Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een CJ en ook de oude C-500/C-550 zijn gecertificeerd voor Single pilot operations, dit heeft niets met prive of commercieel te maken.

Binnen de JAA wordt gesteld dat al het vervoer dat geschied op een AOC onder JAR-OPS 1 (lees verkeersvluchten, dus ook charters met een CJ1) er twee flightcrew memebers aan boord moeten zijn welke dan ook alle twee typerated moeten zijn.

Als bedrijf 'X' met een CJ1 gaat vliegen voor eigen bedrijf, en dus geen vluchten verkoopt aan derde, hoeft het vliegtuig voor bedrijf 'X' dus maar een piloot te gebruiken omdat zij onder een artiekel 16 ontheving vliegen die ze vrijsteld van het voeren van een OAC

The Pilot
 
Dit wordt netto betaald en is dus Per-diem (onkostenvergoeding).

Dit mag volgens mij alleen als er ook salaris betaald wordt.

En dit moet ook in lijn zijn met de daggelden van het vaste personeel. het lijkt mij dus een beetje veel. het vaste personeel mag blij zijn als ze de helft krijgen.

dus volgens de definietie van daggeld krijg je helemaal geen salaris. over salaris moet je immers belasting betalen.
 
Hi,


Toen ik deze post enkele weken geleden starte was het mijn bedoeling informatie te krijgen van mensen die wisten hoe het echt zat.

Helaas heb ik maar van enkelen iets sustantieels mogen vernemen.
Het meeste was speculatie,hearsay en ronduit onzinnig.

Inmiddels weet ik precies hoe het wel zit.

Wat ik nog het meest kwalijke vind is dat een reporter, op basis van info van deze site, dit bedrijf uit heeft gelicht op TV als een stelletje oplichters.

Iedereen weet dat, of je het er mee eens bent of niet, betalen voor een type common practice is geworden ...... ik kan zo zeker vijftien bedrijven noemen die het op deze manier doen.

Er een op het schandblok leggen op basis van halve info is in mijn ogen zeer kwalijk. zorg eerst dat je de feiten kent.
Ik ben er zeker van dat de reporter in kwestie ( die op dit moment geroemd wordt voor haar prestatie ) geen contact heeft gehad met dit bedrijf en navraag heeft gedaan naar de condities.

Conclusie ..... als je wilt weten hoe iets zit kun je beter naar een juiste bron gaan dan naar deze sensatie site.

PM en mag maar ... reageren op deze site doe ik niet meer !


Greetz
 
ik denk dat Solid Air met name op tv is gekomen omdat die 40.000 euro niet in verhouding staat met de kosten van de Type Rating. Dit is soms ook het geval met andere maatschappijen maar bij Solid Air ligt de verhouding wel heel erg scheef.

groeten

LayZ J
 
Don't let the door hit you on the way out!

Veel mensen die hierop gereageerd hebben spreken geen "onzin" maar vertellen letterlijk wat er aan de hand is, gebasseerd op gesprekken met het bedrijf en "selecties":

40,000 euro voor een type betalen zonder vast contract en met zo'n minimale garantie is ronduit schandalig. Als je dit wilt betalen ben je naar mijn inzicht niet alleen ronduit naief bezig maar krijgen die oplichters ook nog eens hun zin, en help je ervoor te zorgen dat in de toekomst nog meer vliegers zo behandeld worden ("hey, ze willen er 40k voor neerleggen... dat moeten wij ook gaan doen!").

Het is natuurlijk helemaal aan jou waar je je geld aan uitgeeft en waarom. Maar zoals ook al eerder gezegd in de SolidAir discussie... wacht eerst eens af. Een half jaar maakt het verschil niet qua leeftijd/geld. Je ziet het overal om je heen aantrekken.. Waarom 40k betalen zonder garanties???

MROC
 
Inmiddels weet ik precies hoe het wel zit.
Good for you!

Waarheid is hard, wordt onderstreept door het feit dat Solid deze info van de site heeft gehaald!

Tuurlijk, opleidingskosten betalen a la, maar niet met dit soort voorwaarden.
 
Denk er inderdaad eens goed over na. Als het je hoop is om bij een airline te gaan werken (wat hier voor de meesten geldt), dan moet je je afvragen of 250 uur Citation zoden aan de dijk zet. Op dit moment heb je er erg weinig aan.

