Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij gaat het om NetJets Europe in dit geval. NJE bestaat sinds 1995 of 1996 bij mijn weten.
Winstgevend na 9 jaar dus.

@ Tailgunner; heb je een probleem met NetJets ofzo? Deze hele thread doe je je best om negatief te zijn over NJE.
 
Oorspronkelijk gepost door Liftdumper
Volgens mij gaat het om NetJets Europe in dit geval. NJE bestaat sinds 1995 of 1996 bij mijn weten.
Winstgevend na 9 jaar dus.

@ Tailgunner; heb je een probleem met NetJets ofzo? Deze hele thread doe je je best om negatief te zijn over NJE.

Nee hoor, leuke club! Jij problemen met Solid?
 
LD, nee hij probeert een positief puntje te vinden waarom hij 40000 euries heeft geinvesteerd in rare tent door andere tenten die wel normaal werken en hun personeel betalen af te kraken:)
 
Lijkt me niks aan.

Groeten vanuit de bergen.


on topic:

Heb zelf niks tegen Solid Air. Sterker nog, hoop dat ze groeien. Voor een aantal is het indd de 'laatste' en 'enige' kans.

Heb echter wel enorm veel problemen met de manier van zaken doen. Staat echter wel symbool voor de markt in NL anno 2005.

En dat - de betalende - piloten hun eigen hobby club hier verdedigen vind ik niks minder als logisch. Dat doet iedereen. Van Solid Air tot Emirates.

Zonder betalende co-piloten denk ik dat Solid het nog geen jaar kan uitzingen. En kom nou niet om de bocht met je 100 Euro per dag, die heb je namelijk zelf betaald. Op de rechter stoel van een freaking Tprop (8 pax) hoor je rond de 200/250 euro per dag te krijgen PER DAG. Of rond de 4000 per maand als het om een vast salaris gaat (1st year pay).

Keep lowering the bar...

Zou echter wel leuk zijn om met wat Solid piloten te praten over een paar jaar. Kijken hoe het voor ze uitgepakt is.

Je kunt hoog of laag springen, maar zonder geld had je je hobby niet kunnen uitoefenen daar. Rijke kids sport dus.

It's that freaking simpel.

Bovenstaande is overigens geen aanval op Solid piloten. Iedereen heef zn eigen reden om daar te gaan vliegen.. Maar dat de industrie 'bar' zo laag ligt vind ik wel diep en diep triest.

Zonder geld, kun je geen pilootje spelen in Nederland.

FD


40.000 Euro..........

xk8_cabrio.jpg


JAGUAR.jpg


Shit! daar krijg je tweeling zusjes mee je bed in !!!
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik wel wat aan mijn conditie doen, want dat wordt een zware nacht of zeg maar nachten.:grijns: :grijns:

En beste tailgunner,

Ik zal nog maar een beetje meer Googlen en informatie verzamelen, want het is toch wel vreemd dat een bedrijf 50% per jaar groeit en geen winst maakt. Dan moet er toch ergens anders geld vandaan komen.

Maar het gaat hier niet over Netjets maar over Solidair die 40.000 euro vraagt voor een typerating Citation en dat je er maar 200 uur voor mag vliegen, en hiervoor een idioot lage vergoeding voor krijgt. Dus terug naar de Topic zou ik zeggen.

Grtz Mike5
 
Het is juist helemaal niet vreemd als een bedrijf sterk groeit, dat ze geen winst maken. Ze investeren verdiend geld in hun eigen bedrijf.
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Op de rechter stoel van een freaking Tprop (8 pax) hoor je rond de 200/250 euro per dag te krijgen PER DAG. Of rond de 4000 per maand als het om een vast salaris gaat (1st year pay).

Keep lowering the bar...



Zelfs bij KLC niet....
 
Klopt maar voor een charter op dag basis weer wel.

Wat ik al zei, vast salaris zit je rond de 4000 per maand te denken, voor co-piloten, qua grote vd kist als het om charterkisten (zoals Netjets) gaat.

Zoals mn oude chef vlieger ooit zei tegen een vent die zn diensten aanbood voor 50% van het huidige salaris....

"Son, I'll give ya 5 seconds to start running"

FD
 
FD, mooi dat je dat billboard uit terminal B op DFW onder je naam geplakt hebt.

Did you know that your American Eagle co-pilot only makes $18.400 a year?
 
Hallo Fadec,

Ik ben weer back in town.
Ik zal mij inderdaad maar op de topic houden.
Ik praat die 40 K niet goed of slecht.

Mijn berekening (inderdaad zonder rente) is mede gebaseerd
op wat ik van andere maatje heb gehoord, die bijv bij RYAN-AIR
bij elkaar harken (ik heb bedragen gehoord van 4700 euro/mnd en dat is in Ierland al belasting betaald)
Lijkt me veel maar kan ook wel weer kloppen. Laat het 3500 euro
netto zijn.
Dat Citation uren niks waard zijn is niet terecht.
Ik ben geen dromer en heb dat ook niet gezegd dat ik op mijn 43 ste bij Trans binnenkom. (ik heb daar ooit een kans gehad op mijn 35 ste met 300 uur B99 en 600 uur total. echter en ik geef het eerlijk toe, de boel daar opgekloot, maar dat is een ander verhaal)
Wat ik wel zie is dat iemand die gewoon een normale CPL met alles erop en eraan heeft gedaan door extra 40K te investeren en vervolgens zeg maar 2 jaar als FO op een citation vliegt wel degelijk een streepje voor heeft op iemand die dat niet doet.
(overigens heb je citations en citations)
Ik laat de jongens van KLS/NLS en evt Stella maar even achterwege want dat komt over het algemeen wel goed hoewel ook niet altijd binnen een korte tijd. (zonder een oordeel te vellen over andere opleidingen, zitten ook goede tussen maar worden niet altijd gewaardeerd vanwege de kleinschaligheid)
Dus je kan het op verschillende manieren uitleggen.
Ik heb ooit voor een programma van IAC gekozen, was toen ook 200.000 gulden (90.000 euro)
Tel je nu een CPL en aanvullend 40.000 K op komen we dan ook niet ergens?
Er zijn vele IAC'ers bij goede maatschappijen gekomen.
Ik geloof in ieder geval zeker niet in een basisopleiding (niet zijnde KLS etc) en daarna
meteen naar de grote jongens. Dat pad ken ik niet, weet niet eens of het bestaat.
Wellicht moet Solid de benaming maar veranderen en het een ....
noemen.
Overigens zijn al die jongens die geinvesteerd hebben in een type nog steeds lekker aan het vliegen en hebben allemaal een vast contract.
Begin volgend jaar een eigen AOC, 6 jets en 1 turboprop.
Maar 1 ding FADEC, maak je om mij geen zorgen. Mensen die mij kennen, zeggen laat die maar schuiven. Ik heb het beste met iedereen voor en iedereen die graag wil vliegen moet dat voor zich zelf weten en hoe ver en diep die wil gaan.
Ik kom van ver maar diep (in de schulden) never, zo ben ik ook wel weer.
Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod en dat zal altijd wel zo blijven en ik begrijp best dat er een hoop zijn die graag willen maar niet kunnen en dat frustreert behoorlijk.

Groet
VCC
 
Wellicht moet Solid de benaming maar veranderen en het een ....

"uitdraaien van een poot zodat de directeur z'n Porsche kan financieren-" programma. Ja, dat zou een goed begin zijn... 's kijken of er dan nog gegadigden zijn.

Ik kom van ver maar diep (in de schulden) never, zo ben ik ook wel weer.

Och... voor de meesten onder ons is 40.000 Euris een fikse schuld. Een weldoener zoals jij draait z'n hand er natuurlijk niet voor om...

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod en dat zal altijd wel zo blijven en ik begrijp best dat er een hoop zijn die graag willen maar niet kunnen en dat frustreert behoorlijk.

Ja, zeker als gasten, zoals u, 't klimaat nog meer verzieken door maar geld te blijven pompen in die bodemloze put. U begrijpt toch hopelijk wel dat u mede- verantwoordelijk bent voor al die gefrustreerde werkloze vliegers door 't baantje weg te kapen omdat u 't toevallig wel kan betalen? Ik zie u en de uwen als goed bedoelde amateurs. Niets meer, niets minder.

"Eens 'n knuppel, altied 'n knuppel!"
 
Hoi Meester,

Je gaat het nu op de persoon spelen, jammer hoor.
Het feit dat ik eerst mijn zaakjes op orde heb gebracht en dus pas later omdat ik het nu kan betalen ben gaan vliegen zie jij als knuppeligheid.
Bedankt voor het compliment, ik ben ook niet gelukkig met deze marktsituatie, zie het ook liever anders. (was ik ook meteen na mijn studie naar de bank gelopen om een bak met geld te lenen.
Jij ziet dat vervolgens als wegkapen van iemands anders baantje en zolang er mensen zijn die dit doen de markt verzieken.
Zou ik die baan dan ook niet hebben gehad?
Of is het zo omdat ik het er voor over heb dat ik daarom in de cockpit zit? Jij denkt en de meeste van jullie natuurlijk het laatste.
Ook ik heb ooit B1/B2 en B3 moeten doen. Dus het kunnen en de capaciteit is niet een kwestie van geld.
Er zijn genoeg jongens die het kunnen betalen, maar ook gewoon niet de juiste mentaliteit hebben en of binnen het clubje
passen. Wij staan heel dicht bij de klanten die we koesteren en
die gewoon gemotiveerde en gekwalificeerde mensen in de cockpit willen hebben en net even iets meer in te brengen hebben . Bij Netjets is dat ook een van de eisen. Zij hebben het door de schaalgrootte allemaal wellicht wat beter voor elkaar en betere condities, maar de gaten in de markt schijnen wij toch op een of andere manier goed te kunnen opvullen.
Waarom gaan al die mensen die zo'n probleem hebben met Solid en graag dat werk willen doen dan niet bij Netjets solliciteren, krijgen er weer 10 kisten bij.
Als ik jullie zo hoor moeten jullie allemaal voldoen want de mensen die bij Solid gaan vliegen kapen jullie baantjes weg en het salaris is ook nog eens stukken beter bij Netjets dus wat is het probleem. Jullie maken je druk om andermans centjes want als men niet voor een rating zou hoeven te betalen zouden jullie ook wel bij Solid willen vliegen. Echter dit leidt niet tot meer of minder werk.
Ik zou eerder eens een afweging willen maken tussen vraag naar vliegers, hoeveel werkeloos en geschikt versus opleidingscapaciteit, hoeveel in opleiding nu en dadelijk. Want laten we eerlijk zijn, was er meer vraag naar vliegers dan er opgeleid worden hadden we deze discussie toch niet. Maar we zijn allemaal aan een opleiding begonnen met het idee van ja de kans is klein op een baan, maar ik ben toch beter dan de anderen en dat van die schuld dat zien we dan wel weer.
En als het dan nog niet lukt gaan we met z'n allen in onze vrije tijd elkaar hier op dit forum in een wak praten en uiten we maximaal en terecht onze frustratie.

Het lijkt wel of ik mijzelf voor jan en alleman moet verdedigen.
Ik heb inmiddels mijn 2e rating gehaald 7 maanden na eerste rating (lees het goed, niet betaald), dus met die slechte bedoelingen van Solid zal het ook wel meevallen.
Ik vind het nog steeds leuk en dat is mijn keuze en ik heb het er
voor overgehad.
Tja eens een sukkel altijd een sukkel, ik vind het wel best zo. Ik heb ook niet voor niks een diepgang van een rubberboot maar vlieg wel.
groet maar weer
VCC
 
VCC -

Ik respecteer jou als persoon ook al ken ik je niet niet.

