uh,
Ik kan ook gras gaan roken, is overigens duurder.(maar de wereld schijnt dan nog mooier te zijn, ik weet het niet, nooit geprobeerd)
Sla olie heb ik ook over nagedacht, blijft dat mijn benzine-auto er niet op loopt.
Overigens heb ik laatst benzine, 40 liter in mijn dieseltankie gegooid, dat was pas echt balen, maar ja 2 uur later zat ik toch op Fl 30+ lekker naar Palma, leven bestaat uit 2 uitersten en mega alternatieven;
Ik kon lopen naar de zaak, klant wachten en waarschijnlijk nooit meer klant.
Op de fiets klant ook wachten.
Op mijn Solex, klant niet wachten (wordt wel krap), uniform stinken naar uitlaatgas.
Met de benzineslurpende auto naar de zaak, klant niet wachten.
taxi, duur rekening man.
liften, te onzeker.
De bodem wordt steeds dikker en dubbeller, maar valt er nog niet uit
Oh ja effe iets anders als het gaat om aftrek van de kosten voor beroepsvlieger;
Wat als je je inschrijft bij de KVK als beroepsvlieger oid, btw nummer aanvraagt etc en dan vervolgens je opleiding doet en die vanuit de zaak betaalt al dan niet met geleend geld, trek je de rente ook maar meteen af.
Dat kosten voor de baten gaan is volgens mij bij de belastingdienst wel bekend.
Je negatieve inkomen kan je dan in de toekomst verrekenen met
hopelijk je toekomstige inkomen als vlieger of andere baan.
(of met je reeds verdiende inkomen van de afgelopen jaren)
Als omschrijving : luchtvaart gerelateerde activiteiten, huur en verhuur van vliegtuigen, leveren van (aanvullende) diensten voor derden. (lees freelance piloot)
Dat je vervolgens niet aan de bak komt, tja jammer, maar je negatieve inkomen (aanloopverlies) blijft staan en kan je mooi in de inkomstensfeer carry back of forward verrekenen.
Zal wel te simpel gedacht zijn van mij, maar ja ik ben geen belastinginspecteur.
Jammer voor menig dat de extra scholingsaftrek er niet meer is, daardoor was een typetating voor een 40+ (zoals ik)wel heel interessant, heb er net niet aan verdiend.