Search results

  1. R

    MEt EASA brevet - FAA brevet verkrijgen

    Ik heb vernomen dat het relatief makkelijk is om een FAA brevet te krijgen zonder dat je hiervoor naar Amerika hoeft te gaan of speciale dingen moet doen (examens). Heeft iemand hier (al) ervaring mee?
  2. R

    Te Koop gevraagd : Headset (goede passive of active)

    Hallo mede-vliegers, Ik ben op zoek naar een goede (tweedehands) headset. Heeft iemand nog een headset liggen waar je niks meer mee doet? (David Clark, Lightspeed, Bose ?). Dan wil ik deze wellicht overnemen.
  3. R

    Hoeveel PPL piloten zijn er in Nederland ?

    Beste mede-vliegers ! Ik heb heel lang zitten zoeken naar gegevens over het aantal PPL piloten in Nederland maar kan helemaal niets hierover vinden. Ik heb ooit vernomen dat er 6000 piloten in NL zijn. Van dit aantal zal de meerderheid beroeps zijn (Luchtmacht / Civiel). Weet iemand deze...
  4. R

    Vliegen in Jerez (Spanje)

    Heeft iemand ervaring met vliegen in Jerez? Ik wil er in februari heen (fly-in-spain) voor een deel van mijn PPL opleiding i.v.m. het goede weer daar om te lessen.
  5. R

    Aruba

    Beste mede forumleden. Heeft iemand ervaring met (les)vliegen vanaf Aruba? Ik zou graag een lesje vanaf Aruba willen nemen. De website van de Aruba vliegclub is weinig informatief (werkt niet).
  6. R

    Video met ATC opnemen

    Beste medevliegers, Ik heb een vraag of een van jullie ervaring heeft met het opnemen van video in het vliegtuig met daarbij de ATC ? Ik heb een GoPro 3+ HERO silver en zou graag de ATC ook erbij willen opnemen. Hoe doen jullie dit ?
  7. R

    Vliegende auto te koop!

    RAAMSDONKSVEER - De vliegende auto Pal-V One van Pal-V in Raamsdonksveer gaat eindelijk in productie. De fraaie tweepersoons driewieler met rotor is vanaf eind dit jaar te bestellen en staat dan in 2016 voor de deur. Tenminste, bij diegenen met een dikke portemonnee. De gyrocopter is volgens de...
  8. R

    Recente ervaring Amerikaanse vliegschool

    Beste forumleden, Heeft er iemand recente ervaring(en) met Amerikaanse EASA vliegopleidingen? Ik wil misschien mijn PPL in Amerika gaan halen eind dit jaar.
  9. R

    waar mijn PPL halen !

    Ik ben al zeer ruimte tijd aan het oriënteren voor mijn PPL te halen. Ik heb inmiddels vele opties voorbij zien komen, echter nog niet tot een beslissing kunnen komen. Ik woon zelf in Eindhoven. Inmiddels ook geïnformeerd natuurlijk bij de vliegclub Eindhoven. Het voordeel is dat het een "club"...
  10. R

    hoe zit het nou CPL - MEP - IR - ATPL

    Beste forum leden, Ik ben aan het oriënteren voor de kortste weg naar CPL met frozen ATPL. Dit wil ik het liefste modulair doen! Over het aantal uren dat benodigd is voor het behalen van CPL kan ik nergens eigenlijk uitsluitsel vinden. Stel ik doe eerst PPL - 50 uur, waarvan 15 uur PIC...
  11. R

    Iemand die samen met mij PPL wilt halen in Eindhoven

    Hallo mede PPL-ers in spé, Ik wou graag in contact komen met mensen die op korte termijn (zomer 2012) willen starten met een PPL opleiding op of nabij Eindhoven airport. Budget heb ik beschikbaar, alleen ben ik op zoek naar mensen waarmee ik gezellig de opleiding kan gaan starten.
  12. R

    Iemand die samen met mij PPL wilt halen in Eindhoven

    Hallo mede PPL-ers in spé, Ik wou graag in contact komen met mensen die op korte termijn (zomer 2012) willen starten met een PPL opleiding op of nabij Eindhoven airport. Budget heb ik beschikbaar, alleen ben ik op zoek naar mensen waarmee ik gezellig de opleiding kan gaan starten.
Back
Top