23-09 D-Day passage MP

Simpel, het staat in het akkoord. Ringvaart voorziet niet in nieuwe overtolligheid MP. Kwestie van goed lezen denk ik. Voor de huidige overtolligheid heb je gewoon nieuwe afspraken nodig. Voor een VVR is geen geld en KLM heeft geen banen. MP moet dus zijn eigen probleem oplossen.

Bedankt voor het aangeven waar ik het kan vinden.
Kwestie van de vraag goed lezen denk ik.

Hoe kan MP zijnnproblemen oplossen als AF KLM deze problemen veroorzaakt door gebrek aan visie aldaar?
AfKLM policy: eerst de bellys, dan de combi's dan de FF. Dus AFKLM draait de nek van MP om tgv haarzelf en MP kan de problemen zelf oplossen?
En colgens mij kan MP niets zelf oplossen. Ze mogen namelijk zelf geen beslissingen meer nemen, anders hadden er in het verleden alllang 14 machines gevlogen
 
Wat ik bedoelde B767 is dat er helaas in het RVA niets staat over nieuwe boventalligheid/overtolligheid van Mp vliegers voor 2014 behalve dat er in art 2.5 en 2.6 staat dat er geen negatieve beinvloeding wbt de indiensttreding bij KLM zal plaatsvinden en dat partijen in overleg zullen treden.

Maw, ja we bieden u een coco functie aan tegen coco voorwaarden als er eventueel een functie beschikbaar zou zijn bij de KLM voor 2014.

Dat was dus niet dichtgetimmerd in het RVA.
Ps ik snap je emoties heel goed maar ik heb t nu even inhoudelijk over het RVA.

Grtz
 
Dag allemaal, om de emoties te temperen, ringvaart is iets anders dan de ontstane situatie.
MP is alleen nog brandname de rest is door blauw bepaald, ook de verkoop. KLM SPL cargo is 15% FF rest in Bellies Combies met prio. MP waarborgt zo de winstgevendheid van passage. Als er over Cargo gepraat wordt moet dus dat vooral de passagevliegers aanspreken.

Kortom de groep lost eea gewoon netjes op.
 
Dag allemaal, om de emoties te temperen, ringvaart is iets anders dan de ontstane situatie.
MP is alleen nog brandname de rest is door blauw bepaald, ook de verkoop. KLM SPL cargo is 15% FF rest in Bellies Combies met prio. MP waarborgt zo de winstgevendheid van passage. Als er over Cargo gepraat wordt moet dus dat vooral de passagevliegers aanspreken.

Kortom de groep lost eea gewoon netjes op.

Oke. De groep lost eea netjes op. Vertel...

De rest was oud nieuws.
 
De vraag is ; wat is "netjes" dan?

Een buitenlandse detachering voor onbepaalde tijd in de groep omdat het voor de groep nu eenmaal winstgevender blijkt om bellies te vullen dan FF?
Is dat dan netjes voor de KLM vlieger die meer gevulde belies mag vliegen of netjes voor de MP FF vlieger die aan het zoveelste onzekere avontuur begint?
 
Ja in het RVA staat niets over krimp, dan volgt overleg.

Nee, dan is het niet alleen een MP probleem, het RVA is een uitruil van PAX tegen vracht. Daar zit een balans in, het is inderdaad een akkoord tussen meerdere partijen.

Nu is de balans verstoord en komt er dus een oplossing vanuit de groep, of dat netjes wordt valt uiteraard nog te bezien.

We bieden u een coco functie met navenate betaling aan is uiteraard te kort door de bocht, het OVO loert daar nog steeds om de hoek, niemand wil die kant op aangezien dat nogal wat complicaties geeft, maar "lost het zelf maar op" is geen optie.
 
Koning, keizer admiraal,

Ga je ook nog op de stoel van de rechter zitten dromen? Hou het nu maar gewoon bij "denken" dan laten we de echte beslissing gewoon over aan degene die daar voor opgeleid is.
Binnenkort de cabine, we gaan het zien. De rechter beslist tenzij het overleg met de KLM een bevredigend resultaat oplevert.
Mocht dat voor de cabine positief zijn dan mag jij je gal weer gaan spuwen in je dromen.

Groet.
 
Denk niet dat ovo op de loer ligt, met alleen havana nog over van de oude mp-bestemmingen..... Maargoed, keep on dreaming.

Grappig.
In een ander topic genaamd "aannames KLM" wordt het wel angehaald als een OVO door een aantal KLM-ers, omdat hin opeens de 767's WEL hebben overgenomen omdat dat op dat gebied hen wel weer goed utkomt. Wie droomt er hier nou/
Zo kunnen we overal een mooi verhaal van maken natuurlijk, en de gebeurtenissen elke keer zo draaien, dan naar links want dat komt beter uit, dan naar rechts want dat komt beter uit.
Laat inderdaad zoals Sjakie zegt de rechter maar beslissen, met alle gevolgen van dien.
 
Denk niet dat ovo op de loer ligt, met alleen havana nog over van de oude mp-bestemmingen..... Maargoed, keep on dreaming.

:) kennelijk heb je geen idee wat OVO inhoud, intussen hebben 3 grote advocaten kantoren aangegeven dat het 100% OVO is, het zwakte bod in het RVA geeft dat ook aan, volgens een recent gesprek gaf de rechterlijke macht aan dat het al snel OVO is, dat heeft niets te maken met wat er wel of niet over is van een bestemming, het gaat om werkgelegenheid, overhevelen van bedrijfsonderdelen, integreren, en economische zelfstandigheid.

Uit persbericht van de KLM:
"In order to facilitate year on year comparison, passenger data has been restated to include the business of Martinair."

Naar mijn idee zouden we die kant helemaal niet op moeten, maar blind blijven roepen dat MP het zelf maar moet oplossen zou wel eens averechts kunnen werken, op een gegeven moment is er niets meer te verliezen, dan kom je vanzelf in een OVO claim.
 
TNT gaat bij de integratie bij ASL zich niet alleen maar op pakketjes van TNT/UPS richten maar wordt onderdeel van een holding met meerdere bedrijven/ailines die op het gebied aircargo actief zijn. De schaalvoordelen (goedkopere inkoop bijvoorbeeld) zijn groot evenals de mogelijkheden om het vrachtvervoer met andere bedrijven wereldwijd nog verder af te stemmen (integreren). Ik denk dat TNT daarmee binnen de Benelux nog meer een dreiging voor MP gaat vormen (ook al is Luik de thuisbasis van TNT en zijn de marktgebieden nu nog erg verschillend).
 
Dat denk ik niet. Express logistics is toch een hele andere tak van sport dan wat MP doet. Denk dat MP/KLM cargo meer te duchten gaat hebben van bijvoorbeeld ABC die vaker en vaker op AMS vliegt.
 
ontwikkelingen

ontwikkelingen

Vracht is meer dan 3/4 vervoerd, ook bij AF/KL in bellies, niet in Freighters. Vracht is dus vele malen meer dan Martinair alleen!
Oftewel als er al een probleem, vanwege TNT met overigens totaal ander marktsegment, zou zijn dan vooral voor de winstgevendheid van passagiersvluchten. Daar gaan dezelfde pakketjes, in Freighters bedienen andere klanten.
Ook veel ontwikkeling bij Cargolux..
 
Mmm, volgens anderen met kleine tenen ging deze thread over passage. Yup Passage is al meer dan een jaar geleden gestopt. Nu ook de Ceo stopt back to topic graag. Passage? Gestopt. Dus over de vracht nog ff bomen. CX geeft het ook al op.
 
heerlijk it ain't over.....!!!

in de telegraaf..

AMSTERDAM (AFN) -

Meer dan 200 stewards en stewardessen die vroeger in dienst waren bij het door KLM overgenomen Martinair, hebben vrijdag een rechtszaak tegen KLM aangespannen. Ze zijn ontevreden over de manier waarop hun huidige werkgever KLM hen behandelt.
De 215 voormalige Martinair-werknemers, verenigd in de Stichting Cabinebelangen, eisen dat KLM meer waardering voor hen heeft en recht doet aan hun eerdere positie en ervaring bij Martinair, onder meer als het gaat om lonen en pensioenen. Volgens de stichting is KLM niet ingegaan op verzoeken om te praten over de zaak en is de rechtszaak daarom de enige resterende optie. Het cabinepersoneel van Martinair ging in november 2011 over naar KLM omdat Martinair stopte met het passagiersvervoer.
 
Back
Top