Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorspronkelijk gepost door F/O
That doesn't make it fair, it doesn't mean that it should be like that and that everyone should accept it.
Zeg F/O waarom post U altijd in het Engels?:p: En wel nederlands kunnen lezen.
Of mis ik nou gewoon iets?

M.v.g Aviator
 
zeg Aviator,

waarom staat er dit in je profile:

Tja als velen hier. Got to be a Pilot


Wellicht is Aviator een echte buitenlandse piloot die hier lekker rondvliegt en inmiddels wel de nederlandse taal begrijpt en kan
lezen en niet in NL schrijft vanwege de evt. taalfouten en de discussie die daar op volgt.
Het gebruik van d en t en dt is bedroevend hier op Airwork.
(ook ik hoor, ben je alvast voor)

Per Ardua Ad Astra

VCC
 
Okokok VCC..... ik zeg wel niks meer:grijns:

Maarruh ik ben niet zo'n d en dt mannetje hoor daar niet van.

Aviator.

P.S Nu we het toch over talen hebben ==> Wat betekend: Per Ardua Ad Astra?? (Met vriendelijke groet??)
 
Olla Aviator,

Per Ardua Ad Astra betekent zoiets als;

Door volharding bereiken we het allerhoogste, is een slogan
van de engelsen tijdens WO2 geloof ik
 
jongens. (en meisjes)
eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen grof geld willen neerleggen voor een citation rating om daarna niet eens een normale baan er aan over te houden.
er zijn nog alternatieven. ik heb 38000 euro betaald voor een A320 rating met 500 uur op type. inclusief appartement en eetgeld, geen salaris dus. hiermee stel je toch enigszins je toekomst zeker. alhoewel ik hiermee iets bereik vind ik het vaak toch moeilijk om rond te vliegen met de gedachte dat ik vlieg voor noppes. ik vraag me af hoe je je zal voelen als je rondvliegt op een citation waarvoor je 2.5 keer de kostprijs hebt moeten betalen. schiet je iets met die citation uren op, vraag ik me af? ik wil niemand dissen hier maar wees voorzichtig. als je ergens geld voor gaat neerleggen zorg er dan voor dat het zn geld terugverdient. ik moet toegeven dat er dan weinig opties over blijven, maar so be it. zijn mensen echt zo hopeloos om 40k te betalen voor een citation rating met daarna weinig toekomstperspectief?
 
Sandertje

Sandertje

Sandertje,

Ik ben wel eens benieuwd waar je zulke A320 uren programma's kopen kan.

Nee ik ben nog lang niet zover, ben nog bezig met ATPL theorie dus nog een lange weg te gaan, mocht het ooit al zover komen.

Als je dan al geld wil uitgeven lijkt mij jou optie wel de betere deal, Als je al een type A320 / B737NG hebt en 500 uur lijkt het me meer voor de hand liggend dat je ergens aan de bak komt dan met 250uur op een Citation.

En ik kan me voorstellen dat jij die 500uur in een kortere periode maakt dan de 250uur Citation. Wat, mocht je een baan kunnen vinden, inhoud dat je eerder gaat verdienen en de investering gaat renderen.

Succes!

Groeten

:radar: André :radar:
 
hoi andre.
ik vlieg bij wizz air. www.wizzair.com. geregeld via storm aviation.
selectie bij gecat gatwick, daarna ook de rating daar. lijntraining is enkel met storm aviation TRIs. het is een cadetship en niet zozeer een ervaringsprogramma.
vlieg momenteel 85 uur per maand en ben inmiddels aangenomen bij wizz air op een contract basis (via een agency).
salaris is best redelijk. rooster staat het toe om 40% van mn dagen gewoon in NL te besteden.
er is een ander programma waarbij je ook 500u op de A320 vliegt. dit kost 68000 euro. je vliegt dan bij adria airways (slovenie). dit gaat via www.jetlink.lu. dit is uiteraard puur een urenpakket waarvoor je dan ook flink in de buidel moet tasten. maar ja, je weet wel dat je met 500u on type op heel erg veel plekken terecht kan en het lijkt me altijd beter dan thuis zitten met een schuld die 28000 eur lager is met een citation rating, 250u en werkeloos.
succes met je theorie.
 
Vraagjes

Vraagjes

40% van je vrije dagen of 40% van alle tijd en wat is redelijk voor salaris? Dit tov een west europese studieschuld of oost europese levensomstandigheden.

PS Jetlink site werkt bij mij niet, alhoewel ik zie dat de website zijn paginaindeling in het Nederlands heeft. (Zitten bij mij letterlijk een dorp verderop, eens kijken wat voor een kantoor dat is) Met niet werken bedoel ik dat ik geen verdere details krijg als ik op de links klik, zoals A320 f/o of ATPL.
 
Je bent iig niet de enige Kebab want bij mij werken alle links van die site ook niet. Ik heb wel de nieuwste versie van Macromedia Flash geinstalleerd dus daar kan het niet aan liggen....
 
Tja Sandertje, ik moet zeggen dat je idd voor dat geld de beste investering van je leven gemaakt hebt, weet dat je bij Wizz onder contract via een agency toch wel tussen 3 en 4k euro overhoudt, dus daar is best van af te lossen, verder kan je met 500uur A320 zo ongeveer overal terecht in de wereld, dus voor diegene die zo nodig geld willen uitgeven, ik zou Sandertje maar eens een PM sturen, en doe de groeten aan EA bij Wizz voor me.
 
hoi kebab
het salaris is redelijk voor westerse maatstaven. zoals usairhost zei hou je zo'n 3.5k euro over per maand. dit is voor een junior f/o, uitgaand van een normaal rooster. zoals je zelf ook al suggereerde is het hier retegoedkoop. je kan doen en laten wat je wil hier.
ik werk zo n 16-18 dagen per maand. meestal 4 dagen in een rij vrij. effectief ben ik dus 40% van mn dagen gewoon in NL. (minus de reistijd moet ik eerlijk toegeven). vanaf 1 november starten we een lijndienst op AMS, dan wordt het nog iets makkelijker. deadheaden is gratis trouwens.
nog iets: de kebab hier in KTW is heel erg goed te doen!

@usairhost

zal ik zeker doen! wat zijn jouw initialen?
als je ex VBR bent moet je ook JR (engelsman) kennen.
 
Het blijft altijd een risico!

Wizz was al bijna failliet eind vorig jaar. En als de winter dit jaar weer start krijgen ze het weer moeilijk...... En dan heb je dus wel een rating voor veel geld, maar geen uren.

Blijft altijd nog de vraag: kom je aan de bak bij een ander bedrijf met een total time van 800 uur. Niet zo gemakkelijk!

Helaas is het een feit dat men betaald voor ratings, maar pas op; het kan ook goed fout gaan!!!

Vreemde berekening trouwens die 40% in NL. Ik kom niet verder dan 25% max.
 
hoi graus
klopt het is altijd een risico. daar ben ik het volledig mee eens.
voor mij persoonlijk echter was thuiszitten zonder uren en zonder typerating en met een 30% lagere schuld een groter risico. de 500 uur on type wordt trouwens gegarandeerd door storm aviation (zou evt ergens anders kunnen als wizz kopje onder gaat)
wizz heeft het erg moeilijk gehad ja. maar de bezem is er in het voorjaar flink door heen gegaan. nieuwe investeerder ook. deze winter komen er nieuwe kisten en routes bij. pax loads zijn op dit moment heel erg goed, weet alleen niet wat de $ per stoel is. in mijn beperkte inzicht gaat het goed met wizz.
ik besteed gemiddeld zo'n (30-18=) 12 dagen in NL per maand. dat is toch echt 40%.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan