VFR kaart Nederland... kan iemand me helpen?

Bumperking

New member
Dit is vast een illegaal verzoekje, maar ik weet ff niet anders:

Heb mijn VFR-Kaart van Nederland tijdens mijn laatste vakantie in het buitenland laten liggen, maar wil met mijn pa komende week een stukje vliegen (EHRD-EHLE); kan iemand voor mij dit gebiedje (van Rotterdam tot Lelystad dus) van de VFRkaart scannen en toemailen, zodat ik de vlucht kan plannen alvast; ik beloof dat ik voordat ik de lucht in ga een nieuwe kaart koop om iig met een actuele kaart te vliegen, maar ik kom voor die dag niet meer op de vliegclub...

Anyone?

Alvast hartelijk dank!
Bumperking
 
ja maar daar moet ik eerst mee leren werken :)
heeft niet iemand een scan van een stukje van de kaart voor me?
 
Ik heb alle drie de kaarten.
JEPPESEN
kaart van jeppesen bevat fouten. En dan bedoel ik ook echte fouten. Voorbeeldje: Dalfsen ligt volgens jeppesen zuidelijk van het getekende water. In het echt ligt het toch echt noordelijk. Nog een dan: spoorlijn tussen Zwolle en Utrecht verdwijnt ergens bij Harderwijk.
Let ook op dat de schaal 1:515000 is. Is geen fout, maar wel makkelijk fouten mee te maken.

ICAO
Deze kaart is te gedetaileerd, leuk voor het voorbereiden, maar niet om mee te vliegen. En het ding slijt te snel.

DFS
Nee, doe mij maar de NL kaart uitgegeven door DFS. Bij pilotshop voor €10,10. Voor hen die de Duitse DFS kaarten kennen weten wat ik bedoel. Er onbreken soms wat benamingen, zoals bijv: Soesterberg TMA. De airspace staat er wel in, klasse C, dat wel.
Voordeel is dat alle informatie op de kaart te vinden is: Dutch Mil frequentie, staat op de kaart.
Achterop de kaart staan alle ATIS frequenties van het betreken gebied.
 
Bedankt voor de tips; heb inmiddels via PM hulp gekregen.

Ben ook nieuwsgierig naar die DFS-kaart nu.

Groeten
 
Back
Top