Antwoord P2F Flyeye

Wordt ik me toch vanmorgen in een p.m. van Dutch M toch voor halve psychoot uitgemaakt, bijzonder sfeer verlagend moet ik zeggen. Laat ik zeggen dat ik gelukkig nog principes heb, waardoor ik me nog ergens principieel ergens druk over kan maken.

Ik zie wel dat ik tot nu toe nog niet echt goed onder woorden heb kunnen brengen waar nu precies mijn frustratie zit. Ik zal nog een laatste poging wagen en dan hou ik er mee op, nog een paar dagen, dan heb ik vakantie en daar ben ik hard aan toe geloof ik.

Voor de mensen die vinden dat P2F en dergelijke allemaal wel moet kunnen, waar om maak ik me er nou zo druk over, gun die man toch zijn pleziertje etc etc etc:

P2F als hobby project vind ik geen goed idee, natuurlijk is het leuk om vanuit de cockpit van een 737 op flight level fantastic van het uitzicht te genieten. Gelukkig zijn die momenten er ook. Maar uit de posts van Dhr Flyeye bleek al gouw dat hij er niet al te serieus werk van wil maken, leuk om een keertje gezien te hebben, mag wat kosten, maar moet niet meer dan een paar honderd uur (klein jaartje) te duren. En kom op zeg hij zit toch niemand in de weg?? Kortom, lekker de krenten uit de pap vissen, maar vooral niet de negatieve kanten van het vak onder ogen willen zien, laat staan ervaren!

Daar tegen over staan mijn collega's en ik die er hard aan moeten trekken om in deze tijden er een fatsoenlijk baan van te maken. Persoonlijk wegen voor mij de mooie kanten van het vak nog steeds op tegen de problemen die dit beroep met zich meebrengt maar de balans is wel de verkeerde kant op aan het bewegen en op dit moment is het alle zeilen bij zetten om er voor te zorgen dat deze niet heel hard de verkeerde kant op slaat.

Kijk, als je dan leest dat iemand even als hobby projectje verkeersvliegertje wil spelen en maar niet wil inzien dat hij hiermee een actieve bijdrage levert aan de instanthouding van een verwerpelijk systeem wat voor mij en mijn collega's serieuze problemen oplevert in wat voor ons de dagelijks kostwinning is. Dan hoef je niet op mijn symphathie te rekenen. En ja, dan komen er inderdaad harde opmerking uw kant op.
 
Wordt ik me toch vanmorgen in een p.m. van Dutch M toch voor halve psychoot uitgemaakt, bijzonder sfeer verlagend moet ik zeggen. Laat ik zeggen dat ik gelukkig nog principes heb, waardoor ik me nog ergens principieel ergens druk over kan maken.

Er is een significant verschil tussen iemand voor halve psychoot uitmaken en de zorgen uitspreken wanneer iemand dit soort uitspraken doet:

Altijd nog goedkoper dan een psychiater, die knakker die ik laatst had was eigenlijk loodgieter, maar deed het er een beetje bij voor de hobby. Wel handig want na de sessie heeft ie nog effe mijn nieuwe douche opgehangen!

En als username "gedumped" heeft. En als Avatar een overduidelijk ongelukkig kijkende eend. Iemand met een dergelijke gemoedstoestand (of iemand die dat serieus uitdraagt) hoort niet voorin te zitten.

Maar ga je gang, van mij mag je doen en schrijven wat je wilt. Blaas de stoom maar af, de wereld verandert er evenwel niet door.
 
Hallo Ditched.

Ja, een paar weken vakantie doet vaak wonderen ten aanzien van lichaam en geest.
Het is jammer dat een blijkbaar onkiese eruptie per pm van Dutch M. aan jouw je quantum soelaas nu is bereikt.
Mocht een dergelijke pm de fatsoensnormen te buiten zijn gegaan kan je die gewraakte pm nog even forwarden naar Diana of Mr. White.

Maar, Ditched, je kan jezelf ook afvragen natuurlijk of je de postings van FlyEye wel met de juiste leesbril tot je hebt genomen.
Hij vraagt advies, tegen beter weten in, wat de beste P2f scheme is. Daar word hij terecht over aangesproken en zijn reacties, (twee), hebben hem wat minder populair gemaakt.

Dat had ik van hem ook graag anders gezien want, zoals ook FotoJunky in post 64 zegt, ik sluit niet uit dat FlyEye een competente vlieger is die tijdens zijn Sabattical year in aviation best nog eens met goed gevolg en tot tevredenheid van zijn korte termijn werkgever en de omringende collegas zijn probeer carriere tot een goed einde kan brengen. En dan gaat hij gewoon weer teug van Euro 25 per block hour bruto naar Euro 175 per consult hour netto terug in zijn praktijk.

Ditched, waar jij je aan stoort, en jij niet alleen, is dat FlyEye niet de moeite neemt zijn voornemen adekwaat toe te lichten en , call a spade a spade, inderdaad een en ander wat denigrerend en badinerend benaderd. Dat een beetje “jennen” noemen is een faux pas in deze context.
Nogmaals jammer, want daarmee staat hij bij miij in ieder geval in zijn blote kont.

Dus Ditched, verwar de aversie van de manier waarop niet met de casus van de zaak. FlyEye kan zijn gang gaan. Hij is jouw niet en ook niemand anders tot last, blokkeerd jouw carriere niet, houd geen verwerpelijk system in stand en loopt alleen het risco door zijn eventuele toekomstige werkgever met een brede grijns te worden binnengehaald maar achter zijn rug om door die zelfde werkgever hilarisch als een exponent van P.T. Barnum te worden gezien.

Prettige vakantie.

Tijd hier voor een ijskoude Jaegermeister met een flesje Dusseldorfer Alt.
Zum Wohle
Art
 
Dat een beetje “jennen” noemen is een faux pas in deze context.
Nogmaals jammer, want daarmee staat hij bij miij in ieder geval in zijn blote kont.

Volgens mij was ik degene die de term jennen gebruikte. Dat was niet disrespectvol of denigrerend bedoeld, maar slechts om duidelijk te maken dat het verhaal van de King Air met een knipoog was bedoeld.
 
Klopt LHU, in feite.

In principe echter, zie FlyEye antwoord op jouw post, gaat F.E. ook even jennen.
In die "context" dus.

Jouw jennen is "banter", F.E.'s jennen is niet op zijn plaats. Hij draagt, droeg, niets inhoudelijks bij. Jij deed dat wel in je postings.

Zie je, ik kan ook korte reacties geven.:biertje:

Cheers
Art
 
Beste Art,

:biertje: ik drink niet maar proost.

Naar mijn bescheiden mening is de workload van de commerciële piloot omgekeerd evenredig aan de grootte van het vliegtuig. Het salaris is weer wel evenredig aan de grootte en zwaarte van vliegtuig.

Het plezier in het vliegen misschien ook wel, maar dat weet ik dus niet uit eigen ervaring.

Mijn uurloon is overigens, vastgesteld door de Nederlandse Zorgauthoriteit, ( aanklager EN rechter in de gezondheidszorg ) op 135 euri. Bruto-bruto want het eigen pensioen en AOV ( de medische LOL ) moet er nog af. Dat uurloon zou dit jaar wel weer wat minder kunnen zijn, omdat de prijs door de schadeverzekeraars onderhandelbaar is. Naar beneden overigens, niet naar boven....

Ik weet nog niet wat het wordt want de onderhandelingen lopen nog. In de tussentijd wordt ik gewoon niet betaald :mad:

Een beetje captain van een A1 maatschappij verdiend 200+ per vlieguur bruto. Tuurlijk zijn er ook mensen die van failliete maatschappij naar failliete maatschappij zijn gegaan en geen pensioen hebben, maar in NL zijn dat er niet veel.

Ik moet heel wat secuur handwerk uren leveren om op een inkomen te komen dat naar mijn idee enigzins past bij 14 jaar studie en beroepsopleiding na het VWO.

Ik vind dus dat ik dus best wat mag jennen.

En "Ditched" met een wat lusteloze eend op de bank mag best een beetje dimmen. ALS ik P2F ga doen ( ik vlieg nu bijna altijd wat ik zelf wil, dat kan bij een mij meestal maar één keer :) ) dan pik inderdaad niemand zijn baan in ....

Dhr van Buren doet geen P2F, WIJ betalen dan voor deze 'uitkeringsgerechtigde'

http://www.politiekcompendium.nl/9351000/1f/j9vvh40co5zodus/vh4vaipeaczm

Het enige dat ik wil zeggen, P2F bestaat, ik heb de papieren maar kom anders niet rechtsvoor te zitten in iets met een drukcabine waarbij je niet alweer in de descent moet als je net level bent. Voo mij net zo'n overweging, als voor iemand met papieren en 200 uur en een schuld van 110K plus.

Leaving FL250 climbing to FL370 klinkt ook wel mooi.

En nog even inhoudelijk; bedankt voor alle waardevolle tips tot dusverre van mijn collega vliegers :snore:
 
Ik weet nog niet wat het wordt want de onderhandelingen lopen nog. In de tussentijd wordt ik gewoon niet betaald :mad:
Same here. Er wordt hier wel eens gedaan alsof medici, advocaten, etc het maar al te makkelijk hebben. Geen enorme studieschuld, zeker van werk, etc. Van advocaten heb ik geen verstand. Maar wat FlyeEye zegt is letterlijk waar, het is maart, nog geen cent ontvangen over 2012. We worden uitgerookt. Enorme studieschuld, nee dat niet. Maar velen hebben in de afgelopen wel een praktijk gekocht, die nu, met de huidige tarieven, nog maar de helft waard is. Nee, ik ga hier niet lopen klagen, daar hebben we eigen forums voor. Bovendien, wie ben ik om te klagen. Waar ik jullie wel op wil wijzen, is dat elk beroep zo z'n vervelende kanten heeft en de crisis iedereen raakt. Wij zitten ook niet zo op rozen, als jullie volgens mij denken. Sorry voor de offtopic.

Leon.

Ps Misschien wil FlyeEye jullie nog wel verklappen wat verzekeraars tegenwoordig als normaal honorarium beschouwen voor een oogarts voor een staaroperatie. Inclusief alles, voorzorg, de operatie zelf en nazorg. You will be amazed.
 
Beste Flyeye, beste LHU,

Sorry als mijn sarcasme jullie teveel is geworden. Ik vind dat dingen hier best scherp neergezet mogen worden, beetje jennen mag je het ook noemen, geen probleem wat mij betreft.

Flyeye, als je je MCC nog niet gedaan hebt dan zou ik je willen aanraden deze op een Full Motion Simulator te doen, mocht je al wel je MCC gedaan hebben, maar niet op een fulll motion, dan kan een Jet Orientation Course misschien een goede opstap zijn voor de typerating.

De werkdruk in de cockpit van een verkeersvliegtuig ligt vele malen hoger dan jij gewent bent. Zeker op de 737, wat een relatief snelle kist is, oud cockpit design (veel handelingen). Tel daarbij op drukke ATC en multi crew omgeving, nog wat leuk weer.... afijn daar kom je straks dan wel achter. Alleen hoop ik dat je het allemaal een beetje kan handelen, oh ja, bij die fantastische maatschappij die jou straks je "Airline Experience" gaat verkopen hoef je misschien ook niet te veel van die knakker links van je te verwachten. Goede training captains zitten doorgaans bij andere maatschappijen, tenminste dat hoop ik voor ze. Veel geluk met je avontuur, volgens mij zit je straks in een situatie waar ik met ervaring inmiddels aan paar jaar ervaring nog niet in zou willen zitten, maar veel plezier zou ik zeggen.

Laat je ons wel effe weten wat je er van vond?

Oh ja, en jongens hou toch op over die eend, die zit gewoon lekker happy naar de vliegtuigjes te kijken. Hij staat namelijk op een bord van een AWOS stationnetje van een klein veldje in het zonnige Californië.
 
Last edited:
Jazeker, numerus fixus ingesteld door de overheid, maar: Dat is er niet "zomaar", maar omdat er -in een ver- verleden een lobby geweest is om dat voor elkaar te krijgen. Weinig artsen -> Goed voor het inkomen. En het argument is "zonder competitie kan er betere zorg verleend worden".

Overigens is het vaak geen taalbarriere, maar een verschil in cultuur- en begrippenkader. Wanneer ik met een oostenrijkse arts praat, dan versta ik hem goed, maar moet wel heel goed opletten wat hij bedoelt.

Een tijdje geleden kwam de numerus fixes voor de medische beroepen naar voren.

Dit is het actuele inzicht.
 
Ik krijg net een geweldig idee voor een nieuw op te richten onderneming... Als al die specialisten nou eens aan mij gaan betalen, zorg ik dat ze ergens een half jaar kunnen werken. Uiteraard alleen geen salaris, dat gaat naar de onderneming. Onkostenvergoeding en zelf betalen voor de witte jas...
 
Back
Top