Nosig
Active member
Wellicht dat ik niet genoeg achtergrond heb, maar ik snap er echt geen drol van. Je passage eenheid doet het slecht, maar het bedrijf dat je overneemt neemt jou ook in dienst met een vast contract in plaats van exit en zelfs met behoud van salaris! Als eenbandertje met het salaris van een purser en een nog groter en uitgebreider route netwerk, super cao, etc etc.
En dan ook nog bedenkend dat dit dus ten koste is gegaan van KLC CA's die door zouden stromen naar KLM, waardoor ze na hun (semi legale) 5 jaren contract ook eindelijk een vast contract zouden krijgen. Maar nee hoor, KLM besluit in al haar wijsheid om MP CA's ineens voorrang te geven. Gevolg is dat er nu een flink aantal KLC CA's geen contract verlenging hebben gekregen en zijn ontslagen (waarbij de ironie is dat er nu ineens natuurlijk hard mensen nodig zijn omdat de doorstroming weer op gang komt).
Schiet mij maar lek....
En dan ook nog bedenkend dat dit dus ten koste is gegaan van KLC CA's die door zouden stromen naar KLM, waardoor ze na hun (semi legale) 5 jaren contract ook eindelijk een vast contract zouden krijgen. Maar nee hoor, KLM besluit in al haar wijsheid om MP CA's ineens voorrang te geven. Gevolg is dat er nu een flink aantal KLC CA's geen contract verlenging hebben gekregen en zijn ontslagen (waarbij de ironie is dat er nu ineens natuurlijk hard mensen nodig zijn omdat de doorstroming weer op gang komt).
Schiet mij maar lek....