Lage Rentes voor studielening!!!

Was even benieuwd of er nog collega's zijn overgestapt naar Van Lanschot naar aanleiding van mijn tip.
Tevreden??

Mazzel
 
Ik ben er mee bezig, maar men moet daar eerst bepalen of Arkefly wel een toekomst heeft omdat men geen geld wilt lenen aan een soon-to-be-unemployed vlieger.

Tja...
 
Flameout zei:
Was even benieuwd of er nog collega's zijn overgestapt naar Van Lanschot naar aanleiding van mijn tip.
Tevreden??

Mazzel

Ik heb met ze gebeld maar het kon niet uit voor mij. Desondanks natuurlijk toch een prima tip!
 
Bijna rond, yehaa, Flameout, bedankt voor de tip. Als ik je blij kan maken met een flesje Single Malt hoor ik het wel. Tijd voor een BMW nu.
 
Mijn aanvraag is in behandeling. Tot nu toe erg plezierige gesprekken gehad met v. Lanschot ! Volgende week hoop ik het af te ronden, ABN wil met een tegenbod komen.

Wil iemand hier ( zonder bedragen te noemen) misschien even vermelden welke boeteclausules jullie hebben met de ABN. Hoeveel % van het totaal ? En als je je bellegingspolis wilt opheffen ? hoeveel % ?

Thanks, B
 
Erg jammer van die ABN... Jarenlang uitzuigen en nu er een concurrent is kan het wel....
Het bewijst maar weer eens dat het goed is om "public" te gaan over dit soort zaken!!!
Wees wijs en beslis!!! Succes
 
3.4 %

3.4 %

Hallo,

Hoe zit het eigenlijk met de rente vaststelling nadat je 1 jaar met van Lanschot zaken hebt gedaan?

Kopen ze ons nu goedkoop in, en na 1 jaar moeten we duur betalen?

Wat zijn de bijkomende kosten voor andere zaken zoals rekeningoverzichten etc.? M.a.w. wat is de effectieve rente?

Ik krijg binenkort de offerte thuis, maar de ING (waar ik nu zit) probeert toch nog een tegenbod te maken. Dit doen ze door de boeterente te verlagen als ik bij hun een nieuwe lening afsluit. Weet iemand trouwens hoe je de berekening van de boeterente kan controleren?

De boeterente is alleen dit jaar nog aftrekbaar, dus..... snel beslissen volgens mij.

Greetz.
119.47
 
Ik teken telkens voor een jaar vast. Je krijgt dan elk jaar opnieuw een offerte met verschillende termijnen (1,2,5 en 10 geloof ik) Hoe langer je de rente vast wil leggen, hoe hoger het percentage natuurlijk. Maar de 1 jarige rente is altijd scherp in de buurt van de 3,5.
Afschriften kosten niets, een credit card een paar knopen en zaken als telefonisch overboekingen hebben marktconforme tarieven.
 
@119.47


Wanneer je de rente voor één jaar afsluit krijg je een nieuwe aanbieding van die geldverstrekker aan het einde van dat jaar. Besluit je dan naar een andere geldverstrekker te gaan is dat boete vrij.
Heb je een langere rente periode gekozen dan is het verschil tussen de afgesproken rente en de dan geldende rente. Wanneer de dan geldende rente lager is heb je te maken met een boete.
 
Provisie kosten

Provisie kosten

OK,

Als je ieder jaar de bank kiest met het laagste tarief, kan dat provisiekosten met zich meebrengen. Om dat te vermijden ben je tot op zekere hoogte aangewezen op de rente van de bank die op dat moment het geleende bedrag financiert.

M.a.w. wat gaat Van Lanschot doen over 1 jaar? Wat zijn de tariefen voor bijvoorbeeld 2 of 5 jaar vast ten opzichte van andere banken?

Probeert Van Lanschot klanten te werven met lage rentes voor alleen het eerste jaar?

Hoe bepaal ik de nu geldende rente om mijn boete te kunnen berekenen?

Thanx again.
 
1 jaarsrentes zijn altijd substantieel lager dan langere termijn rentes, daar zitten bij 'echte' banken geen lokkertjes aan vast. Juist omdat je na dat jaar gewoon weg kunt gaan als je wilt.

Het risico wat je loopt is dat er een atoombom ergens valt en de banken de rente vervijftigvoudigen ofzo, dan ben je fubar.

Als dat niet gebeurt dan ben je goedkoop uit. Je koopt met een hogere rente gewoon de risico's af en daar betaal je voor. Op dezelfde manier compenseer je daarmee de banken mocht de rente vet stijgen en ze lopen dat extra geld mis omdat je nog tig jaar volgens jouw percentage mag lenen.

Alles heeft zijn Pro's en Con's.

ik ga voor 1 jaar variabel, dat scheelt in de rente en dat gebruik ik mooi om mijn 10% per jaar aflossing vol te maken en eventueel wat centjes over te hebben.
Ik gok dus dat er niks schokkends gebeurt.

En mochten de rentes hard gaan stijgen dan kan ik elk kwartaal alsnog beslissen een andere rentevorm aan te gaan, tegen een kleine provisie... V.L. moet ook eten.
 
Ray,

Ik snap het systeem, maar ik vroeg mij af of ze na 1 jaar nog wel een concurrerende rente met je willen afspreken. Want ga je daar weg, moet je bij een andere bank weer 0,5 % provisie betalen.

Zit jij bij Van Lanschot?

Greetz.
 
Na 1 jaar kunnen ze in principe vragen wat ze willen, maar dat kan elke andere bank ook.
Je kan na dat jaar zonder enige moeite overstappen naar een ander, dus waarom zouden ze je wegtreiteren?
Van Lanschot heeft niks aan de provisie die je bij een ander zou betalen om daar binnen te komen.

Ja, ik hoorde gisteren dat ik was geaccepteerd als client.
Men moest eerst eens bekijken of dat Arkefly nou wel toekomstperspectief had of weer een one day fly zou worden.
Ik zal echter eerst hun offerte moeten bekijken, maar ik verwacht geen rare bevindingen.
 
eindelijk antwoord 119.47

eindelijk antwoord 119.47

119.47

Ik heb diezelfde vraag aan dhr Giesbertz gevraagd. Had geen zin in lokkertjes. Hij was daar heel duidelijk in:
"Ik zelf verleng de leningen en hypotheken tegen de normale gangbare tarieven die zowel gelden voor bestaande als nieuwe relaties. Ik vind namelijk dat je het niet kan maken een relatie een worst voor te houden. "

Grtz,
Vervlogen
 
Exact, daarmee kunnen ze wel een easy buck maken, maar zodra de cat out of the bag is zal er niemand meer intrappen...
 
Terug
Bovenaan