hoe zit het nou CPL - MEP - IR - ATPL

richi78

New member
Beste forum leden,

Ik ben aan het oriënteren voor de kortste weg naar CPL met frozen ATPL. Dit wil ik het liefste modulair doen!
Over het aantal uren dat benodigd is voor het behalen van CPL kan ik nergens eigenlijk uitsluitsel vinden.

Stel ik doe eerst PPL - 50 uur, waarvan 15 uur PIC.
Hoeveel uur heb ik nog nodig om aan CPL te beginnen en hoeveel uur heb ik nodig om dit brevet in handen te krijgen?
en eerst PPL ... daarna MEP-IR daarna CPL ?

Heeft iemand tips voor mij om dit modulair in de kortste (en goedkoopste) weg te doen?

Alvast bedankt
 
Ik ben aan het oriënteren voor de kortste weg naar CPL met frozen ATPL. Dit wil ik het liefste modulair doen!/QUOTE]

is eigenlijk een contradictio in terminis; modulair doe je omdat het het goedkoopst is en je het aan je eigen agenda kan aanpassen.

de korste route is en blijf integrated (lagere uren eis, in 2 jaar kan je klaar zijn).

de vraag is of je dit nog wel wil, gezien de recente ontwikkelingen bij de 3 grootste legacies in Europa... (LH -3500 FTE, AF -5500 FTE, BA's ambitieuze recruitment plannen in de ijskast). Maar daar is hier al genoeg over geschreven.
 
Het is en blijft een risico, mijn intentie is om als een hobby te beginnen (PPL) daarna uren maken door lekker veel te vliegen en dan zien we wel waar de economie en luchtvaart staat.
Mijn passie ligt al 25 jaar bij vliegen. Ik ben eigenlijk een oudje(34) om met een commerciële opleiding te beginnen maar we zullen zien wat ik nog kan bereiken.
 
Back
Top