Bumperking
Reaction score
0

Profile posts Postings About

  • Jazeker weet ik daar meer over! Sorry lees je bericht rijkelijk laat. Laat hem bij vragen een mail sturen naar benjamin.sindram@vcockpit.de.

    Groeten,
    Ben
    Beste Bumperking,

    Wij hebben vorig jaar een aantal keer contact gehad vanwege de situatie bij Lufthansa Italia en de mogelijkheden voor mij om overgeplaatst te worden naar bv Germanwings. Uiteindelijk kan ik melden dat het voor mij allemaal gelukkig goed is gelopen en dat ik nu druk bezig ben in de linetraining op een Airbus A320 van Condor Berlin. Ik moet zeggen, een super bedrijf om voor te werken!

    Iemand die ik ken heeft echter zijn gehele selectieproces bij Germanwings gehaald en staat op de wachtlijst voor een TypeRating plaatsje. Nu kreeg hij onlangs te horen dat dat nog wel erg lang (misschien 4 jaar) kon duren. Is dat iets waar jij misschien meer over weet?

    Groeten Martijn
    Als ze de sim delen, zal die hetzelfde en niet strenger zijn.

    GWI is ABSOLUUT aan te raden boven CLH. Geen enkele twijfel. Ga dus voor GWI! Ik kan het je niet duidelijker zeggen. :)

    Sorry dat ik nu pas antwoord, je mailtje is ergens tussendoor geglipt...

    Groeten,
    Ben
    Beste Bumperking,

    In het topic GWI of CLH heb jij een aantal keer gereageerd over de verschillen tussen beide. Mij lijkt het uit die reacties dat je een vrij goed beeld hebt over de situatie bij beide maatschappijen.

    Ik zit sinds gisteren ook in dezelfde luxepositie en heb via het topic inmiddels wel gezien dat GWI de betere optie is. Nu zit ik alleen met dezelfde vraag mbt de selectie. Is die bij GWI net zo streng of strenger als bij CLH? Door de goede voorwaarden zal GWI namelijk (nog) meer keuze uit sollicitanten hebben dan CLH. Maar als ik het goed begrepen heb betekent een negatieve Sim of FU bij GWI ook direct een nein voor CLH.
    Ik zou graag voor GWI gaan, maar als de kansen veel kleiner zijn dan CLH. Dan moet je dat ook meenemen in de overweging lijkt mij. Zeker aangezien een poging bij de een ook direct het einde bij de ander lijkt te betekenen..

    Concreet: Heb jij misschien iets meer (inside) informatie over het bovengenoemde?

    Thanks!

    Neos (Martijn)
  • Loading…
  • Loading…
Back
Top