Vliegen in Jerez (Spanje)

richi78

New member
Heeft iemand ervaring met vliegen in Jerez? Ik wil er in februari heen (fly-in-spain) voor een deel van mijn PPL opleiding i.v.m. het goede weer daar om te lessen.
 
Kijk eens rond in de "private flying" van pprune - een van de deelnemers daar is instructeur in Jerez, en er zijn regelmatig discussies over. Met doorgaans verdeelde meningen, maar nooit supernegatief zoals je soms wel ziet over andere scholen/FTE's.
 
Als je in Zuid Spanje wil vliegen om een deel van je PPL te halen loop je in de praktijk tegen het probleem dat een andere opleider (in Nederland zeker) waar je het andere deel wil halen de uren etc niet meeneemt.

Als je toch in Zuid Spanje wil vliegen zou ik eerder Aerodynamics Malaga aanraden. Op basis van persoonlijke ervaring met beide scholen.

Succes
 
Ik heb navraag gedaan bij mijn vliegschool en het kan beteken dat je de uren niet één op één mee kunt nemen echter heb ik te horen gekregen dat de club erachter staat en zij dit zelfs positief voor mijn opleiding/ontwikkeling zien.
De uren kan ik loggen voor aan mijn 45 uren eis te voldoen, de ervaring zal mijn vliegschool bij terugkomst bekijken en daarop verder gaan.
Voor mij persoonlijk zie ik het als een goede ontwikkeling om gedurende één week flink te kunnen vliegen met goed weer (nederland is elke week weer afwachten!) zodat ik het basis vliegen onder de controle kan krijgen.
 
terug van Jerez

terug van Jerez

Een update :
Ik ben inmiddels 1,5 week terug van een week vliegen in Jerez.
Het was een hele mooie ervaring, ik heb ontzettend veel geleerd in een kort tijdsbestek. In totaal 9,5 uur in 5 dagen tijd.
De vliegschool Fly in Spain is een no-nonsense vliegschool. Het kon allemaal wel wat duidelijker qua communicatie vooraf, maar ik neem dat voor lief (spaanse mentaliteit?).
De instructeur, een Chileen, was zeer ervaren en ik vond hem bijzonder goed. Het weer was fantastisch (met uitzondering van 1 dagje).
De RT was even wennen.
Vanwege de grote hoeveelheden lestoestellen (veelal van FTEJerez) was het erg druk in de CTR en circuit. Je moest letterlijk elke vrije seconde aangrijpen om te kunnen communiceren met de toren. De melding nr. 4 voor landing is meer regelmaat dan uitzondering.
Hier leer je alleen maar van, dat ook weer ten goede komt van mijn vliegopleiding.
Al met al een fantastische ervaring die ik absoluut niet had willen missen. Ik ben van plan om in het najaar wellicht nog een keer 5 dagen daar te gaan lessen.
Mocht iemand nog vragen hebben dan kan dat middels een prive bericht of reply op dit forum.
 
Back
Top