Lage Rentes voor studielening!!!

Flameout, dit is good sh*t!

Eén vraagje: Als je zo'n lening afsluit bij ze met een korte rentevasteperiode (1 - 5 jr), kan je dan ook (zoals normaal) na die periode weer bij ze weg? Ik kan me zo voorstellen dat ze vanwege het gebrek aan een echte borg zoals onroerend goed, ze toch meer zekerheid willen dat ze wel genoeg geld binnenkrijgen.

Iz
 
Iz, er heerst momenteel een ware concurrentieslag tussen banken.
Natuurlijk kan je weg, zal natuurlijk wel een boete clausule aanhangen.
Vandaag Van L ook ff gebeld en moet zeggen scherpe percentages.3.4%.
Had al een bod bij de Rabobank van 3.6% maar dit is nog beter.
Ik wacht ff tot de offerte mij wordt toegestuurd maar ik moet zeggen dat de heer Giesbertz mij positief verraste.
De tijd van 7% bij de 3x O bank ABN (Onbeschoft, onbekwaam en onbetrouwbaar) is voorbij!

Grtz
 
Volgens mij kan je na die rente periode weg. Echter lijkt het me wel niet zo handig om te blijven "swappen".
Het kost je nu misschien eenmalig geld.Of misschien wel bijna niets. Voor mij heeft het goed uitgepakt. Zeer goed zelfs!
Zowel hypotheek als studielening zijn over. Verder hebben ze goede faciliteiten die andere banken minder hebben, maar dat moet een ieder voor zichzelf maar bepalen.
Laat je voorlichten en denk er over.

Wat ik me heb afvraagd is het volgende:

Van Lanschot begint met studielening niet meer als Persoonlijke lening te zien. Zij hebben het nooit zo gezien.
Vervolgens wordt er op de "markt "bekent gemaakt dat Van Lanschot lage tarieven hanteert.
Goed voor de vliegers en beetje minder voor de banken. Ook Van Lanschot verdient natuurlijk minder, maar verdient vast ook nog aan je. Ze doen het niet voor niets.
(Voorbeeldje:ING heeft 2 miljard kwartaal winst, maar kan "echt niet"onder de 4%. Wat een B...sh..t)

ECHTER voor mij van wezenlijk belang was is het volgende:

WAAROM KUNNEN NU INEENS AL DIE ANDERE 3 BANKEN WEL ZAKKEN MET HUN TARIEVEN????
DIE UITZUIGERS!!! 4 jaar lang weten ze hoe de belastingmaatregelen de markt verandert en doen er "saampjes" niets mee. "We hoeven toch niet" EN NU als er via dit mooie medium bekent wordt dat er banken zijn die er al heel lang anders tegen aan kijken kunnen zij het ook.
Voor mij was het duidelijk: ABN, ING en RABO hebben afgedaan en ik maak nu niet alleen een voordelige, maar zeker ook PRINCIPIELE stap!!!!
Die paar tienden kunnen me gestolen worden, maar het jarenlang samen uitmelken ben ik zat en met mij vele anderen.
Denk maar eens na over de jongens die geen baan hebben...
Die liften nu ook eindelijk mee.

Voor mij is het dus een stap die blijvend is. Het surfen tussen banken lost niets op. Een tiende goedkoper bij de een is voor mij geen reden. Service, meedenken, en toekomstplannen zijn het belangrijkst.
DAT heb ik gevonden.

Collega's: Dit is mijn visie. Doe er mee wat je wil, maar ik steek toch wel enigzins lachend mijn tong uit... De banken krijgen dus van vele collega's de deksel op zijn kop.

Nogmaals: Bel en laat je voorlichten. Maak eventueel een (principiele) beslissing die bij je past.

Succes!!!
 
Zit al sinds '98 bij v Lanschot, is een hele goede club met zoals gezegd keurige rentes. Ze hebben destijds zonder enig probleem mijn veel te dure Rabobank-financiering overgenomen.
Volgens mij zijn ze helemaal niet zo streng met salaris-eisen als hier vermeld wordt. Weet dat er bij vLanschot Amsterdam ook een heleboel KLS-ers zitten, ook uit het "geen baangarantie" tijdperk.
Voor de mensen die bij het kantoor in Amsterdam (concertgebouwplein) een aanvraag willen doen. Stuur me even een PM dan geef ik de contact gegevens van een zeer correcte account-manager aldaar. Zij beheert ook mijn dossier en is redelijk los op de vliegerij financieringen.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen!

Weet dat ze in Goes bezig zijn met soort van arrangement voor alle vliegers Nederland.

Zie maar!

Mzl
 
IK heb ze net ook even gebeld maar die knakker is buiten de deur. Hij gaat me over een half uur terugbellen. Ik ben benieuwd. Ik betaal nu 6.25 procent en dat is natuurlijk een bom duiten iedere maand.
 
6.25???

Ik heb onlangs bij de ABN afgesloten voor 4.5%. Ik vind het nog steeds hoog maar aangezien dat ik geen onderpand had kon ik niks bij de andere banken krijgen...

Als ik de situatie (economisch) bekijk is het wel mogelijk voor de banken een hypotheekrente te hanteren. Ik verwacht dat dit uiteindelijk gaat gebeuren maar iig not that soon...
 
Hij doet het weer! Zit zelf sinds begin dit jaar voor 3,8% bij ABN Amro, 1 jaar vast welteverstaan.
 
Dat bedoel ik dus: Brasileiro heeft geen onderpand en krijgt "even" 4,5% ipv 3,8% als IZ bij de zelfde bank....

Maffia praktijken.

