gaan kijken kan ik wel enigszins volgen maar raakt de kern van de zaak niet.
F.E. geeft te kennen dat hij het wel eens zou willen proberen, verkeersvlieger te zijn. So what. Hij heeft er de nodige euro's voor over en als het hem lukt ergens binnen te komen dan volgt de ontnuchtering vanzelf wel.
Nogmaals, bij die werkgevers waar hij anderen in de weg zou lopen komt hij toch niet binnen en als hij later weer blij in zijn eigen praktijk zit hebben we er in ieder geval iemand bij die in familiekring kan zeggen dat het vak van verkeersvlieger hedentendage niet te benijden is. En dat ze dat van hem aan kunnen nemen.
Daar hebben we dan meer aan dan het verhaal van eeen beginnende Lion Air piloot die het nu nog allemaal cool vind maar de hitte van de keuken nog moet ontdekken.
Squawk Ident.
Art