Ik ben al zeer ruimte tijd aan het oriënteren voor mijn PPL te halen. Ik heb inmiddels vele opties voorbij zien komen, echter nog niet tot een beslissing kunnen komen.
Ik woon zelf in Eindhoven.
Inmiddels ook geïnformeerd natuurlijk bij de vliegclub Eindhoven. Het voordeel is dat het een "club" is en vaak ook een gezellig groepje is met dezelfde interesses. Het nadeel is dat de theorie een half jaar duurt en je elke zondag "kwijt" bent. Ook een voordeel is dat je per vlucht een vast bedrag betaald aan de club en je zoveel T&G's en landingen mag maken als je wilt.
Een nadeel is dat het niet op schiet. De instructors zijn vaak alleen in het weekend aanwezig en dus je bent afhankelijk van het weer toch wel meer dan een jaar kwijt voor je PPL.
PPL in zwartberg
Hier ben ik afgelopen maand geweest. Het voordeel is dat het dichtbij is, een clubje en de prijzen relatief zeer laag!
Echter dit is een ongecontroleerd vliegveldje met een kleine geasfalteerde baan en je leert naar mijn mening niet meteen een van de moeilijkste dingen bij het vliegen, de RT ! De theorie duurt daar ook een half jaar, dat ik ook erg lang vindt.
Ook heb ik nagedacht over een participatie in een DA-20 op vliegveld Lelystad. Erg interessant en je kunt relatief goedkoop vliegen.
Ze hebben er een opleiding, echter deze is dus op vliegveld Lelystad en dat is aardig wat km-ers rijden vanaf Eindhoven! Na mijn opleiding zou een participatie zeer interessant zijn.
Nog een optie, PPL halen in Amerika. Ik lees en hoor er vele positieve, maar ook vele negatieve reacties op. Het grootste voordeel dat ik zelf kan bedenken is dat ik in een zo relatief kort mogelijke tijd (en goed weer) mijn PPL kan halen.
Alleen de negatieve verhalen over aftandse kisten, ongemotiveerde instructors en bedelen om te kunnen vliegen doen mij sterk twijfelen.
Bartolini in Polen.
Dit klinkt heel interessant, de kosten zijn goedkoop en de verhalen zeer positief. Alleen is het weer in Polen vaak niet geschikt voor VFR, dus je weet niet wanneer en of je kunt vliegen. Voor een instrument rating zou dit zeker geen probleem zijn en dat is zeker een optie na het behalen van mijn PPL.
Belangrijkste voorwaarden voor mijn keuze zijn
- prijs natuurlijk
- afstand
- theorie (distance learning)
- mogelijkheid tot versnelde opleiding, ook door de week.
- gezelligheid
Zijn er nog meer mensen die nog zo "vast" zitten zoals ik ?
Ik vind het moeilijk een keuze te maken
Ik woon zelf in Eindhoven.
Inmiddels ook geïnformeerd natuurlijk bij de vliegclub Eindhoven. Het voordeel is dat het een "club" is en vaak ook een gezellig groepje is met dezelfde interesses. Het nadeel is dat de theorie een half jaar duurt en je elke zondag "kwijt" bent. Ook een voordeel is dat je per vlucht een vast bedrag betaald aan de club en je zoveel T&G's en landingen mag maken als je wilt.
Een nadeel is dat het niet op schiet. De instructors zijn vaak alleen in het weekend aanwezig en dus je bent afhankelijk van het weer toch wel meer dan een jaar kwijt voor je PPL.
PPL in zwartberg
Hier ben ik afgelopen maand geweest. Het voordeel is dat het dichtbij is, een clubje en de prijzen relatief zeer laag!
Echter dit is een ongecontroleerd vliegveldje met een kleine geasfalteerde baan en je leert naar mijn mening niet meteen een van de moeilijkste dingen bij het vliegen, de RT ! De theorie duurt daar ook een half jaar, dat ik ook erg lang vindt.
Ook heb ik nagedacht over een participatie in een DA-20 op vliegveld Lelystad. Erg interessant en je kunt relatief goedkoop vliegen.
Ze hebben er een opleiding, echter deze is dus op vliegveld Lelystad en dat is aardig wat km-ers rijden vanaf Eindhoven! Na mijn opleiding zou een participatie zeer interessant zijn.
Nog een optie, PPL halen in Amerika. Ik lees en hoor er vele positieve, maar ook vele negatieve reacties op. Het grootste voordeel dat ik zelf kan bedenken is dat ik in een zo relatief kort mogelijke tijd (en goed weer) mijn PPL kan halen.
Alleen de negatieve verhalen over aftandse kisten, ongemotiveerde instructors en bedelen om te kunnen vliegen doen mij sterk twijfelen.
Bartolini in Polen.
Dit klinkt heel interessant, de kosten zijn goedkoop en de verhalen zeer positief. Alleen is het weer in Polen vaak niet geschikt voor VFR, dus je weet niet wanneer en of je kunt vliegen. Voor een instrument rating zou dit zeker geen probleem zijn en dat is zeker een optie na het behalen van mijn PPL.
Belangrijkste voorwaarden voor mijn keuze zijn
- prijs natuurlijk
- afstand
- theorie (distance learning)
- mogelijkheid tot versnelde opleiding, ook door de week.
- gezelligheid
Zijn er nog meer mensen die nog zo "vast" zitten zoals ik ?
Ik vind het moeilijk een keuze te maken