Den Helder afhandeling

Bumperking

New member
Hoi,

Ik plan zaterdagochtend een vluchtje naar EHKD om iemand op te pikken; heeft iemand ervaring met de rekening aldaar? Het landingsgeld is 28 euro, maar er is ook een handling fee van 50eu, die ik niet wil betalen, aangezien ik geen handling nodig heb, behalve dan de security van mijn passagier. De handling-firma CHC rekent echter volgens internet een basisprijs van 50eu (incl filen flightplan, tanken etc, wat ik allemaal niet nodig heb) en daar bovenop 8,50 security fee voor mijn pax.
Iemand ooit op De Kooy geweest die me meer kan vertellen?

Groeten,
Bumperking
 
Ik plan zaterdagochtend een vluchtje naar EHKD om iemand op te pikken; heeft iemand ervaring met de rekening aldaar? Het landingsgeld is 28 euro, maar er is ook een handling fee van 50eu, die ik niet wil betalen, aangezien ik geen handling nodig heb, behalve dan de security van mijn passagier. De handling-firma CHC rekent echter volgens internet een basisprijs van 50eu (incl filen flightplan, tanken etc, wat ik allemaal niet nodig heb) en daar bovenop 8,50 security fee voor mijn pax.
Iemand ooit op De Kooy geweest die me meer kan vertellen?
Ik ben er in mei 2008 geweest met één PAX en hoefde achteraf alleen de EUR 28 landing fee te betalen. De rekening werd opgestuurd naar de VCR. Niet getankt en vliegplan zelf gedaan overigens.

Wellicht ten overvloede: het veld is PPR. De verkregen PPR-code moet je op je vliegplan vermelden en op verzoek melden aan De Kooy Tower.
 
Sluit me hierbij aan. Geen afhandeling betaald.

Maar in het weekend was het er wel heel saai vond ik. Niets open. Heb met de afhandelaars in hun chill out room een bakkie koffie gedaan, de Autoweek doorgebladerd en ben toen maar weer gegaan.

Niets ten nadele van de aardige lieden op de Kooi, maar voor wat excitement zou ik ergens anders naar toe vliegen.
 
Niets ten nadele van de aardige lieden op de Kooi, maar voor wat excitement zou ik ergens anders naar toe vliegen.
Ik had in die tijd regelmatig afspraken op De Kooy, en die autoritten gingen me de keel uithangen ;)

Bij de opdracht van ATC-dame 'hold on the dummy deck' moest ik overigens wel even nadenken wat ze bedoelde.
 
Ja, PPR heb ik al, vliegplannen zijn ook al ingediend; heb zelfs alle approaches klaarliggen (SID en STAR bestaat niet voor vleugelvliegtuigen). Het enige dat ik kom doen is het ophalen van een pax voor de hoogvliegersdag op EHRD. Zou het een beetje vaag vinden daarvoor 50eu extra te moeten betalen, maar ik laat het allemaal wel op me af komen zaterdagochtend.

Bedankt voor de uitleg mbt het dummy deck :) Dat moet je maar weten!
 
Het enige dat ik kom doen is het ophalen van een pax voor de hoogvliegersdag op EHRD. Zou het een beetje vaag vinden daarvoor 50eu extra te moeten betalen, maar ik laat het allemaal wel op me af komen zaterdagochtend.

Bedankt voor de uitleg mbt het dummy deck :) Dat moet je maar weten!

En, hoe is het je vergaan?
Met welke kist was je op EHRD? Heb de hele dag op het F platform gelopen.
 
Ik was ook de hele dag bij de hoogvliegers; vloog de PH-SVH! Ik zou dus een gast voor de hoogvliegersdag ophalen 's ochtends vroeg, maar die had zijn gebroken been gebroken (2x dus) en nu van zijn arts een absoluut reisverbod gekregen... Alle planning voor niets :-( heel erg jammer... Het bleek het perfecte weer te zijn geworden voor twee prachtige IFR-vluchten vroeg in de ochtend...

Heb wel 3 geweldige hoogvliegers de luchtdoop gegeven, dus eind goed al goed :).
 
Ik was ook de hele dag bij de hoogvliegers; vloog de PH-SVH! Ik zou dus een gast voor de hoogvliegersdag ophalen 's ochtends vroeg, maar die had zijn gebroken been gebroken (2x dus) en nu van zijn arts een absoluut reisverbod gekregen... Alle planning voor niets :-( heel erg jammer... Het bleek het perfecte weer te zijn geworden voor twee prachtige IFR-vluchten vroeg in de ochtend...

Heb wel 3 geweldige hoogvliegers de luchtdoop gegeven, dus eind goed al goed :).

Ah, ben jij het! :haha:
Altijd leuk die bekende mensen achter onbekende nicknames.
Was wel ff druk op tower he einde van de dag? Moet zeggen dat ik het er niet helderder op vond worden...
 
Ja ik ben het :)

Heb naderhand nog met de dienstdoende tower-controller getelefoneerd en de boel een beetje opgehelderd. Het was lekker druk in de lucht, maar dat hoort er bij zo'n dag ook bij! En ik heb voor het eerst in 7 jaar weer eens een echte go-around mogen vliegen :)
 
Ja, dat vertelde je al in de hangaar. Nou ja, heb je dat ook weer 'ns kunnen oefenen. :)

Wat ik me nog afvroeg, hoe waren je passagiers eronder? Hadden die in de gaten wat er aan de hand was of genoten ze gewoon van het extra rondje Euromast?
 
Mijn pax achterin hadden oordopjes in en geen headset; die kregen een paar extra rondjes Rotterdam :)

@QED: Weinig boeiends - het was gewoon druk op die dag.
 
Back
Top