Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de, ik rond het maar af de 100.000 gulden over 30 jaar afschrijft is dat 3333 gulden per jaar of te wel 1500 euro per jaar
doe je het solid programma zeg maar 2 jaar is dit wel meteen een
mooie opstap voor voor een baan met gemiddeld 5000 euro bruto per maand. (ik ben er van overtuigd dat deze ervaring zeker helpt en niet niet zomaar het kopen van een type is)
Dit (die 5000 euro) voor een havo of vwo opleiding met aanvullende cursussen natuurlijk een super salaris is.
Je kan natuurlijk ook niks doen, na je havo of vwo een vliegopleiding doen, vervolgens tot de ontdekking komen dat je
niet aan de bak komt, alsnog een HBO of hoger oplieding gaan doen kost je ook 4/5 jaar en vervolgens ergens ook onder aan de ladder beginnen voor een salaris van ......
Kom niet met argumenten zoals verantwoordelijkheid, kans op
afkeur etc. waarom vliegers veel moeten verdienen.
Ook een aap kan je leren vliegen als je hem maar genoeg bananen geeft.
Voor mij is het nog steeds hobby om met mach .83 op FL 410
te boren in een slowtation.
Ja het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
Ik kan niet anders dan dit op mijn 42ste, vrouw die constant met de deegroller in aanslag staat, 3 kids, eigen huis en een FO salaris.
Het blijkt dat ik van vliegen het meest minst verstand heb.

tja life is a bitch, maar wel keuzes maken en niet stilzitten.

Per Ardua Ad Astra.
 
Netjets minder flexibel? tsja, 0/0 stijgen ze denk ik niet op nee als je dat met flexibel wilt zeggen..

Onderbouw dat eens?
 
Beste Jetblast,

ik zat in grondschool voor BA-31 toen bedrijf failliet ging.
Vorige maand getrouwd met amerikaanse en wacht op papieren.
Als die binnenkomen zou ik het liefst op een dikke vrachtbak vliegen en parttime lesgeven.
Momenteel vlieg ik alleen op ultralights.

Groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Netjets minder flexibel? tsja, 0/0 stijgen ze denk ik niet op nee als je dat met flexibel wilt zeggen..

Onderbouw dat eens?

Netjets heeft nog nooit in haar hele bestaan winst gedraaid !
Leuke toko...
 
TJ.Dan moet je beter je huiswerk doen, het is onderdeel van een select groepje bedrijven die AAA rated zijn en maakt sinds kort winst!

Was die baas van jullie ook al niet failliet gegaan met Dynamic... dat is lekker zuiver :1855:

Het belangrijkste van NetJets, JetNetherlands en Flying Group etc :
-Piloten worden geselecteerd op hun kunnen en niet op hun krediet waardigheid
-Piloten krijgen een vast contract
-Piloten hun TQ wordt betaald
-Het is niet een opgevoerde vliegschool
-Laat geen namaak winst zien over de hoofden van piloten die veel teveel betalen

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=10886
 
Was die baas van jullie ook al niet failliet gegaan met Dynamic... dat is lekker zuiver ........


Nee die heeft gelukkig een vooruitziende blik en heeft/had daar niks mee te maken.


Bij ons worden vliegers ook op kunnen geselecteerd, stel je voor.......


Maar laten we maar ophouden met moddersmijten, ieder het zijne

prettige kerstdagen......
 
Wat houdt de selectie voor vliegers eigenlijk in bij Solid? (geen moddergooien vraag, ik weet het echt niet. Dacht dat het alleen een gesprekje was).
 
Idd een gesprek met management en daarna met een aantal vliegers om te proeven of je in het pulletje valt.

Daarna een grading op een jetsim


Groet
 
Indd beter huiswerk doen. Vanaf volgend jaar maakt NJ Europe winst. Geen zorgen in portugal en ohio hebben ze er wel degelijk enigzins kaas van gegeten.

pantryman,

taking the easy way out huh ? ;)
 
Heren, wat de pers schrijft is altijd nog anders dan de jaarstukken, lees die maar eens en je zal zien dat Netjets nog nooit winst heeft gedraaid.

Beetje verder kijken dan je neus lang is!
 
Neemt nog steeds niet weg dat 40 mille gewoon een bedrag waaruit blijkt dat het een grote zeepbel is! Eerst waren het de kosten voor een type...nu blijken die veeeeel lager te liggen...toen was het "zeker zijn dat we niet in de kosten komen als de vlieger weer snel vertrekt"...daar zijn ook genoeg andere constructies voor. Uieindelijk blijkt het gewoon dat over de rug van de werknemer het bedrijf gewoon vet geld aan je verdient. En natuurlijk moet je het helemaal zelf weten of je er naartoe wilt maar het zegt wel genoeg over het respect dat het bedrijf heeft tov de werknemer.
Is het nou zoooo vreselijk moeilijk om dit toe te geven??? Ze kunnen wel een jet vliegen maar als het op een beetje "ballen" tonen aankomt, schijnen ze die opeens niet te hebben bij Solid Air! Bang voor gezichtsverlies of gewoon achterbaks misschien???

Cheers!
 
Heren, wat de pers schrijft is altijd nog anders dan de jaarstukken, lees die maar eens en je zal zien dat Netjets nog nooit winst heeft gedraaid.

Kijk zelf even verder en je zal zien dat NetJets altijd winst heeft gemaakt behalve Q1. NetJets Europe maakt volgens mij ook al een paar maanden geen verlies meer. Dat heet volgens mij ook lange termijn investeren :grijns:

Hoeveel geld heeft Solid geinvesteerd??? Piloten betalen zelf de training, de toestellen gehuurd en de AOC ook geleend.... :rolleyes:
 
Oorspronkelijk gepost door VCC
Als je de, ik rond het maar af de 100.000 gulden over 30 jaar afschrijft is dat 3333 gulden per jaar of te wel 1500 euro per jaar
doe je het solid programma zeg maar 2 jaar is dit wel meteen een
mooie opstap voor voor een baan met gemiddeld 5000 euro bruto per maand. (ik ben er van overtuigd dat deze ervaring zeker helpt en niet niet zomaar het kopen van een type is)
Dit (die 5000 euro) voor een havo of vwo opleiding met aanvullende cursussen natuurlijk een super salaris is.
Je kan natuurlijk ook niks doen, na je havo of vwo een vliegopleiding doen, vervolgens tot de ontdekking komen dat je
niet aan de bak komt, alsnog een HBO of hoger oplieding gaan doen kost je ook 4/5 jaar en vervolgens ergens ook onder aan de ladder beginnen voor een salaris van ......
Kom niet met argumenten zoals verantwoordelijkheid, kans op
afkeur etc. waarom vliegers veel moeten verdienen.
Ook een aap kan je leren vliegen als je hem maar genoeg bananen geeft.
Voor mij is het nog steeds hobby om met mach .83 op FL 410
te boren in een slowtation.
Ja het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
Ik kan niet anders dan dit op mijn 42ste, vrouw die constant met de deegroller in aanslag staat, 3 kids, eigen huis en een FO salaris.
Het blijkt dat ik van vliegen het meest minst verstand heb.

tja life is a bitch, maar wel keuzes maken en niet stilzitten.

Per Ardua Ad Astra.


Verbaast mij niets dat je nooit verder zal komen dan FO op de Slowtation (met een zelf betaalde type nog wel.......)

1) Je berekening: 100.000 gulden afschrijven..... Meneer vergeet even de rente. Het eerste jaar alleen al zo een 6000,00 gulden (en dan vergeet ik maar even de afsluit kosten) En dan ook nog je reeds bestaande lening van laten we zeggen 200.000,00 gulden zal moeten worden afgelost (vergeet ook niet de rente ca. 12.000 gulden p.j. die hier over moet worden betaald)

Over 30 jaar....... :eek:

2) Quote: "Dan zou dit na twee jaar een mooie opstap zijn naar een baan van 5000 Euro" Airlines staan niet op je te wachten met een total time van 1000 uur met Citation time, en mocht je dan al binnenkomen (laten we zeggen Transavia) zal dit zijn voor zo'n 2000 Euro (NETTO!!)
Misschien bedoelde je NetJets..... Vergeet dan niet dat je officieel nog steeds belasting ERGENS moet betalen en dat je een contract krijgt van 5 jaar. En dan nog steeds daar selectie moet zien door te komen.

3) Quote: " 5000 Euro is niet slecht voor een HAVO/VWO opleiding met aanvullende cursussen"
:rolleyes: Zoals gezegd zie eerst maar eens 5000 Euro te verdienen en trek zoals je zelf al hebt gezegd voor 30 jaar (zo een beetje je hele actieve loopbaan) daar zo een 1000 Euro per maand (aflossing + rente) vanaf. Voor de goede orde 5000 Euro per maand=ca. 3000 Euro netto per maand, min de eerder genoemde 1000 Euro = 2000 Euro netto per maand en als je die Trans baan zou hebben 1000 Euro netto per maand:(

4) Quote: "je kunt ook een aap leren vliegen zolang je hem maar genoeg bananen geeft" Dat ik hier nog op moet reageren:1855:

Niemand wil een aap in de cockpit hebben als men gaat vliegen, maar een goed opgeleide (dus niet iemand met een LBO die de ballen niet begrijpt van de systemen) piloot die kan ingrijpen als het niet loopt zoals het moet. In Nederland heeft men er voor gekozen om dan als minimaal niveau HAVO/VWO te stellen. Maar niet iedereen die een HAVO/VWO diploma heeft, heeft genoeg aanleg en vermogen om soms onder hoge werkdruk, met de juiste motorische vermogens, adequaat te reageren in een CRM omgeving.

In het kapitalisme waarin wij leven wordt men betaald naar talent en/of opleiding. Dat betekend dat die volgens jou "goed betaalde baan" veel te weinig opleverd. Want die 5000 Euro moet je dus maar eerst zien te verdienen en vervolgens houd je er niet veel van over (ca. 1000/ 2000 Euro p.m.)

Dus als je keuzes maakt (zoals jij dat dan zegt) bedenk je dan wel dat je het beroep wel heeeel erg leuk moet vinden eer je eraan begint, en probeer dan ook alle negatieve dingen in te zien. Alles gaat op den duur vervelen......

@ VCC Neem nog een banaan......

:rt:
 
In het kapitalisme waarin wij leven wordt men betaald naar talent en/of opleiding. Dat betekend dat die volgens jou "goed betaalde baan" veel te weinig opleverd. Want die 5000 Euro moet je dus maar eerst zien te verdienen en vervolgens houd je er niet veel van over (ca. 1000/ 2000 Euro p.m


Fadec, dat talent van jou zit hopelijk in het vliegen en heb je dat van thuis meegekregen, kan niet anders. Het zit in ieder geval niet in jouw genoten vooropleiding, want jouw gebruik van d, t en dt is echt op LBO niveau.

Ik vlieg pas net 8 maanden commercieel, waar jij het vandaan haalt dat ik altijd FO zal blijven weet ik niet. (ik ben nml laat begonnen)

Ook snap ik niet waarom een maatschappij niet zit te wachten
op 1000 uur ervaring citation (er zijn er met minder uren aangenomen).

Ook jouw collega's (als je bij Trans vliegt) komen bij ons vandaan.
Anderen zijn naar Cityhopper/ Denim gegaan.

Voor de rest geef ik je gelijk hoor ook van die aap.

Ik ben in ieder geval blij dat ik keuzes heb kunnen maken en als het niet is zoals ik me het voorstel ga ik wel weer iets anders doen. Gelukkig heb ik na mijn VWO nog wat doorgeleerd.

Prettige Kerstdagen
 
Het heeft niets met het onderwerp te maken, maar mr Tailgunner, Netjets draait sinds 1,5 maand winst.

Maar operationele winst is niet het primaire doel van deze onderneming. Het primaire doel is het verkopen van vliegtuigen.

Maar goed nu terug naar het onderwerp.

Grtz Mike5
 
Och boeie, ik kan ook niet spellen. Krijg ik ook niet voor betaald.. Als je 40K moet dokken voor je hobby hoeven ze ook niet van je te verwachten dat je kunt spellen in Eindhoven lijkt me.

Deze Aap gaat er zelfs voor een banaan, gewoon vrolijk tegenaan!!!

Laterrrrrrrrrrr

FD

monkey-pilot-flyin.jpg
 
:grijns: :grijns: :grijns:

@ VCC

Je kunt natuurlijk heel intressant doen door veelal posts af te sluiten met Latijn (Knul, ergh knap heur) en vervolgens lopen zeuren over spelling van een ander (zal vast wel meevallen in mijn posts, loop voor de gein je eigen posts nog even na: dat is pas echt lachen qua gramatica EN spelling) maar dat was niet de discussie die je zelf begon. Ik daag je uit om INHOUDELIJK te reageren op mijn post.

Ik werk niet voor Trans, heb ook doorgestudeerd na mijn VWO en ken diverse mensen met LBO/MAVO die slimmer zijn dan oud klasgenoten van mij met academische titels.

Maar als jij daadwerkelijk denkt dat je op je 42ste ooit nog kans maakt om bij Trans binnen te komen, net als jouw collegae van in de 20, dan ben je een dromer (met waarschijnlijk een academische titel :grijns: )

1000 uur total time met veelal Citation uren op je 44ste..... Het is maar goed dat het je hobby is en je zult vast nog wel eens Captain mogen worden op de Citation, of ook nog wel bij een turboprop bedrijf. Maar je zult nooit (mijn bescheiden mening ;) ) zonder een nieuwe type te betalen bij een grote airline komen te vliegen. Klinkt hard, maar het is de waarheid. Maar goed het is een hobby voor jou, dus geld zul je wel hebben....

Of je 40k Euro neertelt voor een Citation type is een afweging die ieder voor zich zelf moet maken. Maar als je daarna een flauwekul berekening geeft van de type met een onzin financieel toekomst perspectief (zowel bij Trans als bij Denim verdien je als startende FO geen 5000 Euro), dan reageer ik.

Wat het salaris van een vlieger ook mag zijn, aan het eind van de maand brengen de meeste gemiddeld zo een 1000 Euro netto naar de bank voor vele jaren.

Dus gaarne hier je reactie op.

Met vriendelijke groet,
FADEC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan