Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp ook dat het aantal gevlogen uren in de business sector meestal een stuk lager is.
Vooral aan het begin van je carriere lijkt het me beter om juist meer uren te vliegen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

En in mijn post ging het er eigenlijk om om te laten zien dat je al gauw een jaar verder bent voordat je de uren waar je voor betaalt binnen hebt. En zoals eerder gezegd, wordt je daar niet rijkelijk voor beloond, dus je moet behalve de kosten van de type-rating ook rekening houden met kosten voor levensonderhoud voor een jaar.

Ik ben niet perse tegen het belaten van je eigen rating, maar ik vind dat daar wel wat tegenover moet staan in de vorm van een goed salarispakket.
In het geval van Solid Air is dit dus duidelijk niet het geval.
 
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de grote banken er ook maar over na willen denken om dit te financieren..

M.s. is het casino een ideetje?
Je begint gewoon met 5000 op even/oneven dan met je gelukshand 10 mille op rood of zwart en dan nog een keertje 20 op vier van je geluksnummers ofzo. Easy money.
 
Is er iemand van jullie daadwerkelijk bij hen op gesprek geweest of is al de info die hier gemeld word hearsay en speculatie.

Ik bedoel : 2.5 Crew per toestel , dat je nauwelijks betaald krijgt en dat je vluchtduur per dag gem. 45 minuten is .

Ik ben benieuwd waar jullie die informatie vandaan hebben.

Enig idee wat er gebeurt als je na een jaar je 250 uur hebt ?

Het vliegen op een business jet is hetgeen ik liever doe dan vliegen voor een airline ( ik besef dat ik daar een uitzondering in ben) dus om daar op deze manier tussen te komen is voor mij best een optie.

Als je bij Denim gaat vliegen betaal je hetzelfde en krijg je dezelfde voorwaarden ( nl. geen zekerheid ) en een type rating op een toestel dat niet bij veel airlines gevlogen wordt


groeten,



Dragonfly
 
Ik vlieg op het moment ook liever corporate en zou graag bij Solidair op een citation willen vliegen. Maar om nu 40.000 euro in een Citation typerating te investeren zonder enige garantie gaat me te ver. Ook met garantie trouwens. Een redelijke bond lijkt me eerlijker.
Daarnaast, of je nu een paar maanden of een jaar over die 250 uur vliegt. Waar betaal je dan de maandelijkse lasten van?
 
Beste Dragonfly,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar zij schemeren met een “possible” contract na je 300hr. Maar ze hebben geen enkele verplichting tegen over jou. Vervolgens doe je maar 250hrs op en vaak vragen ze bij andere business jet operators meer ervaring. Die daarbij ook niet hele goede voorwaarden hebben. Je kunt je geld beter in iets anders stoppen. Ik vlieg nu ook business jets en dat bevalt mij ook veel beter dan airline vliegen. Mijn voorkeur lag ook altijd al business jets vliegen. Maar heb eerst ervaring opgedaan in vracht en turbo prop lijn vliegen. En vlieg dan nu bij volgens mij de bizz jet operator waar je het beste kan zitten. Maar die nemen je echt niet aan zonder een ATPL of de uren nodig voor een ATPL.

Grtz Mike5
 
Even naar hun website gekeken, staan leuke dingen op:

Amper een maand na het toevoegen van een 5e (Citation VI, mid-size jet) privé-jet bij Solid Air, is nu ook nummer 6 toegevoegd, en wat voor eentje! Deze Dassault Falcon 900 is een zgn Wide Body machine welke enkel door staatshoofden en multinationals gebruikt wordt.

Heb begrepen dat de 900 die ze op hun website hebben staan niet hebben...... Nooit gehad ook...

Dit 6e toestel maakt Solid Air de grootste privé-jet operator van de Benelux.

Volgens mij is Flying Group veruit de grootste..... en die hebben teminste nog een eigen AOC.

En de toekomst? “Onze toekomst ziet er rooskleurig uit. De minder goede naam die de luchtvaart momenteel heeft door de vele faillissementen en doorstarts geeft Solid Air een belangrijke feitelijke en psychologische voorsprong.

Volgens mij was het Dynamic dat failliet ging met deze heren?


:rolleyes:
 
Klinkt "solide"
Net zo solide als een paar hellfires op dat rappige "hoofdkantoor"!

Kind regards,
:mad:


Vne-J
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beetje wat ik bedoelde !!


Er worden zo vaak opmerkingen gemaakt die niet gestoeld zijn op enige kennis van zaken.

De falcon ? Die is er nu wel ....er waren wat vertragingen waardoor het persbericht wat te vroeg op de website heeft gestaan.

Iemand die vertrokken is uit het management van een bedrijf kwalijk nemen dat het bedrijf failliet is geraakt zonder dat je precies weet waar je het over hebt. jammer hoor !

Je zou kunnen zeggen dat Flying group groter is dan Solid maar.... Flying group doet aan fractional ownership en dat is anders dan een operatie leiden met eigen vliegtuigen.
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Betalen voor een type rating ( zeker op een relatief klein toestel ) lijkt onzinnig maar..... bijna alle bedrijven doen dat nu en bovendien krijg je bijna nooit ergens een garantie.
Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

De mensen die gereageerd hebben ( met constructieve info ) wil ik graag danken voor hun input.



Vriendelijke groet,



Dragonfly
 
Dragon:
Wat is de registratie van de Falcon?
Waar is de Falcon 20 gebleven?

Eigen vliegtuigen??: volgens mij zijn dit de excellent Air kisten en is alles dus van een bank en gehuurd

Betalen voor type rating in Business Jets:
Flying Group: Niet
Jet Netherlands: Niet
NetJets: Niet
LEA: Niet
DynamicExel/Tulip/RAS: wel (maar geen Jets meer)(bestaan ze nog??)
Solid Air: Wel
 
@ Dragonfly,

Dus € 40000,- betalen, zonder garantie op een langdurig contract (integendeel zelfs) en op een (zoals je noemt) relatief klein toestel vindt je OK?
Het is waar dat meerdere bedrijven de voorwaarde hebben om te betalen voor je typerating maar in deze combinatie is Solidair een absurde uitzondering.
Ik hoop voor je dat je wat anders vindt.

Enne, (no offence) Ik lees in je profile PPL & Wannabe ??

gr.
A8


p.s. Flying Group heeft naast vliegtuigen in beheer ook eigen vliegtuigen.
 
Ja dat is wel zo bij Andere business jet bedrijven betaal je niet voor je type ( of misschien een bond ) maar moet je wel behoorlijk wat uren meebrengen.

Ik heb ook nooit gezegd dat dit ideaal was maar ja ...je moet toch wat he ?

Voor mij ( en dat is persoonlijk ) zou het een gecalculeerd risico zijn.
FYI ik heb wel met hen gesproken en had een prettige indruk na het gesprek. Ook heb ik begrepen dat het grootste deel van de vliegers die in dienst zijn uit zo'n stage programma zijn overgebleven.

Enne denk je serieus dat ik alvast met een PPL op zak rond aan het kijken ben naar een baan waarin zulke bedragen moeten worden geinvesteerd.... gewoon een slordigheidje .... ik ben zelden op deze site te vinden



Groeten,


Dragonfly
 
Dragonfly...

Ik zou erover na denken als ik:

1) Een vrije markt'er was en dus niet op "steun" kon rekenen van de opleiding (want hoe we er ook allemaal over zeuren, een "naam" en bemiddeling van je opleiding leiden uiteindelijk WEL tot een baan, al duurt het soms veel te lang)
2) Een zak geld had liggen
3) Al 3 jaar met m'n opleiding klaar was en nergens aan de bak kon komen
4) Iemand kende binnen het bedrijf waardoor ik meer zekerheid zou hebben op een contract

OTHERWISE... Zou ik er nooit aan beginnen..

Het is waar dat je bij sommige maatschappijen ook niet zeker weet of ze over x jaar nog bestaan. En dat je moet betalen voor je type. Maar je gaat toch geen 40000 euro neerleggen voor een type rating of een business jet waar je ook nog eens geen baangarantie voor krijgt?? Ronduit schandalig dat ze vliegers zo uitbuiten.

WACHT JE KANS AF, zeker als je KLS/NLS/EPST hebt gedaan. Hij komt er wel. De markt trekt aan, dat is ook bij ons (NLS) te merken; er zijn volop ontwikkelingen op het banenfront. Nog niks definitief, maar zeker hoopvol.

My 2 cents..

Succes ! :rt: :radar:



PS. "Ook heb ik begrepen dat het grootste deel van de vliegers die in dienst zijn uit zo'n stage". En als jij 1 van de minder gelukkigen bent? Waar kan je dan weer aan de slag met je Type? Juist..
 
Dragon,

Ik begrijp je motivatie ergens wel.
Zelf zit ik inmiddels ook al weer te lang zonder baan. Sindsdien heb ik ook enkele aanbiedingen gehad maar die heb ik ook weer afgewezen omdat de pay te laag was. I'm not cheap maar vraag ook niet te veel, slechts een redelijke verhouding salaris/werkomstandigheden. De prijs die ik nu betaal is dat ik momenteel niet vlieg.
Sommigen vinden dat mischien stom maar ik heb deze weg bewust gekozen en realiseer me dat er genoeg anderen zijn in deze zieke markt die wel een en ander accepteren. Dat is ieder voor zich maar mijn tijd komt nog wel.

All the best. Keep your head cool.
 
Thanx guys,

Ik heb geen school waar ik echt op kan rekenen ( vrije markter dus )
Heb helaas geen zak geld maar wel haast ... ik ben de jongste niet meer en kan echt geen twee jaar wachten tot de markt weer echt up to speed is en ik nog steeds onderaan de lijst sta omdat ik vrije markter ben ( whatever the hell that is )


Neem van me aan ... ik waardeer alle input echt ...maar heb niet de luxe om te wachten tot men weer om vliegers zit te springen.

Ik besef overigens wel dat doordat mensen ( me included ) dit gedrag van maatschappijen accepteren een hele hoop toekomstige vliegers met de consequenties moeten leven i.e. steeds meer bedrijven vragen een betaling voor Type ratings.

Groeten,


Dragonfly
 
Dan is je situatie inderdaad anders.. Maar misschien kan je dan ook kijken naar type rating programma's? Heb je de Engelse programma's zoals bij CTC al bekeken? Dan heb je een type en meer zekerheid voor minder geld..
 
Hi,



CTC heeft idd best goede voorwaarden ( een maatje is zo bij Monarch aan de bak gekomen) voor mij helaas geen optie.

look at the bright side !! door mijn Vrije markter positie heb ik veel minder geld uitgegeven aan mijn opleiding ( zeker 40.000 euri minder )

Dus botem line is ik zit voor ongeveer hetzelfde geld toch ergens binnen met praktisch dezelfde zekerheid als iedereen ( geen )


Trouwens de beslissing is nog niet gevallen hoor maar .... je weet het nooit



Groeten,



Dragonfly
 
Als je dan toch een typerating wilt: Het programma van Hubair lijkt me dan toch een van de betere.
Voor ca. 27k heb je de 737 classic typerating+NG+100 uur ervaring.
www.hubair.be
 
Dank je ... dat is een goede tip !!

Ik weet dat het misschien gek klinkt maar .... mijn ( bewuste ) keuze gaat eerder uit naar een Business jet dan naar een airliner.

Het is een compleet ander soort werken waarbij je continue nieuwe uitdagingen te wachten staat.

Contact met je klanten ( die vaak heel wat gewend zijn )
Velden waar je anders nooit komt ( ook VFR )
Steeds naar nieuwe velden dus niet steeds de zelfde trips.

Dus ik ga eerst deze lead verder uitpluizen en mocht het niets worden dan kan ik altijd verder een type op een 73 onderzoeken.

thanx anyway


Dragonfly
 
Programma's met 250 uur die zo'n vermogen kosten zijn uit de tijd. Je hebt er geen reet aan, en heb je op "je positieve gesprek" bij hen ook gevraagd waarom dit bedrag zo aso hoog is?? Typerating kost namelijk niet zoveel...dat je graag op een businessjet wilt vliegen, kan ik me voorstellen, maar dat je zelfs bereid bent om daarvoor de nieuwe sportauto van de baas te financieren terwijl er betere en goedkopere andere opties zijn, vind ik erg naief. Waarom kun jij niet nog 2 jaar wachten tot de markt aantrekt? Ik ken genoeg mensen die tot ver in hun 30's met weinig uren bij een bedrijf aan de slag zijn gekomen. Laat je niets aanpraten. Moeilijk is het zeker, dat zal niemand je tegenspreken, maar ik ben beniewd naar je reaktie als je straks € 40.000 armer met 250 uur citation op straat staat. Ook dan ben je namelijk 2 jaar verder en zul je misschien wel WEER moeten investeren. Think about it. Succes!

Cheers!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan