Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dragonfly

twee dingen:

Openstaande vraag:
Wat is de registratie van de Falcon?
Waar is de Falcon 20 gebleven?
en
i.e. steeds meer bedrijven vragen een betaling voor Type ratings.
niet waar! Bij Ryan hebben ze al bijna geen Captains meer die zelf betalen en dat is het begin. Vanaf een maand of drie geleden is het just omgekeerd: steeds minder vragen een betaling :)

Als je die betaling al doet doe het dan alleen als je weet dat je 900 uur per jaar draait op een goede (markttechnische) en/of een goed salaris aan het eind.
 
Hi,



Reg. van de falcon20 weet ik niet maar kan ik wel voor je navragen.

Ik begrijp alle goedbedoelde adviesen maar ... ik kan echt geen twee jaar meer wachten denk ik.

Ik onderken best dat de markt aan het aantrekken is maar ik heb bij Ryan air een sollicitatie lopen
Die alleen al koste me 70 pond geloof ik en ik heb nooit zelfs een bevestiging gehad dat die is aangekomen.

900 uur per jaar vliegen is tuurlijk helemaal niet gek maar gun me dit ..... het is een heel ander soort vliegen met een stel air raged maniacs dan( dronken britten ) met .... nou ja ... iedereen anders eigenlijk .

Ik begrijp dat je me naief noemt maar weet dit ... ik heb nog niets besloten en als ik hier voor kies heb ik alle voors en tegens langdurig tegen elkaar afgewogen.

Thanx,



Dragonfly
 
Die Falcon 20 was nooit van Solidair maar Jet management europe. Deze is nu gekocht door Jet Netherlands.

==============================================

Uittreksel van BVB via ivw http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?langPH-BPS

Omschrijving
Registratie PH-BPS
Registratienummer 5632
Naam Houder JetNetherlands B.V.
Adres Thermiekstraat 154
Postcode 1117 BG
Woonplaats SCHIPHOL
Type Luchtvaartuig AMD-BA Mystère-Falcon 20 F5
Type Motoren 2 TFE731-5BR
Serienummer 321
Bouwjaar 1974
MTOM 13200
Luchtwaardigheids categorie code CS-25
Bewijs van inschrijving geldig tot
Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot 10-03-2006
Rol Houder Holder
Categorie luchtvaartuig Turbo Jet
Telefoonnummer Houder 0341-375576
 
Jo,

wat wil je? vliegen toch.
ik zou nooit een citation rating halen voor dat geld.
scoor een rating waar je wat aan hebt, maw, vliegtuigen waar er veel van rondvliegen. 737,A320

doe daar ervaring op voor een redelijk salaris, ontstijg de grijze massa van lowtimers, en soliciteer dan bij een bizz jet operation.

staar je niet blind op bizzjet vliegen bij een kleine club, als je het wil zorg voor een goede basis!

k.
 
Indd en soliciteer daarna bij Netjets wil je graag bizjets vliegen.. Startsalaris daar is 40.500.

40K voor een citation type... pfff zou er lekker een nieuwe 5 van kopen.

FD
 
Geloof dat ze in Berlijn bij flugschule berlin, of intercockpit ofzo a320 type plus 100uur aanbieden ergens, niet al te duur 20-25k euro, van horen zeggen, ff informeren?
 
Dat is FSB...

Het gaat daar meer om kwantiteit dan kwaliteit. Daar doen ze de gehele TQ in welgeteld 1 maand (7 dagen CBT)! Je hebt daar 9 sessies van 4 uur.
Intercockpit bied geen uren on type maar daar heb je 15 sessies van 4 uur en doe je er 2 maanden over en zij gebruiken lufthansa sims, materiaal, instructeurs e.d.
 
Airwork Power!! Ze hebben die Falcon 900 informatie van de website gehaald!

Nu nog:
1 de Falcon 20 weghalen van de website
2 de volgende tekst aanpassen:
Toekomst voor Solid Air
En de toekomst? “Onze toekomst ziet er rooskleurig uit. De minder goede naam die de luchtvaart momenteel heeft door de vele faillissementen en doorstarts geeft Solid Air een belangrijke feitelijke en psychologische voorsprong. "
3 Betalen voor TR afschaffen!

:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:
 
Een suggestie...

Toekomst voor Solid Air
En de toekomst? “Onze toekomst ziet er rooskleurig uit zolang aspirant vliegers ons financieren. De ronduit slechte naam die de luchtvaart momenteel heeft door de vele faillissementen, doorstarts en witte boorden criminelen die zich voordoen als directeur geven Solid Air een discutabele voorsprong."
 
Met gebruik van mijn nieuwe kennis over het opzoeken van registraties (Bedankt The Pilot, ik lees meestal ook over het hoofdartikel op de voorpagina van het Rotterdams Dagblad heen :D ) kwam ik het volgende tegen:

ZOEKRESULTAAT

Onderstaand vindt u informatie over het door u opgevraagde toestel.
Omschrijving
Registratie PH-DYN
Registratienummer 5913
Naam Houder Dynamic Air B.V.
Adres Rotterdam Airportplein 54
Postcode 3045 AP
Woonplaats ROTTERDAM
Type Luchtvaartuig Cessna 550
Type Motoren 2 PW530A
Serienummer 550-0928
Bouwjaar 2000
MTOM 6486
Luchtwaardigheids categorie code CS-25
Bewijs van inschrijving geldig tot 19-06-2007
Bewijs van luchtwaardigheid geldig tot 27-09-2004
Rol Houder Holder
Categorie luchtvaartuig Turbo Jet
Telefoonnummer Houder 040-2914080
Terug

Kan je hieruit opmaken dat de enige Jet die Dynamic heeft en die in een hangaar getaxied was nog steeds niet terug is??????????

:confused:
 
Ja, maar dat is weer een hele andere discussie. Want welke kisten heeft Dynamic dan wel

Volgens hun
1 PH-DYB Swearingen SA226-T(B)
2 PH-DYM F-Swearing SA227-AC
3 PH-IDA Piper PA-31-350
4 PH-VSF Reims F172L
5 PH-XPI Piper PA-31-350

Deze staan op naam van Rijnmond air service

en dan nog de:

PH-CTX en PH-DTX (C550) maar deze zijn al niet meer bekend in het burger luchtvaart register

P
 
Al op een andere site gevonden:
On 12 January 2004 the Citation was involved in a taxi incident at Rotterdam which resulted in a damaged wing. The Citation was sold to Dove Air Inc, from Hendersonville, North Carolina and a reservation was made in the FAA register. New tailnumber to be N928DA. On 9 September 2004 the Citation was transported by truck to Germany where it will be repaired.
 
Laatst bewerkt:
Zullen we maar weer even terugkomen op deze topic?
De vraag was of Solid Air inderdaad wel een Solide Maatschappij is. Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Heb er zelf ook aan gedacht, maar geen afspraak gemaakt. Stel je voor dat je na de gegarandeerde 250 uur weer op straat gezet word. Dan sta je daar met je Cessna Citation rating van €40.000,-
Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken, maar pas gewoon op.... Veder wens ik ieder veel succes met solliciteren, hoe moeilijk dat op dit moment ook is. Laat je vooral niet uitbuiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan