Lage Rentes voor studielening!!!

Lees het begin van deze thread....
Ben zeer blij met de gang van zaken. Goede service en vooral zeer passend advies voor mijn situatie.
Had ik bij de andere banken niet gekregen...
Giesbertz van V. Lanschot wil tuurlijk ook geld verdienen, maar heeft mij vooral adviezen gegeven doe goed zijn voor mij en niet alleen voor de bank. Bepaalde polissen zijn bank virendelijk , maar duur en klant onvriendelijk. hetzelfde met verzekeringen... Was bij mijn vorige bank zwaar oververzekerd.... Kostte me paar honderd euries te veel per jaar!!!

Voor mij is de kosten besparing van hypotheek en studielening ettelijke duizenden euro's op jaarbasis!! Is dat "GOEDE ERVARING"??
Wat betreft afsluitprovisies... Bel ze maar op en hang daarna lachend op... Is namelijk zeker over te praten!!
Niet zo als de oude uitzuigers!!!

Blijf het herhalen... BEL ZE GEWOON OP!!!
Zie zelf of het voor jou goed is.

Ray jongen goed te horen dat je overkan. Mail me maar eens over hoe het voorstel is.

Mzl
 
Ik heb een offerte binnen en denk er over na. Om een rentevast lening ergens op te breken moet het dat wel waard zijn.

Ik ga weer verder rekenen.

Ik zie dat jij de bank bijna "dankbaar" bent dat jij hun klant bent. Van Lanschot heeft in ieder geval goede referenties en lijkt betrouwbaar in de toekomst. Goed om te horen!

Thanx again.

Greetz, 119.47
 
Ja je hebt gelijk! Bijna dankbaar... Maar weet echt wel dat ook zij goed aan mij verdienen.
Wat voor mij alleen het verschil maakt is dat zij als eerste een keer op een eerlijke manier ons als vliegers benaderen. De andere banken hebben ons gewoon willens en wetens uitgezogen als melkkoe. Want "nu opeens" kunnen zij ook wat lager.... Ja jammer dus, Ik heb principes en ze kunnen de pot op!!

Succes en wijsheid!
 
ABN is erg geschrokken van de gehele situatie !!!!

Ik werd vandaag gebeld of ik geïnterreseerd was in 3,6 %

:grijns: :grijns:

Sorry, nog steeds 0,2 te hoog !!!

En misschien nog wel erger. De afgelopen jaren ben ik dus eigenlijk genaaid !!
 
Dat was de moraal van het verhaal!!!

En als je dan toch genaaid wordt, dan moet er minstens gezoent worden!!

Laat maar weer zien hoe ze ons hebben uitgezogen!!

Mazzel en mooie actie Bounty!
 
Even voor de duidelijkheid : met die 3.6 % moet WEL de boeterente van je huidige lening betaald worden. Ook al blijf je bij dezelfde bank !

Indien geïnterreseerd zou ik gewoon even contact opnemen met je eigen acountmanager. Ik noem liever niet de naam van diegene met wie ik heb gesproken. Hoop dat jullie dat begrijpen.

Overigens is het nog steeds niet beter of gelijk dan V Lanschot, dus de keuze is nog steeds om weg te gaan.
 
Bounty53:

Ik geloof dat ze bij de ABN in het zuiden toch wat meer geschrokken zijn dan in het noorden. Daar werd niks toegegeven... :rolleyes:
Nou ja dan maar naar van Lanschot!
 
Ze begrijpen er echt niks van!!
Ze mogen blij zijn dat je blijft....
Als je dan toch moet betalen: Kies dan voor een bank die wel verstand heeft van zaken...
Mzl
 
Hallo lotgenoten,

Kan iemand mij precies uitleggen wat het voordeel is om over te stappen als je toch boeterente moet betalen. Volgens mij kun je het meeste verdienen door zo snel mogelijk zo veel mogelijk af te lossen. Ik zou in mijn geval zo'n 5 a 6000 euro boeterente moeten betalen om mijn nog drie jaar lopende vaste rente af te kopen. Met dit geld kan ik beter aflossen. Ik heb wel mijn beleggingspolis afgekocht (kosten 100 Euro) en direct van mijn lening afgehaald. Ik ga nu via annuiteiten aflossen. Je kunt proberen je eigen bank tot een nieuwe lening met een langere looptijd te verleiden, eventueel i.c.m. een hypotheek. Als de boete niet zo hoog zou zijn is overstappen eventueel wel een optie.

groeten LK
 
LB, lijkt me een makkelijk rekensommetje. Als je bijv 100.000 E schuld hebt tegen misschien 6.5%, of je hebt 106.000 E (schuld+boeterente) tegen 3.5%, dan bespaar je jezelf toch 2790 E op jaarbasis. Ik doe het ervoor. De vraag is of je huidige rente hoog genoeg is om een nieuwe rente + afsluitprovisie te rechtvaardigen.

Als je die 6000 E gebruikt om direct af te lossen levert je dat niet veel op. 94000 E tegen 6.5% is nog steeds 6110, per jaar een verschil van 390 E.
 
Nog een ander puntje, of het boete of anders is, rente blijft rente en dus in 2005 nog aftrekbaar... volgend jaar niet meer.
Eventuele oversluitkosten zijn dat ook...
 
Mae, jij rekent alleen de rente kosten, je moet een lening ook nog terugbetalen. Anders ben je nog langer rente aan het betalen die niet meer belastingaftrekbaar is. Plus als het verschil 3% zou zijn zou mijn boeterente niet 6000 maar 9000 Euri zijn. Nog 3 jaar looptijd a 3% a 100000. Je maandkosten worden misschien lager maar je verschuift het probleem alleen.
 
'Tuurlijk reken ik alleen rente kosten, dat is de prijs die je betaald voor het gebruik maken van andermans Peseta's. Als je 100.000 E moet terugdokken, dan moet je dat of je nu 5, 10, of 50% betaald. Wat ik PERSOONLIJK doe is de besparing in rente gebruiken om sneller af te lossen. Sorry, maar je boeterente verhaal snap ik niet. Als jij een boeterente hebt van 5000 E dan is dat toch final. Kan niet meer worden lijkt me. Wat je doet is een relatief kleine schuldverhoging wegstrepen tegen een aanzienlijk lagere rente. Nogmaals, ik ken jouw persoonlijke situatie niet, maar ik zat vast aan een relatief hoge rente, die nu zo'n beetje gehalveerd is, met als keerzijde dat mijn studieschuld is toegenomen met een bedrag waar je net 2 brommers voor kan kopen. Botom line is dat ik een HELE VETTE DIKKE MIDDELVINGER naar mijn vorige financier heb kunnen uitsteken en geloof me, dat voelt zo LEKKER.
 
Max aflossen

Max aflossen

Maximaal aflossen is wat een ieder zal willen als volgend jaar de rente niet meer afsjorbaar is.
Waar je ook aan moet denken is hoeveel per jaar je MAG aflossen.
Veel financiers stellen 10% per jaar als max en alles wat je meer aflost daar betaal je weer die boeterente over (want ze lopen anders rente inkomsten mis).
Mogelijk heb je dan weinig aan die lagere rente v.w.b. sneller aflossen, want dat kost toch alleen maar geld, maar meer aan verbetering van lifestyle in the present.

By the way, dat boeterente verhaal als je te snel aflost heb ik nooit echt 100% begrepen... zal denk ik een 'Bankers Bulletin Board' moeten bezoeken .


:grijns:
 
Mae, ik gebruik de percentages uit jouw voorbeeld. Hoe hoger de rente die je nu betaald hoe hoger de boeterente. Waarschijnlijk zit Van Lanschot nog een paar procentpunten onder de rente die je bank nu hanteert. Dat verschil win je dan. Ik schat zo'n 0.4 (3.8 tegen 3.4) procent x 100000 = 400 Euro op jaarbasis. Ik denk dat het meer oplevert als je je bank overtuigd dat je meer dan 10% of op een andere manier wil aflossen, gezien de veranderde omstandigheden. Een nieuwe lening met minder of geen boete, onder druk van weggaan zou natuurlijk nog beter zijn. Heeft iemand dat al voor elkaar? Hoe zat het eigenlijk met het feit/gerucht dat er er geen boete gerekend werd over studieleningen? laterss
 
Jij gaat uit van zulke kleine verschillen.
De meesten zijn jarenlang afgezet met 5% plus en dus hun bank zat.
Het begint op prijsafspraken te lijken.... Nu kun de ABN, Rabo en Ing ineens wel lager...
Maar nog steeds niet zo laag als...

Mzl
 
De boeterente wordt berekend over het verschil van afgesproken rente periode toen en nu.
Voorbeeld: in 2001 was de rente 6% t/m 2006. Huidige rente is nu 4,5%. Dan is de boete rente 1,5% over één jaar over het huidig geleende bedrag.

De meeste hebben een rente periode van 5 jaar of langer (gehad) en willen nu een één jaars rente. Daar zit het verschil en vaak ook de winst.
 
Ik heb het rond en zeer tevreden !! Flame out : er staat een kratje bier op je te wachten !!!:rt: Hartelijk dank voor deze gouden tip !

Het enige waar ik nog een beetje mee aan het stoeien ben is de boete bij ABN, vind het behoorlijk veel. Wat is dat gerucht over geen boetes bij studieleningen (post van lekker belangrijk hierboven) ?

ltr, B:) unty
 
Terug
Bovenaan