Solid Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
We dwalen denk ik wel een beetje af.

Is er nu al iemand aangenomen of niet? Ben een tijdje terug geweest, heb wat nuttige vragen gesteld voor mijn beeldvorming en werd na enkele dagen verteld dat ze iemand met type hadden die snel kon beginnen en daarom gaven ze die persoon de voorkeur. Echter vernomen dat er nog steeds mensen bakkies koffie komen drinken met als achterliggende gedachte dat er €40K van eigenaar wisselt.

Doe niet snap...:confused:

Of komen er nog meer Citations bij? Doen ze Netjets na met uitbreiding? Moest de Pors weer naar de garage (Audi S8 is veel practischer...en is ook rap)

Ik gun een ieder een mooie baan, ik zie die nieuwe kleurtjes regelmatig op AMS-oost, maar de koffie is voor mij te duur.

Veel vliegplezier, niet met modder gooien, want het begint weer te vriezen...

Vliegplannetje
 
w8 ff...

dus er is iemand met type zo dom geweest om daar alsnog te beginnen en 40k te dokken ??? (moest toch, ook al ben je typed)

wtf ?
 
Nee natuurlijk niet FD, er is een capatin op de 6 aangenomen ipv
FO, moet niet gekker worden, er vliegen nu vaker 2 captains samen.

Er begint in jan 2006 een nieuwe collega op de bravo en een collega van de bravo gaat nu ook naar de 6.

Op een of ander manier blijven die co's maar hangen na die 300 uur.

Ze hebben er zelfs een na 2 jaar captain gemaakt.

Laat ze maar schuiven, in 3 jaar tijd 5 jets plus turboprop plus
wat er binnen nu en een paar maanden nog bijkomt.

Blijf op de koffie komen zou ik zeggen.
 
Ik vind de discussie nu wel heel erg interessant worden. Want het grappige is, dat deze thread wel degelijk iets te maken heeft met de "gevoeligheden" tussen Solid en JNL.

Misschien toch maar eens wat meer onthullen.

Beste VCC, Solid heeft gevlogen op de AOC van JetNetherlands, alvorens ze overgestapt zijn naar de AOC van JME.

Laat ik het zo formuleren. Ik heb eens iemand o.a. horen mopperen over het feit dat Solid F/Os liet betalen voor een type rating. En die F/Os dus op de AOC van JetNetherlands kwamen te staan.
:1855:

Dit is niet de hoofdreden voor de breuk tussen Solid en JNL. Daar laat ik me niet over uit. Maar dit is wel een grappig detail in de discussie.
:D
 
Wil ook best op de koffie komen hoor. Maar laat liever mn kop zien bij Denim te Eindhoven ipv Solid, Als ik lowtimer zonder baan zou zijn.

That having said, als jullie wat stevige koffie klaarzetten wip ik wel langs hoor. (als ik onderweg naar Teuge ben)

Wat is de achtergrond van die captains die na 2 jaar naar links mochten? 200 uur per jaar = 400 uur... Als ze met 200 uur zijn aangenomen hebben ze nu 600 uur.. Dat is nog zo'n 900 te weinig.. Of waren ze destijds (vrienden van....) aangenomen toen Solid net begon, dokten ze niks en hadden ze al wat uurtjes? dat laatste zal het wel zijn..

FD


EDIT: Wat ik nog wel even kwijt wil is dat de marges om een charter (winstgevend als het even kan) in Europa te runnen echt onwijs klein zijn. Juist daarom zou ik me achter de oren krabben als ze me enkel willen aannemen als ik 88.000 gulden even wil overmaken voordat ik begin met mn werk.
 
Overigens VCC, nog even het volgende.

Ik lees in je reactie aan Observer onder meer het volgende :

"Maar de grootste 'fatsoensrakker' ben jij blijkbaar jij laat je dit natuurlijk nooit gebeuren."

Ik vind het jammer als je jezelf als 'onfatsoenlijk' zou voelen, omdat je voor je type rating betaald hebt. Want dat is naar mijn mening beslist onnodig.

Ik begrijp hoe oud je bent en ik ken de arbeidsmarkt voor piloten in Nederland. Ik denk inderdaad dat je geen keuze had. Het was of betalen, of gewoon niet als vlieger aan het werk. That simple!

En omdat jou passie om te gaan vliegen zo groot is, heb je de keuze gemaakt om jezelf dan maar in te kopen. Om het werk te kunnen doen waar jij het meest gelukkig mee bent. Op zich heb ik daarom alle begrip voor de keuze die jij gemaakt hebt.

Waar ik beslist geen begrip voor heb, is de bazen waar jij voor werkt. Ik ben om meerdere redenen van mening dat dit soort praktijken met huid en haar uitgeroeid moeten worden.

Ik kan me goed voorstellen, dat er in deze thread hard afgegeven wordt op je werkgever.

Ik wens je succes om er goed doorheen te komen. Fly safe.

Groeten
 
Bedankt P51D

Overigens zag ik de foto in jouw display een keertje
op de achterkant van een 4x4 als een soort screen over de volle
achterraam.
Was geinig en cool. (jouw auto?, weet nog dat ie uit Hoogeveen kwam)
Voor de rest hou ik me maar buiten de discussie.
Voor mij ligt het inderdaad allemaal een beetje anders.

Ook veilige vlucht.

VCC
 
VCC,

off topic:

Die foto is gemaakt door een passagier over mijn schouder, en zoals te zien is, tijdens de landing.

Ik heb hem zelf niet op mijn achterraam en zeker niet in Hoogeveen. En de passagier ook niet.
Dus wat jij gezien hebt was een andere foto.

gr
 
Hi VCC

Ik moet als fatsoen rakker zijndenog even terugkomen op je eerdere reactie :
Op een of ander manier gun je mensen verdomd weinig, eerst is het Solid en dan vervolgens de vliegers

1) Ik gun mensen in JetNetherlands, Excellent Air, NetJets en Flying Groep veel vooral goede arbeidsomstandigheden. Dat dit betekend dat ik die in Solid afvallig ben so be it. Kijk wat er in de supermarkten gebeurt men probeert allemaal Aldi'tje te spelen over de rug van het personeel (Nog even en ik klink als Karl Marx)

2) Ik val volgens mij nergens de vliegers af, dat iemand moet betalen om door te groeien zoals jij is al vervelend genoeg. Ik gun iedereen een goede baan. Waar ik me gewoon erg aan stoor is dat er een partij is die de markt voor de rest verpest. Want de enige manier waarop Solid concureert is prijs en die houden ze kunstmatig laag door op de vekeerde dingen te bezuinigen zoals training........

Amen
 
Laatst bewerkt:
Olla observer,

Ben druk geweest met trainen en mijn bijbaantje bij de Aldi
ja de Dornier PH-SOX is er al en ook de nieuwe C550 PH-DYN

Voor de rest heb ik weinig in te brengen dan dat alles lekker loopt
en ik lekker aan het vliegen ben.

Groet en prettige feestdagen
 
Gaat waarschijnlijk erg goed nu roept de baas van Solid dat ze in maart 10 kisten hebben! Waar vinden ze al die F/O's die dat kunnen betalen? ;)
 
Ze hebben m'n adres. Ik wil best 40 kilo aan chocolade muntjes betalen hoor. Die zijn nu toch in de aanbieding na de St. Klaas. :grijns: :grijns: :grijns:

vliegplannetje
 
VCC voor als je genoeg uren hebt(uit flight international):

First Officers Posted20 Dec 05Close date20 Jan 06LocationEuropeApply for this Job

Job DescriptionNetJets continues to expand at a dramatic pace in Europe. In our ninth year of operation, NetJets Transportes Aércos S.A. is looking to build on its success. We are seeking dynamic individuals who have initiative and drive to provide customer service excellence. Our growth forecast for 2006 is a 30% increase, including delivery of over 30 new aircraft.
NetJets Transportes Aércos is currently seeking flight crew for -2006. We intend to hold interviews throughout 2006 and will -consider applicants that meet our minimum requirements. We will keep your CV on file for six months.

Eligibility
To be eligible to join our Flight Deck Crew team, you will need:
-1,500 hours total time;
-500 hours multi-engine time;
-A valid EC p as sport allowing unrestricted world wide travel;
-Full (unrestricted) European ATPL.
Preferred Profile and Skills
-40 Extensive European flight experience;
-Jet experience;
-Strong JAR OP commercial aviation background,
-Military or airline training;
-Motivation to deliver excellence, and
-Flexible attitude.
Benefits
-Gateways at most major European cities;
-18 day roster per month;
-Attractive salary conditions and flying allowances;
-Choice of contributory pension plan;
-Private healthcare, Life insurance, and
The opportunity to grow and build a career in the company.

NetJets Transportes Aércos does not hire direct entry captains.
To apply, please send your Curriculum Vitae (including your notice period), motivation letter and a photo to the id given below (placing 'Pilot Recruitment' and our nave in the subject heading of the e-mail)
Learn more about Europe's fastest growing operator of business jets on the website given.
To view the advertisers contact details click here
 
Na dit allemaal gelezen te hebben zijn er maar een paar lui die respect verdienen voor hun keuze. Wat een belachelijke en schaamteloze hoeveelheid geld vragen die "babyjet" gasten. En praat het niet goed want het zijn gewoon marktverziekers voor vliegers zoals jij en ik die proberen de huur te kunnen betalen door gewoon als professionele vliegers door het leven te gaan. Meteen de grond in boren, die geldklopperij.
 
Is die E40,000,- belasting aftrekbaar trouwens? :593:

PS Zijn er mensen die bij Solid Air wereken? PM me....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan