Recent content by Bumperking

  1. Bumperking

    Garmin Pilot in Europa

    Sinds gisteren is Garmin Pilot voor de iPad beschikbaar in Europa. Omdat ik veel vlieg in de VS maar ook in Europa leek mij deze app die beide gebieden afdekt eigenlijk super. Tot nu toe vlieg ik in de VS met Foreflight en in Europa met papier. Ik schrik nogal van de prijzen. Garmin is...
  2. Bumperking

    Nieuwe naam voor het forum

    Zullen we dit forum hernoemen naar "Het grote DLR forum"? Het heeft niets te maken met collegae die bij DLH, LCAG, GWI of CLH vliegen.
  3. Bumperking

    GenDec naar Belgie?

    Hallo collegae, Aanstaande zaterdag plan ik een vluchtje naar Antwerpen. Nu vraag ik me af of ik dan een GenDec nodig heb, aangezien het een internationale vlucht betreft... Iemand ervaring of info? Thanks, B'king
  4. Bumperking

    Den Helder afhandeling

    Hoi, Ik plan zaterdagochtend een vluchtje naar EHKD om iemand op te pikken; heeft iemand ervaring met de rekening aldaar? Het landingsgeld is 28 euro, maar er is ook een handling fee van 50eu, die ik niet wil betalen, aangezien ik geen handling nodig heb, behalve dan de security van mijn...
  5. Bumperking

    IFR fuel

    Hoi allemaal, Ik heb nu met de VCR een IR-examen geregeld eind deze maand; het vliegen (intercepten, holding, approaches etc) zie ik nog wel zitten - één ding houdt me nu al een paar dagen bezig, en ik kan het antwoord gewoonweg niet vinden: Wat is in Europa de minimum required fuel voor een...
  6. Bumperking

    IF SEP check

    Dag allemaal, Beetje domme vraag misschien, maar de vliegschool is alweer een tijdje geleden: Ik wil mijn IR voor SEP weer geldig maken, wil daar graag een checkje voor doen. Nu hoef ik maar 1 check te vliegen en het ding doet het weer, maar wat moet ik in een piper/cessna op die check laten...
  7. Bumperking

    VFR Waypoints voor GPSMAP 296

    Hoi hoi, Heb mezelf voor mijn verjaardag alvast een GPSMAP 296 cadeau gedaan, en ben er nu mee aan het spelen. Graag zou ik er een heel aantal VFR waypoints in zetten, maar ik loop tegen het probleem aan, dat die punten niet met coordinaten gedefinieerd zijn. Nu heb ik het afgelopen uur...
  8. Bumperking

    Guernsey

    Iemand weleens naar Guernsey gevlogen? Ik wil deze zomer misschien mijn schoonfamilie bezoeken, en denk er sterk over om dat met een club-pipertje te doen. Is het nuttig daarvoor mijn SEP-Rating met een IR uit te breiden (kost 1 examen)? Wie heeft er ervaring op/met Guernsey? Groetjes Bumperking
  9. Bumperking

    VFR kaart Nederland... kan iemand me helpen?

    Dit is vast een illegaal verzoekje, maar ik weet ff niet anders: Heb mijn VFR-Kaart van Nederland tijdens mijn laatste vakantie in het buitenland laten liggen, maar wil met mijn pa komende week een stukje vliegen (EHRD-EHLE); kan iemand voor mij dit gebiedje (van Rotterdam tot Lelystad dus) van...
Back
Top