Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Sandertje, JR ken ik zeker, woont hier in duitsland een dorp verderop, spreek ik nog wel regelmatig, doe EA maar de groeten van Martijn, weet ie vast nog wel, zeg maar dat ie 29 october is uitgenodigd op de 1-year bankruptcy party van VBIRD in Kevin's Pub, komen veel ex-cabin crew, dan moet die geile beer helemaal komen. F/O Johan E, een Zweed die zo het cirkus in kan en Cpt Krister G. werken ook voor Wizz geloof ik, groet aan allen, enne nog even on-topic, die 40k eurie kan je maar een keer uitgeven, dus doe het goed!

cheers,

M.
 
Tegenwoordig is het scheme via Storm om bij Wizz te vliegen terug gebracht naar 300 uur, ipv 500uur.
Kosten zijn gelijk gebleven.


Dit ter informatie...

Groeten, Martijn
 
Hoi Martijn,
Je PM inbox is vol!
Ik zal zeker even de groeten doen aan iedereen. Woon tegenwoordig met JE Ikea samen, idd een circus. JR heeft mn lijntraining gedaan, erg goed allemaal. K. is op dit moment terug in Zweden bij zn pasgeboren kindje. Waar werk jij op dit moment als ik vragen mag?
Gr.
S
 
Om nog even terug te komen op Solid:

Ik ben geen voorstander van betalen voor type-rating, maar in deze tijd (gelukkig wordt het minder) is het helaas een veel voorkomend iets. Take it or leave it. Als je liever thuis zit: vooral doen en hopen dat je ooit nog een keer ergens uitgenodigd wordt. 40000 is natuurlijk te veel, maar wat kost thuiszitten? Al je papieren elk jaar zelf verlengen? Misschien wel 2 jaar? Solliciteert het niet beter vanuit een vliegende postitie?
Ik vind het te ver gaan om dit oplichting te noemen, omdat je er uiteindelijk zeer waarschijnlijk zelf ook beter van wordt. Ik heb zelf ooit een contract getekend met garantie voor 150 uur totaal met een minimum van 25 uur per jaar. Uiteindelijk heb ik 4,5 jaar lang met heeeeeeeeeeeeeel veel plezier gevlogen in de general aviation in NL. Elk jaar ongeveer 350 uur gevlogen wat normaal is voor gen av. En ben uiteindelijk ook nog goed terecht gekomen. Ik denk dat je gewoon een afweging moet maken kosten/baten/plezier! En neem dan ook de kosten van het zelf verlengen van je ratings mee (1-2 jaar). Ik heb zelf niet bij Solid gevlogen, maar ken het bedrijf wel en heb het volle vertrouwen in ze en zou er ook geen problemen mee hebben om daar te werken. Het was ook niet het Solid management dat Dynamic omzeep holp, zoals iemand schreef, maar het RAS management.

Groetjes Supergrover...
 
Oorspronkelijk gepost door Supergrover
wat kost thuiszitten? Al je papieren elk jaar zelf verlengen? Misschien wel 2 jaar?


Een HEEEELLLLL stuk minder dan 40,000 euro!! :1855:

Voor de laatste keer.. de markt trekt aan.. zoveel uur hoef je niet te maken.. 0,0 garantie....een useless typerating... waarom zou je?
 
waarom zou je?


Het hoeft niet!!! Ik zeg alleen maar dat je voor jezelf een afweging moet maken tussen thuis zitten of (misschien te veel) betalen en vliegen. Bij welk bedrijf dan ook. Het solliciteerd nog altijd makkelijker vanuit een vliegende job.
"De markt trekt aan" is ook zo`n loze kreet waar je in principe niets aan hebt. Het klopt misschien wel (alhoewel dat ook al een paar jaar geroepen wordt), maar totdat je daadwerkelijk in een vliegtuig zit is het nietszeggend! Wie had bv 11 sept verwacht? Kan zo weer gebeuren.
Nogmaals, maak een kosten/baten analyse, neem alles daarin mee en trek voor jezelf een conclusie van wat je wilt. Als het voor jou niet interessant is kan het altijd nog voor iemand anders wel interessant zijn!!! Als je het geld hebt: Vliegen is nog altijd beter dan thuis zitten en de General aviation is zeer leuk en leerzaam.

Groetjes Supergrover...
 
Ik snap je punt Supergroover, ik erger me alleen aan het feit dat dit soort gedrag zo makkelijk door veel vliegers geaccepteerd wordt. Je kan zeggen wat je wilt, maar als dit soort acties goed gaan volgen er ongetwijfeld meer bedrijven die hun vliegers op deze manier misbruiken.
 
Net weer moeten tanken.
95 euro voor een volle tank.
Ook nog even een broodje gekocht van 2 euro en 95 eurocent
Over de sigaretten zal ik het maar helemaal niet hebben.

Het was dan ook hartstikke druk bij de pomp, iedereen was blij,
mooi weer, maar bovenal de dames doen weer hun best om er leuk uit te zien met dit mooie weer.

Ik snap het wel, jullie toch ook?
 
Gelukkig hoeft tanken niet altijd bij de benzinepomp te gebeuren. Goed, je tank voolgooien met olijfolie is dan even kl*tewerk en je bent wat langer bezig.. maar uiteindelijk kom je er in ieder geval niet achter dat je diesel in je benzinemotor hebt gegooid...

(nou jij weer vcc :D)
 
uh,

Ik kan ook gras gaan roken, is overigens duurder.(maar de wereld schijnt dan nog mooier te zijn, ik weet het niet, nooit geprobeerd)
Sla olie heb ik ook over nagedacht, blijft dat mijn benzine-auto er niet op loopt.
Overigens heb ik laatst benzine, 40 liter in mijn dieseltankie gegooid, dat was pas echt balen, maar ja 2 uur later zat ik toch op Fl 30+ lekker naar Palma, leven bestaat uit 2 uitersten en mega alternatieven;
Ik kon lopen naar de zaak, klant wachten en waarschijnlijk nooit meer klant.
Op de fiets klant ook wachten.
Op mijn Solex, klant niet wachten (wordt wel krap), uniform stinken naar uitlaatgas.
Met de benzineslurpende auto naar de zaak, klant niet wachten.
taxi, duur rekening man.
liften, te onzeker.

De bodem wordt steeds dikker en dubbeller, maar valt er nog niet uit


Oh ja effe iets anders als het gaat om aftrek van de kosten voor beroepsvlieger;

Wat als je je inschrijft bij de KVK als beroepsvlieger oid, btw nummer aanvraagt etc en dan vervolgens je opleiding doet en die vanuit de zaak betaalt al dan niet met geleend geld, trek je de rente ook maar meteen af.
Dat kosten voor de baten gaan is volgens mij bij de belastingdienst wel bekend.
Je negatieve inkomen kan je dan in de toekomst verrekenen met
hopelijk je toekomstige inkomen als vlieger of andere baan.
(of met je reeds verdiende inkomen van de afgelopen jaren)
Als omschrijving : luchtvaart gerelateerde activiteiten, huur en verhuur van vliegtuigen, leveren van (aanvullende) diensten voor derden. (lees freelance piloot)
Dat je vervolgens niet aan de bak komt, tja jammer, maar je negatieve inkomen (aanloopverlies) blijft staan en kan je mooi in de inkomstensfeer carry back of forward verrekenen.
Zal wel te simpel gedacht zijn van mij, maar ja ik ben geen belastinginspecteur.
Jammer voor menig dat de extra scholingsaftrek er niet meer is, daardoor was een typetating voor een 40+ (zoals ik)wel heel interessant, heb er net niet aan verdiend.
 
VCC je moet een verklaring hebben dat je ZZP er bent (ondernemersverklaring) en meerdere klanten hebt ( >3) probleem daarbij kan zijn dat de meeste maatschappijen je helemaal willen controleren qua WRR omdat zij verantwoordelijk zijn dat jij niet overvliegt. Daarnaast is meer dan 2 SOP's of vliegtuigentypes ook niet geaccepteerd meen ik... dus lastig. Wat je wel zou kunnen doen is niet WRR activiteiten zoasl sim instructie.
 
Dag allemaal,

ik ben dus benaderd door Solid Air en kan op gesprek komen. Is er iemand hier die me wat kan vertellen over dit gesprek en zijn ervaringen met Solid Air?

Alvast heel erg bedankt.

De koffieknop
 
Mannen...........laten we nou eerlijk wezen....... als Pappa en Mamma centen zat hebben..........who cares a single f..k ...!!!!

Ik denk dat iemand die hard heeft moeten werken voor zijn centen echt niet zoveel Euros aan Solid gaat geven voor een paar honderd uur op een CJ.

Voor iedereen die het nogmaals horen wil :

Bij SIMCOM (Panam Flight Academy) (www.simulator.com) Orlando, Florida, kost een TR op de Citation 500/550 series ongeveer $13.500.
De CJ Sim komt zeer binnenkort beschikbaar voor ongeveer dezelfde prijs.

Moest ik gewoon even kwijt.....!!!

Groeten aan iedereen,

Ger Pols

Instructor, Business Jet Training, SIMCOM International, Inc.
 
En dat is een JAA type rating? Leuke vergelijking, maar je hebt ook al een FAA B737 type rating voor 6000 euro, terwijl je hier daar minimaal het viervoudige voor kwijt bent. En je kunt ook niet zomaar een examentje doen met een JAA TRE en hoppa, je hebt een JAA type rating.

De actuele kosten hangen ook af van de hoeveelheid training die je krijgt. Een goedkope B737 training in de USA is ongeveer 25 uur in een (oude) sim, terwijl dat bij een Nederlandse maatschappij eerder 60-70 uur in een nieuwe sim is. En als je al in de USA een beetje circuit-training in een echt vliegtuig krijgt, dan is dat meestal een kwartier. Met geluk twee landingen dus. Reken hier op een uur of meer. Lijkt me wel zo veilig ook.

Daarbij moet ik nog aantekenen dat ik hier de cheapo type ratings in de USA vergelijk, níet de courses die maatschappijen daar intern aan hun vliegers geven. Daarnaast heeft de gemiddelde vlieger die in de USA op een Boeing gaat vliegen al duizenden uren ervaring, waarvan veel op een turboprop of een kleinere jet en zal die een stuk minder training nodig hebben, inclusief circuits, maar een lowtimer op z'n eerste jet heeft echt wat meer oefening nodig, al is het alleen al om hem wat comfortabeler te laten voelen in de kist. En als laatste heeft wat ik hier zeg geen betrekking op Solid Air omdat ik geen idee heb of ze een ruim of krap trainingsprogramma hebben.

Het gaat er alleen om dat de ene rating-course de andere niet is en je daarom niet per se kunt zeggen "Het kan al voor deze lage prijs, dus alles daarboven is afzetterij"
 
Oorspronkelijk gepost door The Pilot
Een JAA C550 typerating by FSI in parijs kost € 12900 excl circuits (een uurtje 550 kost €1800)

Scheelt dus niet zoveel

Dus:

1.800 per uur X 250 uur = 45.000
Type rating = 12.900

Total: 57.900,--


Valt die 40K van Solid nog wel mee :D

Salaris nog niet meegerekend...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan