Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedrijfsmatig gewoon een verstandige keuze
Hoe komt het dan dat alle andere bedrijven de opleiding wel vergoeden of je een bond laten tekenen en een echt contract aanbieden? Zelfs bij Ryanair is het alleen vereist dat je TQ haalt en dan ben je binnen op een vast contract.

Het is concurrentie vervalsing, bedrijfsmatig gezien, door je eigen personeel uit te buiten! :1855: :eek:
 
Ja, als je één van de zovele managers bent die denkt dat het "goede bedrijfsvoering" is om je employees uit te knijpen, dan zul je dit natuurlijk fantastisch vinden. En als je al aangeeft "wij verwachten toch niet dat je blijft dus betaal maar een flink bedrag en dan zien we wel" dan kweekt dat ook niet echt loyaliteit van je werknemer. Je zou ook met een bond kunnen werken!

Dat het normaal in de zakenwereld is om eerst stage te lopen, euh ja, het is ook normaal in de zakenwereld om na een opleiding van slechts 2 jaar een baggerloontje te verdienen. En dat je als werknemer de mogelijkheid hebt om van baan naar baan te hoppen. En dat je niet het risico loopt dat bij het zakken voor de jaarlijkse medische test, je carrière voorbij is.

Je mag het van mij goedpraten zoveel je wilt. Ik heb dit soort zaken (ook op EHEH) zelf ook meegemaakt en wat mij betreft zijn dit slechte zaken. Denk je nou dat het verstandig is om een collega in de cockpit te hebben die gewoon permanente stress heeft over z'n financiële situatie?
 
Ten eerste, IZ, ben ik geen manager maar vlieger. Ik praat het ook niet goed, ik probeerde alleen de onjuistheden eruit te halen, die over Solid werden gepost.
Ten tweede heb ik duidelijk aangegeven dat ze bij Solid weldegelijk met de vliegers verder willen en dus wel verwachten dat je blijft, dat vragen ze je ook op je gesprekken.
Ten derde, als je het financieel niet rond kan krijgen dan doe je dit toch niet en ga je ergens anders vliegen.

observer schreef:
Hoe komt het dan dat alle andere bedrijven de opleiding wel vergoeden of je een bond laten tekenen en een echt contract aanbieden? Zelfs bij Ryanair is het alleen vereist dat je TQ haalt en dan ben je binnen op een vast contract.

Dat is hun beslissing, dat heb ik eerder ook aangegeven, dat een stage contract voor een klein bedrijf erg belangrijk kan zijn, in het verleden is dat heel vaak gebleken. De kans dat je bij Ryanair redelijk snel een overstap naar een andere airline maakt is natuurlijk vele malen kleiner dan bij Solid Air.

Nogmaals, ik praat die 40000 euro ook niet goed, ik probeer alleen die onjuistheden over het bedrijf eruit te halen.

Ennuh, B757, ik ga er maar vanuit dat je een typ-fout maakte. :cool:
 
Tja...er zijn 1000 manieren om vliegers bij je bedrijf te houden. Je kunt ze na een bepaalde tijd ook een bonus geven bv...maar nee...dit soort bedrijven moet eerst de werknemer uitzuigen. Je kunt als bedrijf ook zeggen...okay, 45000 betalen maar je krijgt gedurende 3 jaar per maand een evenredig deel van die kosten terug....Ook kun je als bedrijf zeggen...45k maar dan vlieg je wel 1500 uur voor ons, OF je hebt meteen al een contract voor onbepaalde tijd. Vergeet niet dat het bedrijf JOU nodig heeft om hun operaties uit te voeren!! 45k voor 250 uur zonder garanties op meer blijft gewoon een hondszieke regeling!

Cheers!
 
Hi Lazy_J,

ik bedoel daarmee dat veel vliegers niet hun hele leven in de GA willen blijven en dus op een gegeven moment in hun carriere de overstap naar een grote(re) airline willen maken. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Ben jij trouwens al ergens begonnen? Ik kan me herinneren een tijdje geleden met je contact te hebben gehad. Succes ermee iig.
 
Hoi Jetblast,

Sorry was geen typfout. Euro 45000 is gewoon veel teveel geld voor een Citation rating. Als je dan tocjh moet betalen dan alleen de typerating en niet de nieuwe Porsche van de baas.
 
Ik durf te wedden dat ze bij solid geen fo's aannemen die zelf al ergens anders een type hebben bekostigd...verdienen ze er niets meer aan namelijk!

Cheers!
 
Ja, je zou voor de grap op gesprek eens moeten suggereren dat je ergens anders die Citation rating doet (voor 12000 euro) en dan een baan bij ze wilt hebben. En dan kijken of ze je nog willen hebben.

Ongetwijfeld zal iemand dat verdedigen met "je bent dan niet volgens de Solid Air procedures opgeleid" maar dat is natuurlijk flauwekul. Eén sessie in de sim en de rest tijdens lijntraining moet genoeg zijn.
 
ik probeer alleen die onjuistheden over het bedrijf eruit te halen.

De onjuistheid is dat het een bedrijf is die dromen verkoopt aan klanten: het is geen luchtvaartmaatschappij maar een broker.

De onjuistheid is dat de klanten niet weten dat ze door subsidierende piloten op een stage contract worden gevlogen!

De onjuistheid is dat ze mensen die tussen het wal en het schip vallen (fors!) laten betalen om hun CV op te krikken.

:1855:
 
Tja JetBlast, ik ben met je eens dat er weinig genuanceerd gereageerd wordt op alles wat met Solid te maken heeft, maar je zal toch moeten toegeven dat het sommetje gewoon niet klopt:



Typerating bij FlightSafety : Eu. 12360,- (tarief 2004)
Circuitjes op een kist van Solid : Eu. 2100,- (1 uurtje is genoeg, toch?)
Examinator + safetypilot : Eu. 1200,-
Vluchtje extra oefenen : Eu. 2500,- (omdat ze zo aardig zijn)

Totaal: Eu. 18160



Daar kun je nog zoveel linechecks, companychecks, dangerous goods en wat voor extra cursus dan ook bij optellen, maar je komt hooguit aan de helft en dan heb je alle bedragen al ruim genomen. :rolleyes:

Solid mag dan misschien niet die boevenclub zijn waar ze op dit forum voor worden uitgemaakt, het klinkt toch alsof die tent niet draaiend kunnen houden zonder die 20 mille van de co-pilots. Van dat geld had je ook een mooi karretje kunnen kopen zodat je niets steeds met de trein naar Eindhoven moet...:passed:

Blue skies!
 
Ach bij Solid vliegen geeft ook genoeg voldoening, is maar een hobby, beetje rondvliegen niet gehinderd door enige kennis
op fl 410 met mach .82
Morgen mag ik weer!!!!!!


Sky is helaas the limit voor mij.
Tja je hebt sukkels en sukkels, ik ben er ook een van, ik weet het.





:rt:
 
Ja B jij ook met je Do 328.

Viel het mee?
Nu effe wachten op de kist.
Props zeker kastje als op de F50 climb en cruise?

cu
VCC
 
Was nog best pittig.

Mooie kist is het wel !!! performance van heb ik jou daar !

Ik kan niet wachten tot we em op gaan halen



Groeten,

Dragonfly:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan