Lage Rentes voor studielening!!!

Thx dude, goede info. Ik ga maandag is even oplinen met die gasten of ze ook iets voor mij kunnen betekenen. Ben benieuwd maar vol vertrouwen. Idd niet geschoten is altijd mis. Groetjes Jerry.
 
Is dat effectieve rente?
En wat moet je verder aflossen van ze?
Welke borgstelling?
Welke verplichte verzekeringen?

Dank dank
 
eventjes weg geweest...

@ Iz. De rente zit vast voor 1 jaar (4.5%) terwijl EPST studenten een rente van 3.8% hebben. Not fair maar dat was mijn enige oplossing. De Rabo wou niet eens praten en de ING stelde een belachelijk rente voor (5.5%).


Gr. Eduardo
 
Mmm... NN vertelt me net dat ik boetevrij mag aflossen.
Ik vroeg of ze het me wilden bevestiggen op papier... scheelt weer wat euries...
 
Men vertelde mij dat alle lenigen die zijn afgegeven t.b.v. een opleiding niet langer onderhevig zijn aan enige boeteclausule.

Ik heb gevraagd of ik dit op papier kon krijgen en dat komt er aan.
 
RayvanderHeij zei:
Men vertelde mij dat alle lenigen die zijn afgegeven t.b.v. een opleiding niet langer onderhevig zijn aan enige boeteclausule.

Ik heb gevraagd of ik dit op papier kon krijgen en dat komt er aan.

Zou je daar een pdf-je van kunnen maken. En ergens op het net kunnen plaatsen.
En als je wilt mij daar een kopy van kunnen sturen (nartuurlijk zonder prive gegevens).

Ik zit nl. ook bij NN met nog een looptijd van 7 jaar vast op 7% en daarna nog 5 jaar. Dit kost mij een godsvermogen. Ik ben op dit moment 2/3 van mijn netto salaris kwijt aan deze lening.
En ik zit er al een tijd aan te denken om dit over te zetten maar ik zit ook met die boete.

Als je dit niet wil heb jij dan een naam van een contact persoon bij NN die dit jou gezegd heeft??
 
Zodra ik het zwart op wit heb zal ik het verspreiden in scan (kan geen pdf'jes maken) aan mijn lotgenoten.
De naam van de contactpersoon geef ik er dan wel bij, maar alleen via PM.

Ik wil wel verzoeken, juist aan mijn NN lotgenoten, om zelf te bellen en alleen te vragen wat voor boeterente zij zouden moeten betalen.
Eventueel aanhalen dat men heeft gehoord dat dergelijke leningen voor opleidingen niet langer daaraan onderhevig ZOUDEN zijn.
Natuurlijk niet mijn naam noemen en daarmee eventueel het oh-zo belangrijke document cancellen waarin staat dat boetes niet meer van toepassing zijn.
Dan is Ray not amused.

Laat dan hier even weten, of per PM, wat de uitkomst is.
Wellicht maakt men een vergissing ergens, maar of het in mijn voordeel is of in jullie nadeel is wat we nu moeten uitvinden.

Hoe komt jouw rente zo achterlijk hoog? Ik betaal 4.7% tot 2009.
 
vervlogen zei:
Waarom doen ze dat Ray?
Ze willen je toch niet juist weg hebben?????????

Ze zijn bang dat je het niet meer allemaal kan terugbetalen. Daarnaast zijn er bij de bemas destijds meerdere leningen afgesloten die niet volgens het boekje waren. Ik heb destijds een brief onder ogen gehad van iemand die om die reden in 1x zijn schuld van 3 ton guldens kon afkopen tegen een eenmalige storting van 25000,- piek......
 
Ik heb destijds een brief onder ogen gehad van iemand die om die reden in 1x zijn schuld van 3 ton guldens kon afkopen tegen een eenmalige storting van 25000,- piek......
Huhhhhhhhh:rolleyes: Dan moet die gene een zéér goede vriend zijn geweest of die persoon (cliënt) was totaal (persoonlijk) failliet zonder kans op verbetering (100% WAO bijv. zonder kans op herstel) oid.

Dit is niet de normale gang van zaken bij banken, anders waren die nu allen al failliet geweest!
Voor die gene die niet op een fatsoenlijke manier hun rente omlaag kunnen krijgen, maar wel de kans op snel(ler) te kunnen aflossen én met een eigen woning, kijk dan eens naar je overwaarde. Hiermee kan je dan versnelt aflossen, is dan alleen niet aftrekbaar (wanneer de belastingdienst dit ziet als een consumptief krediet)! Je winst moet een lagere rente zijn.
 
Hmm eenmalige storting van 25000 boeterente?

Voor alle duidelijkheid, Ray, jij hebt het hier dus over de lening bij NN en niet over de levensverzekering bij NN, correct?

Iz
 
idd, de levensverzekering staat er compleet los van.
Los in die zin dat afkopen alleen is toegestaan als de schuld reeds is afbetaald of andere garanties zijn afgegeven.

Ik heb voor mijzelf al berekend dat als ik voor 3.5% elders terecht kan, beetje cash zelf bij leg en de waarde van de verzekeing erbij doe ik op een rente kom van minder als 240 euri per maand. Als ik vanaf dat punt toch alles blijf betalen wat ik eerst deed, maar nu voor de aflossing, dan gaat er wel een stroomversnellingswerking optreden... uiteindelijk.
 
Nou Ray, klinkt iig erg goed! Ik denk dat ik vannacht maar ga dromen van zo'n zelfde bericht van de ABN-AMRO... Dream om vervlogen ;)
D-OCHO: zit zelf ook nog met 4 jaar vast, maar als ik ga rekenen kom ik zelfs met boeteclausule nog goedkoper uit. Komt namelijk omdat je zowiezo 10% (of zoeits) boetevrij per jaar mag aflossen en zo dus niet het hele verschil tussen huidige rente en voor de bank te vangen rente hoeft te betalen.
 
Dank je, Is wel nog steeds hoger dan V lanschot,maar wie weet zakken ze verder.
Het is duidelijk dat er een verschuiving plaats begint te vinden.

Dat was de bedoeling,

Mzl
 
Terug
Bovenaan