Antwoord P2F Flyeye

het verschil is dat er geen kleine 1000 werkeloze huisartsen zijn maar wel 1000 werkeloze verkeersvlieger die hiermee WEL hun brood mee moeten verdienen.
 
Broodroof

Broodroof

het verschil is dat er geen kleine 1000 werkeloze huisartsen zijn maar wel 1000 werkeloze verkeersvlieger die hiermee WEL hun brood mee moeten verdienen.
Precies!

Laten we anders voor de gein de rollen eens omdraaien en de numerus clausus voor studenten medicijnen afschaffen, de gehele studie medicijnen privatiseren (nul studiefinanciering meer, alles zelf financieren) en zo de markt overspoelen met afgestudeerde artsen zonder ervaring met een torenhoge schuld die vervolgens zich duur moeten inkopen bij een low-cost kliniek (die veel goedkoper is dan de praktijk van Flyeye) en die daar een jaartje voor peanuts/magere onkostenvergoeding mogen werken. Puur voor de lol, of voor de ervaring. Ik ben benieuwd wat een medisch specialist met een dure praktijk daar van zou vinden... :rolleyes:

Flyeye, als je voor de hobby wil vliegen meldt je dan aan bij Artsen Zonder Grenzen en ga gratis in de jungle van Papua Nieuw Guinea of Afrika vliegen! Voor zoiets heb ik niets anders dan respect want dat is namelijk echt vliegen en het heeft nog en nobel doel, maar ga a.u.b. niet een totaal verrot P2F systeem in de commerciële luchtvaart in stand houden omdat je een midlife crisis hebt en een jaartje Leonardo di Caprio uit "Catch Me If You Can" wilt spelen.

Verder heeft George Best nog een goed advies voor wat te doen met een surplus aan pecunia: "I spent a lot of money on booze, women and fast cars. The rest I just squandered. " :yeehaa:
 
het verschil is dat er geen kleine 1000 werkeloze huisartsen zijn maar wel 1000 werkeloze verkeersvlieger die hiermee WEL hun brood mee moeten verdienen.
Natuurlijk zijn er geen 1000 werkloze 'huis'artsen, ooit gehoord van 'n numerus fixus ;)

Het is een druppel op een gloeiende plaat (1000 -1), maar over het bezet houden van 'n windscreen wiper seat (Fokker LXX), door een zekere Willem van Buren, hoor je niemand.
 
Natuurlijk zijn er geen 1000 werkloze 'huis'artsen, ooit gehoord van 'n numerus fixus ;)

Het is een druppel op een gloeiende plaat (1000 -1), maar over het bezet houden van 'n windscreen wiper seat (Fokker LXX), door een zekere Willem van Buren, hoor je niemand.

nee, nu is het nog 1000-1 hobby vlieger, straks zijn het een paar honderd abies die werkgevers gaan bellen met "ik betaal de typerating en ik hoef helemaal geen salaris meer te hebben". Nee, dat lost het probleem op en komt de T&C van vliegers ten goede.
 
nee, nu is het nog 1000-1 hobby vlieger, straks zijn het een paar honderd abies die werkgevers gaan bellen met "ik betaal de typerating en ik hoef helemaal geen salaris meer te hebben". Nee, dat lost het probleem op en komt de T&C van vliegers ten goede.

BMJ, 2e keer, dit gebeurt al sind een goede 20 jaar. Waar wil je nou heen met je punt. Dacht je dat de KLM nog nooit zulke aanbiedingen heeft gehad? Onze enige bescherming is een goede vakbond tegen deze praktijken, verder niets.

Op sommige kisten zaten zelfs betalende mensen (Ab-Initios die verder wilden komen) die er, wettelijk gezien, niet eens hadden hoeven te zitten. Die vlogen op single-pilot kisten als FO mee. Daar maakt het dus niet eens uit of er een huisarts met teveel geld, een Ab-Initio zonder geld, of een aap met een banaan zit.
 
Zolang de Commerciële scholen nog Ab-Initios (zonder uitzicht op een job) opleiden, zal het probleem alleen maar groter worden :traantjes

BTW Money talks, bull$hit walks :biertje:
 
Zolang de Commerciële scholen nog Ab-Initios (zonder uitzicht op een job) opleiden, zal het probleem alleen maar groter worden :traantjes

Anders gezegd: Zolang er nog wannabe piloten bereid zijn om 100K+ te betalen, houden de piloten zelf dit probleem instant.

Stop met betalen voor je opleiding als je beroeps wilt worden!
 
Anders gezegd: Zolang er nog wannabe piloten bereid zijn om 100K+ te betalen, houden de piloten zelf dit probleem instant.
Precies ;)

En als 'n operator de keuze heeft uit X gelijke kandidaten en één (of meerdere) willen zelf(s) voor hun TR betalen, dan is de keuze m.i. snel gemaakt.
 
Precies!

Flyeye, als je voor de hobby wil vliegen meldt je dan aan bij Artsen Zonder Grenzen en ga gratis in de jungle van Papua Nieuw Guinea of Afrika vliegen! Voor zoiets heb ik niets anders dan respect want dat is namelijk echt vliegen en het heeft nog en nobel doel

Uitstekende suggestie! Kan me goed voorstellen dat ze een arts met CPL op z'n minst voor een gesprek uitnodigen. Zeker als je nog onbetaald als vrijwilliger wilt vliegen. Lijkt me zeer mooi (vlieg) werk waarbij je echt het nuttige met het aangename verenigt. Ik zie de Verhalen uit de Cockpit al voor me.

@Flyeye: heb je zoiets al overwogen?
 
De droom is airline vliegen, niet met een caravan door Afrika raggen. Dat is een heel ander type operatie !
Overigens kan ik je vertellen dat het helemaal niets uitmaakt dat je tevens arts bent. Je solliciteert voor de ene of andere functie, niet voor een combifunctie, zo is mij verteld.
 
Het idee zo als u het hier uitlegt is natuurlijk zwaar fout. Beste Flyeye of LHU, ik wil wel effe een weekje in je patiënten komen snijden, wel met zo'n mooie witte jas aan en alles. Zeg maar wat het moet kosten. Niet dat ik arts wil worden ofzo, maar lijkt me gewoon geinig, beetje in mensen zagen enzo.

Laten we elkaars beroepen serieus blijven nemen en houdt u zich hier alstublieft buiten. Verkeersvlieger is een vak, geen hobby!
 
Het idee zo als u het hier uitlegt is natuurlijk zwaar fout. Beste Flyeye of LHU, ik wil wel effe een weekje in je patiënten komen snijden, wel met zo'n mooie witte jas aan en alles. Zeg maar wat het moet kosten. Niet dat ik arts wil worden ofzo, maar lijkt me gewoon geinig, beetje in mensen zagen enzo.

Je gaat er even helemaal aan voorbij dat Flyeye wel de benodigde papieren heeft, om FO te mogen zijn (op een N-kist in zijn geval). Ik zelf heb geen multiengine rating, maar die valt nog wel te halen als ik dat wil en er een toepassing voor heb. Verder heb ik precies dezelfde ATP theorie gehaald als jij en gewoon IR en CPL praktijk examen gedaan.
Op het moment dat jij je basisarts diploma hebt, ben je van harte welkom om bij mij iets te komen leren en/of verdere bevoegdheden te halen, waarschijnlijk ook bij collega Flyeye.
Alleen kun je dat basisarts diploma niet even in een jaartje in je vrije tijd halen, met een paar uurtjes studeren in de week, je ATPL theorie wel.
 
Beste Ditched,


Misschien een bijbaan in een mortuarium, maar dan houd het voor jouw wel op. :confused: Of vrijwilligerswerk in Afrika.

Zoals LHU al vermeld, na VWO en met 12 jaar studie kom je een heel eind richting een medisch specialistisch vak, kost het dus voor jou nog wat extra tijd en inzet.

Sterker nog, als jij ditched, zijn wij er om je te reanimeren :)

Nee, ik zou wel gewoon nu een rustig baantje op FL370 in een bus of jet willen. Beetje genieten van het uitzicht na een halfuurtje werken om er te komen, en als we weer naar beneden moeten, weer een half uurtje werken.

Met de Cirrus is al een hoop werk, ondanks de Perspective, EICAS etc.

En ik pik dan niemands baan in, iedereen die bereid is eerst geld neer te leggen en 500 uur jet uren heeft, kan daarna weer verder met een betaalde baan. Ik heb dan alleen niet eerst een opleiding gedaan die iemand meer dan een ton gekost heeft, dus dat geld kan ik nu aan een P2F uitgeven.

En Afrika trekt niet echt; malaria, Kalashnikov's, machettes en ander mens onvriendelijke zaken maken het werken daar niet echt aantrekkelijk, laat staan de taalbarriëre. Nee ik vraag hier niemand om vrijwilligerswerk in de gezondheidszorg te doen. :angel:
 
Nee, ik zou wel gewoon nu een rustig baantje op FL370 in een bus of jet willen. Beetje genieten van het uitzicht na een halfuurtje werken om er te komen, en als we weer naar beneden moeten, weer een half uurtje werken.

:) Oei, je vraagt misschien niet om vrijwilligerswerk, maar wel om problemen ...
 
Nee, ik zou wel gewoon nu een rustig baantje op FL370 in een bus of jet willen. Beetje genieten van het uitzicht na een halfuurtje werken om er te komen, en als we weer naar beneden moeten, weer een half uurtje werken.

ik hoop maar dat je dit met een knipoog bedoeld want hier ga je bij de-ballen-uit-de-broek-bij-een-niet-Nederlandse-maatschappij-door-Europa-borende-verkeersvliegers geen vrienden mee maken.
 
Ah joh, ik heb nog wel ergens een EHBO diploma liggen, moet genoeg zijn. Anders doen we gewoon iets zonder hakken en zagen, weet u nog een Gynaecoloog ofzo waar ik wat bij kan hobbiëen? Daar kan vast niet zoveel misgaan.

Ik heb wel meer "gevalletjes" gezien waar de portemonee de piloot ver vooruit is maar dit slaat echt werkelijk alles.
 
@ fly eye

@ fly eye

Ik wil alleen maar kwijt, dat ik hoop nooit samen met jou in een cockpit te zitten!

Arrogant
Bijvoeglijk naamwoord iemand die zichzelf heel goed vindt en op anderen neerkijkt. Synoniem: verwaand. Synoniem: hooghartig. Synoniem: zelfgenoegzaam ** `een arrogante houding` een arrogante bal/kwal
 
Last edited:
Back
Top