Garmin Pilot in Europa

Bumperking

New member
Sinds gisteren is Garmin Pilot voor de iPad beschikbaar in Europa. Omdat ik veel vlieg in de VS maar ook in Europa leek mij deze app die beide gebieden afdekt eigenlijk super.

Tot nu toe vlieg ik in de VS met Foreflight en in Europa met papier.

Ik schrik nogal van de prijzen. Garmin is vrijwel even duur als Foreflight voor de VS, maar hier in Europa begint het met een basisabonnement van 180€ plus nog eens 180€ voor VFR kaarten zonder Duitsland. Wil je die erbij kost dat nog eens 100€ meer. Een compleet IFR pakket 270€. Alles bij elkaar met "korting" grofweg 450€ plus 180€.

Enorme bedragen, maar misschien terecht omdat alle kleine luchtvaartautoriteitjes in de Europese landen ook geld vragen voor hun gegevens itt de FAA.

Er worden originele kaarten gebruikt van de DFS en de AIPs, waardoor ik vermoed, dat Garmin als basisnavigatie kan worden ingezet in tegenstelling tot bijvoorbeeld SkyDemon.

Heeft iemand al een mening over deze app? Ik twijfel of ik alles ga omgooien, maar kan het niet echt uitproberen zonder flink te investeren.

Groeten
Bumperking
 
mijn mening is dat indien ze da AIPs gebruiken je deze dan beter zelf gratis kunt raadplegen. Waarom zo veel betalen? duitsland blijft een probleem, maar dan kun je beter 1x per jaar de tripkit van jepp kopen.
 
Hoe verhoudt die garmin zich tov skydemon bv? Op het eerste zicht lijkt die garmin mij nog veel funcitoneler te zijn, eens te meer daar die ook ifr etc ondersteunt?
 
Garmin is erg mooi qua kaart en projecteert heel mooi het weer. Beter dan Skydemon.

Skydemon doet weer andere dingen heel goed (continu up to date etc).

En .. veel goedkoper.
 
Back
Top