Maar je moet niet met loze argumenten aankomen als:

"Er zijn genoeg jongens die het kunnen betalen, maar ook gewoon niet de juiste mentaliteit hebben en of binnen het clubje
passen. Wij staan heel dicht bij de klanten die we koesteren en
die gewoon gemotiveerde en gekwalificeerde mensen in de cockpit willen hebben en net even iets meer in te brengen hebben . Bij Netjets is dat ook een van de eisen"

- Niet de juiste mentaliteit ? hahaha juist wel, ze laten zich niet naaien!

- Ik sta ook heel dicht bij mn klanten? leg eens uit wat je wilt zeggen ?

- gemotiveerd en gekwalificeerde mensen?

haha dat is mn favoriete citaat van jou.. Hey, on your next flight tell your pax dat je recht van flight school komt, en rechts zit omdat je er 40.000 E voor over had om daar te werken ok? aangezien co-piloten met 1500 uur ERVARING liever naar netjets gaan waar ze beginnen met 40/45000 Euro per jaar salaris...

"Een baan bij Solid, 40.000 Euro. De gezichten van je passagiers... Onbetaalbaar! voor de rest, Eurocard mastercard de ideale creditcard!"

- Netjets met Solid vergelijken...... Ik schaam me zelfs dat ik netjets nu in de zelefde zin heb geplaatst als Solid.


Nogmaals, ik respecteer ieders keuze. Maar niet met dergelijke loze opermerkingen komen. Je kunt hoog of laag springen, maar het blijft verneuken van de markt. Heeft meester gewoon gelijk in.


FD
 
Laatst bewerkt:
waarom vliegers veel moeten verdienen.
Ook een aap kan je leren vliegen als je hem maar genoeg bananen geeft.
Voor mij is het nog steeds hobby om met mach .83 op FL 410
te boren in een slowtation.
Ja het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
Ik kan niet anders dan dit op mijn 42ste, vrouw die constant met de deegroller in aanslag staat, 3 kids, eigen huis en een FO salaris.
Het blijkt dat ik van vliegen het meest minst verstand heb.

tja life is a bitch, maar wel keuzes maken en niet stilzitten.

Per Ardua Ad Astra. [/B]


En dit is het verschil in mentaliteit. Ik denk dat je over een paar jaar anders piept maar dat even er buiten gelaten.

Hey, don't get me wrong. Ik vind het heerlijk om een visual te schieten op Mexico city, vind het heerlijk om op Toronto op 200' AGL uit de shit te breken op de ILS. MAARRRRR this ain't no freaking hobby, it's a job!! so show me the money!! yeah that's right. It's a skill !!

Nu hoef je totaal geen medelijden met me te hebben, maar heb genoeg uurtjes geboord in een brommer 172 voor 9 dollar bruto per uur als CFI, heb genoeg nachten in mn auto geslapen omdat de buurt waar ik in woonde te sh*ty was om zelfs maar je hond in uit te laten, of ik gewoon to damn broke was om een kamer te dokken. Heb genoeg mn leven moeten vrezen tijdens cargo vliegen. Dus als ze nu mn skills ergens willen gebruiken, leggen ze er maar een stevig pakket arbeidsvoorwaarden tegenover.

Heb geen kinderen (tenminste, niet dat ik weet). Maar vind het wel leuk als ik af en toe mn wijfie mee kan nemen naar een leuke eet tent, dat ik af en toe wat leuks kan gaan doen, en mn schulden kan afbetalen !!

Laat me je nog iets vragen.. Hoe voel je je als je over 2/3 jaar een uur of 1500 hebt, maar dan niet meer bij Netjets aan de slag kunt/wil omdat ze new hire co-piloten 40K laten dokken en daar 2000 bruto per maand tegenover zetten ?? Vind je dat zuur? of terecht ? (vraag en aanbod)

Ben het overigens niet met de mensen eens die tegen je zeggen dat je niks aan die Citation uren hebt, daar heb je heus wel wat aan, maar je zult anno 2006 indd niet meer bij een NL major aan de bak komen, mocht dit je doel zijn.



Fly safe.

flame away..........
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan