Hoeveel PPL piloten zijn er in Nederland ?

richi78

New member
Beste mede-vliegers !

Ik heb heel lang zitten zoeken naar gegevens over het aantal PPL piloten in Nederland maar kan helemaal niets hierover vinden.
Ik heb ooit vernomen dat er 6000 piloten in NL zijn. Van dit aantal zal de meerderheid beroeps zijn (Luchtmacht / Civiel).
Weet iemand deze aantallen. Daarnaast zou ik ook willen weten hoeveel brevetten (PPL) elk jaar worden verstrekt.
 
1500 lijkt me eerder een reëel getal.
Hoeveel brevetten er per jaar uitgegeven worden zou ik ook wel willen weten. Ik denk zelf dat dit niet meer dan 100 zijn.
 
1500 lijkt me eerder een reëel getal.
Hoeveel brevetten er per jaar uitgegeven worden zou ik ook wel willen weten. Ik denk zelf dat dit niet meer dan 100 zijn.

Alleen al de Vliegclub Rotterdam heeft honderden actieve vliegers, de meesten met een PPL. 1500 lijkt me dus aan de lage kant.

Ik heb ooit wel eens cijfers gezien in een rapportage, van een totaal aan brevethouders rond de 12.000. Dat is dan inclusief CPL en ATPL. Privévliegers zat toen zo rond de 4000.
 
Alleen al de Vliegclub Rotterdam heeft honderden actieve vliegers, de meesten met een PPL. 1500 lijkt me dus aan de lage kant.

Ik heb ooit wel eens cijfers gezien in een rapportage, van een totaal aan brevethouders rond de 12.000. Dat is dan inclusief CPL en ATPL. Privévliegers zat toen zo rond de 4000.

Vliegclub Eindhoven (een van de grootste van NL) heeft 400 leden waarvan (ongeveer 100) vliegende leden en 40% actief (vliegend).
 
Back
Top