Video met ATC opnemen

richi78

New member
Beste medevliegers,

Ik heb een vraag of een van jullie ervaring heeft met het opnemen van video in het vliegtuig met daarbij de ATC ?
Ik heb een GoPro 3+ HERO silver en zou graag de ATC ook erbij willen opnemen.
Hoe doen jullie dit ?
 
Het microfoontje (aan een draadje in je camera) gewoon 'verstoppen' in de schelp van je headset ...
 
Soms sluit ik mijn GoPro 3 Black edition aan op de intercom/atc. Gopro verkoopt een connector die aansluit op een standaard (dunne) audio plug. Ik heb zelf een audio kabel gekocht met een standaard dunne plug aan beide kanten. Een dunne kant gaat in de gopro connector en op de andere kan ga je van dun naar dik. (3.5mm verloop meen ik, zelfde dikte als je headset plug.) Dit eind plug je waar normaal de headset gaat en klaar is kees. Werkt super. Enige nadeel is dat je je GoPro niet kan laden terwijl je record omdat de audio connector in hetzelfde gat zit als de oplader.

Dit werkte precies hetzelfde in mijn Piper Warrior 8 jaar geleden als nu in de 737, ideaal!
 
Werkt perfect, maar is veel te duur :)

Heb hetzelfde als Dutchbird gedaan en werkt perfect:

Via DealExtreme gewoon voor $3,- een micro usb -> 3.5mm (vrouw) jack bestellen. Daarna kan je een 3.5mm jack (man) van lengte x kopen en je gopro mic ingang in een extra headphone out. Zelf gebruik ik nog een 3.5mm -> 6.3mm converterplug.

Was uiteindelijk met geloof maximaal E15,- klaar.
 
Back
Top