Nieuwe naam voor het forum

Bumperking

New member
Zullen we dit forum hernoemen naar "Het grote DLR forum"?

Het heeft niets te maken met collegae die bij DLH, LCAG, GWI of CLH vliegen.
 
nog beter ''Duitsland'' , zijn tenslotte nog een hoop andere maatschappijen in Duitsland.
 
:) Maar het Überforum heet al Duitsland. DLR klinkt niet slecht, dan kunnen we het gelijk op slot doen voor iedereen die z'n DLR niet heeft gehaald. Diana kan dat dan direct cross-checken met het DLR. ;) Is dan natuurlijk alleen lullig als Diana het resultaat van de DLR-test eerder weet, dan diegene die is gezakt.

En verder zijn er inderdaad wel andere duitse bedrijven, maar tot nu toe heeft er niemand naar een eigen Air Berlin of Hamburg International-forum gevraagd. Denk ik tenminste, aangezien er geen is geopend.
 
klopt, maar onder het sub-forum lufthansa lopen meerdere threads over andere airlines bv. airberlin. dus zou het inderdaad zinvol zijn een subforum voor niet lufthansa te maken. toch ?
 
Ik denk dat voor Lufthansa-interna er ook andere forums zijn. Hier gaat het om thema's die ook mensen van buiten interesseren, en niet alleen LH. Laten we het gewoon "werken in Duitsland" noemen. Dat dekt het wel aardig denk ik. Ook dat de DLR hier vaak herhaald wordt, werken in Duitsland gaat vaak niet zonder DLR.
 
Suggesties als altijd welkom. Het was eerst alleen Lufthansa Cityline en is later Lufthansa geworden. De Cityliners vormen altijd een hecht en leuk clubje op het forum en een nieuwe naam betekent het afscheid van een stukje Airwork historie, aber so is das Leben!
 
What's in a name...

Iedereen die te maken heeft met vliegen en Duitsland weet dat ze in dit forum hun vragen kwijt kunnen. Of het nu Lufthansa gerelateerd is of niet. Denk dat het daarom niet nodig is de naam te veranderen of het onder te verdelen in kleinere subfora.
Voor de volledigheid zou je de forumnaam 'Lufthansa' weg kunnen halen en het bestempelen als 'Algemeen'.
 
Het begon inderdaad als een forum voor de Cityliners. Hanseaten waren niet welkom :p:
Omdat de meerderheid van die Cityliners unter Zwang toch maar de overstap hebben gemaakt, heb ik destijds gevraagd het forum naar Lufthansa te hernoemen.

Inmiddels is het een dusdanige vergaarbak geworden van allerhande vragen over Duitsland en DLR, dat het niets meer met Lufthansa te maken heeft. Ik kijk er dan ook nog maar sporadisch in.

Het is wellicht wel een idee om onder het topic Duitsland meerdere fora onder te brengen?
DLR & crap
Diploma´s & crap
...
...
Het discussieren destijds over VTV&MTV CLH en interne vragen vinden hier de laatste tijd sowieso niet meer plaats. Daar is Facebook en andere sites voor teruggekomen, dus je kunt het ook een vuilinisbak laten blijven zoals het nu is.
 
Ik bedoelde mijn oorspronkelijke post ook niet negatief hoor, maar de vlag dekt gewoonweg de lading niet meer. Er is grote behoefte blijkbaar naar info over de diverse DLR-tests, maar het forum zoals het nu is biedt weinig tot niets voor aktieve LHler.
 
Aangezien ik mij immer aangesproken voel: hoe kan ik hier (afgezien van DLR splitsen of forumnamen wijzigen) verandering in brengen?
 
Ik denk dat Konzern-LHers niet zo veel behoefte aan nog een Lufthansa forum hebben. We hebben de company-forums (fora), een inofficieel forum (blackbox), een nederlandstalig konzernforum, en bij de cargo ook nog een inofficieel cargo forum. Dan valt er op een openbaar forum over LH weinig meer te bespreken. Dit Airwork forum is denk ik interessanter voor de buitenwereld om vragen te stellen, dan voor ons onder elkaar. Dat er dan vooral interesse is voor hoe je ook zo'n baan krijgt dat begrijp ik helemaal.

Ik heb ook het idee dat veel nederlandse CLHers zo'n beetje richting Konzern door zijn geschoven, bij Cargo komen de meeste nederlanders denk ik ondertussen wel van CLH. Dus dan blijven de noobs hier over.
 
Back
Top