Heb even gecheckt bij Van L. Geen onderpand in de meeste gevallen. Wel natuurlijk inschrijving. Oftewel verpanding van je levensverzekering.

Greetz en succes
 
Flameout, onderpand heb ik ook niet naast een overlijdensrisicoverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering. En ik weet ook niet wanneer Brasileiro z'n rente heeft vastgezet en of het 1 jaar rente of langer is. Daarnaast moet je ook even om "VNV" korting vragen (ook als je niet lid bent), wat ook weer een paar promille scheelt, echter moet je dan wel via kantoor Hoofddorp werken.
 
gegroet medeluchtvarenden ,



Ik heb ooit de keuze gemaakt om via Bemas een krediet op hypothecaire basiste nemen om dus pas na 20 jr. je lening in 1 keer af te lossen. Dit krediet werd verstrekt door Nat. NL.
Ik betaal nu ook alweer 4jr. 6.1 % en volgend jr. mag ik pas weer wijzigen

Vraagje : Zijn er mensen onder jullie die met deze constructie ook zijn overgestapt ? Zoja , had dit dan gevolg voor de hoogte van je belastingvrij uit te keren bedrag ? Mij is gezegd dat - zodra je de constructie openbreekt - dit wel degelijk dan gebeurd.

Vriendelijke groet,

M.
 
mooi mooi mooi!

Laten we een nieuw topic maken met een lijstje waar alle banken (en welke kantoren) met de rentes op staan, kunnen we eenvoudig vergelijken en maakt onderhandelen een stuk makkelijker.

Diana kun jij dit maken?

Groet Dodo.
 
Machkrit,

Heb/had dezelfde constructie. Het klopt dat de uitkering van de levensverzekering niet meer aftrekbaar is van de belasting als je het nu openbreekt, maar deze constructie is vanaf volgend jaar totaal niet meer interessant. Dat komt omdat je dan geen belastingaftrek over de rente meer hebt. Je kan veel beter direct aflossen dan om 20 jaar lang het volle pond te betalen. Daarnaast is de beleggingsmarkt de afgelopen paar jaar erg slecht geweest en waarschijnlijk dekt je verzekering aan het eind niet eens het hele bedrag. Zelfs als het vanaf nu erg goed gaat met de beleggingen.

Het scheelt mij ontzettend veel geld als ik nu gewoon ga aflossen via annuiteit.

PM me maar als je meer wilt weten.

Grtz,
Vervlogen
 
Snap ik niet. Een levensverzekering keert toch een vast bedrag uit. Dat is contractueel vastgelegd. Bedoel je een levensverzekering met winstdeling.
 
Wanneer je een "beleggingscomponent" hebt in een levensverzekering keert deze nooit een gegarandeerd kapitaal uit op einddatum. Bij een lager resultaat van de belegging komt het uitkeringsbedrag lager uit en andersom. Men werkt dan altijd met een prognose kapitaal.
Dit geldt overigens niet bij vroegtijdig overlijden, dan wordt er wel een gegarandeerd kapitaal uitgekeerd!
 
Dus zoals vervlogen zegt:

Lage rente = veel over om af te lossen = snel van je schuld af

Volgend jaar moet je het (helaas) gewoon zien als een enorm consumptief crediet waar je snel vanaf moet.

Dat is vanaf het begin de strekking van ook mijn verhaal geweest. De ABN, Rabo en ING hadden daar op in moeten springen.

Nogmaals, voor iedereen geldt een ander verhaal, maar ik ben er extreem blij mee.
(In 10 jr af van lening ipv 30 jaar de bank spekken met rente en het kost me per saldo zelfs veel minder!!!)
 
Zelfde verhaal als Machkrit en vervlogen, ook Bemas gehad, vorig jaar via ABN Amro een nieuwe annuïteitenconstructie gemaakt en de gespaarde centjes in de levensverzekering uitgekeerd en direkt afgelost.

Er is natuurlijk een verschil tussen een levensverzekering waarbij je spaart (die keert namelijk zowel bij overlijden als bij het in leven zijnde op een bepaalde datum een bedrag uit), en een overlijdensrisicoverzekering. Als je tussentijds de levensverzekering afkoopt, kun je aanspraak maken op je gespaarde bedrag plus/minus winst die eventueel in bijvoorbeeld een beleggingsconstructie is gemaakt. Bij het afkopen voor het einde van de looptijd krijg je wel te maken met kosten, die je niet zou betalen als je de looptijd zou volmaken (je zou die dan ook betalen, maar over de gehele looptijd en dat is dan ingecalculeerd). Het kan dan dus zo zijn, zoals in mijn geval dat zelfs mèt een positieve beleggingswinst, je afkoopsom lager uitkomt dan wat je aan premies hebt betaald. En toch is het dan in veel gevallen nog beter om nu af te kopen en af te lossen.
Je maandlasten gaan in dat geval een stuk omlaag en daarnaast hoef je die enorme premie ook niet meer te betalen.

In deze tijd geldt gewoon: zo laag mogelijke maandlasten. Als je een vliegbaan hebt, zal je salaris stijgen. Ook is een eventuele uitkering van een mooi bedrag over 20 jaar ook niets waard, omdat je 1) waarschijnlijk de lening dan met veel moeite toch al hebt afgelost en 2) door jarenlange inflatie dat bedrag niet veel meer voorstelt.

Lage maandlasten nu, maximaal aflossen (theoretisch eigenlijk vanaf 2006), dat is de goedkoopste oplossing. Als je hoge rente hebt nu, informeer wat de boete zal zijn als je de lening openbreekt. Bereken wat je nieuwe maandlasten en eventuele besparing zullen zijn. Flameout's informatie hier kan daarbij van groot belang zijn.
 
Terug
Bovenaan