Wat ook is aangehaald is dat de kleinere Citation types onder bepaalde omstandigheden geen first officer nodig hebben. Als je dus spek-en-bonen uren gaat loggen, dan bereik je er nog minder mee. Multi-Pilot uren zijn tegenwoordig belangrijk, en als je daar als human flap operator naast zit, voldoe je daar niet aan.

Ik zeg het niet gemakkelijk, maar volgens mij had je nog beter 40.000 euro kunnen betalen voor een ATR rating met een vast contract voor 1600 euro in de maand.

Kijk gewoon uit, want bedrijfjes die in de marges opereren, gaan vroeg of laat failliet. We hebben het vaak genoeg gezien, BASE, Exel, etc. etc. etc. Niet alle bedrijven waar je voor je rating betaalt opereren in de marges (financiëel heb ik het hier over, overigens), Ryanair en EasyJet bijvoorbeeld niet. Echter, daar krijg je ook een goed salaris naderhand.

De zakenluchtvaart is sinds 9/11 booming. Nergens zijn ook zulke enorme financiële marges als in de premium markten. Dat is niet alleen in de luchtvaart (business/first class travel), maar overal zo, van auto's tot huizen tot boten tot sieraden. Dus als een bedrijf dat in die premium markt zit, jou niet eens een salaris kan betalen, moet je je echt gaan afvragen of het daar goed gaat en of het zuivere business is.

Ik heb geen enkele ervaring met Solid Air, maar deze feiten zijn gewoon van hun eigen website te plukken. Wil overigens niet zeggen dat je daar niet erg veel lol kunt hebben, tijdens het wassen van de vliegtuigen bijvoorbeeld. Bij BASE en Exel en Air Holland was het ook altijd bijzonder gezellig met de collega's. Maar verwar dat niet met een goede baan.

Succes allen.
 
Beste Dragonfly

Je begint de tread met een vraag om info. Die krijg je maar dan ga je ze verdedigen....dus blijkbaar wist je al wat je wilde weten :1855:

Je komt met opmerkingen als :
Betalen voor een type rating ( zeker op een relatief klein toestel ) lijkt onzinnig maar..... bijna alle bedrijven doen dat nu en bovendien krijg je bijna nooit ergens een garantie.
Daar wordt antwoord opgegeven
Betalen voor type rating in Business Jets:
Flying Group: Niet
Jet Netherlands: Niet
NetJets: Niet
LEA: Niet
DynamicExel/Tulip/RAS: wel (maar geen Jets meer)(bestaan ze nog??)
Solid Air: Wel
en nog kom je met

Iedereen weet dat, of je het er mee eens bent of niet, betalen voor een type common practice is geworden ...... ik kan zo zeker vijftien bedrijven noemen die het op deze manier doen.
Noem ze dan!!!:rolleyes:

Bij alle andere bedrijven waar je betaald krijg je gewoon salaris, ga je genoeg uren vliegen en vlieg je op grotere kisten. De vergelijking klopt dus niet.

Je lijkt je zin niet te krijgen dus zeg je
Conclusie ..... als je wilt weten hoe iets zit kun je beter naar een juiste bron gaan dan naar deze sensatie site.

Mijn conclusie:
1) je hebt een gigantisch bord voor je kop
2) Je werkt al voor deze lui en wil deze "sensatie site" gebruiken voor publiciteit.
:o



:rolleyes:
 
Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Hi,


Toen ik deze post enkele weken geleden starte was het mijn bedoeling informatie te krijgen van mensen die wisten hoe het echt zat.

Helaas heb ik maar van enkelen iets sustantieels mogen vernemen.
Het meeste was speculatie,hearsay en ronduit onzinnig.


Laat me raden? als het positief was was je het er mee eens. Als het negatief was, wilde je het niet horen en kwam je roze brilletje weer te voorschijn..


Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Inmiddels weet ik precies hoe het wel zit.

Van harte.



Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Wat ik nog het meest kwalijke vind is dat een reporter, op basis van info van deze site, dit bedrijf uit heeft gelicht op TV als een stelletje oplichters.

Deze reporter heeft in korte tijd (via het PNL/VNV en de heer Jan C.) meer geleerd over de luchtvaart op een objectieve manier, vergeleken bij veel piloten na 5 jaar.

Het gaat te ver om ze oplichters te noemen. Zeker voor wat oudere (relatief) piloten is het een mooie mogelijkheid om toch te beginnen met hun droom waar te maken.

Daar is gelijk alles mee gezegd. Je moet je sterk afvragen of je het gezond vind om voor een bedrijf te werken (als je mag blijven na die 250/300 uur) dat winst maakt op basis van de inkomsten aan co-piloten!

Verder heeft IZ gelijk. Als ze je de laan uit sturen na je uren, sta je dus gewoon weer op straat. En ik vind het verveldend om met hem eens te zijn voor je, maar aan 550 uur total waarvan 300 citation zijn, heb je geen reet!

Kun je indd beter een ATR rating betalen, en voor een fooi in dienst blijven (maar wel uren bouwen).


Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Iedereen weet dat, of je het er mee eens bent of niet, betalen voor een type common practice is geworden ...... ik kan zo zeker vijftien bedrijven noemen die het op deze manier doen.
Oorspronkelijk gepost door dragonfly


Iedereen weet ook, dat het door mensen als jou, altijd zal blijven bestaan. Bedankt. Je had die baan ook genomen als ze je geen per diem zouden betalen toch ? (solid mgmt , geen dank voor de gratis tip, keep lowering that bar)

Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Er een op het schandblok leggen op basis van halve info is in mijn ogen zeer kwalijk. zorg eerst dat je de feiten kent.
Ik ben er zeker van dat de reporter in kwestie ( die op dit moment geroemd wordt voor haar prestatie ) geen contact heeft gehad met dit bedrijf en navraag heeft gedaan naar de condities.

Ten eerste ben ik daar niet zeker van. Ten tweede is Solid volgens mij vrij om naar 2 vandaag te bellen om hun eigen verhaal te doen.. Ben benieuwd.

Oorspronkelijk gepost door dragonfly
Conclusie ..... als je wilt weten hoe iets zit kun je beter naar een juiste bron gaan dan naar deze sensatie site.

PM en mag maar ... reageren op deze site doe ik niet meer !

Greetz

Wat is de juiste bron in dit geval?? Solid Air ?? ok dan ben je echt nog dommer dan ik dacht.

Kom zelf ook pas kijken (relatief gezien) maar heb op deze site een hoop geleerd en gehoord van mensen met meer ervaring als ik wat later goed bleek te kloppen.. Sommige dingen met een korrel zout nemen indd maar dat moet je overal doen.


FD
 
Hey Dragonfly, volgens mij is er niemand in dat tv programma die solid oplichters heeft genoemd, als je het zo voelt, kan niemand anders daar iets aan doen....zo te merken, lijkt het alsof je al behoorlijk zeker bent dat je met ze in zee gaat. Ik wens je dan ook zeer veel succes en geloof me....je zult het nodig hebben.

Cheers!

By the way...€40.000 vragen voor een type citation zonder vast salaris en zekerheid op meer is vragen om dit soort reakties. En als jij precies denkt te weten hoe het precies zit bij solid...wat houdt je dan tegen om je bevindingen hier op het pbb te zetten???
 
2citations

2citations

FlyingDutchman

Weet jij toevallig of het ook uitmaakt of je een typerating doet in de USA of in de EU? Is er ook zo iets als een FAA typerating en een JAA typerating?

Moet zeggen dat die deal die jij oplepelt heel wat interesanter is dan de Solidair Deal.

Denk dat als je dat geld mee neemt je in de USA wel meer uren op een Citation mag vliegen. (als je alle benodigde papieren hebt en geld meeneemt om te mogen werken) Heb je na je Typerating nog zo'n $36 000 over om uit te geven aan het vliegen op een Citation.

Denk niet dat ik dat zou doen, beetje jammer geld ben ik bang.

Groeten

:radar: André :radar:
 
op je JAA brevet zul je een JAA examinator moeten hebben bij een JAA TRO..

Maar, als je die citation rating nu op je FAA brevet haald, en vervolgens 500 uur vliegt, kun je deze rating door middel van een profcheck laten bijschrijven op je JAA brevet..

Als maatschappijen je in het midden-oosten/china/ oost europa (niet jaa landen) etc etc een type geven, doen ze dit liever op je FAA brevet aangezien dit een stuk goedkoper is.

Moet je niet pitten? het is daar 4:41 !?

Kwalitatief maakt het verschil tussen een JAA type rating en een FAA type rating natuurlijk geen bal uit. JAA is duurder.

All the best.
 
[betalen voor een type common practice is geworden ...... ik kan zo zeker vijftien bedrijven noemen die het op deze manier doen.[

That doesn't make it fair, it doesn't mean that it should be like that and that everyone should accept it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan