KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cpt. Relax zei:
..... en alle managmentproblemen en eventuele propaganda leg ik mooi naast me neer. Het zijn de objectieve criteria die het verschil moeten maken.

mvg


Management problemen lijken me toch niet iets om naast je neer te leggen.........;)
 
Cpt. Relax zei:
Mag ik nu echt niet bij de KLS selectie doen?
Het lijkt me gewoon een goede keus qua school, en alle managmentproblemen en eventuele propaganda leg ik mooi naast me neer. Het zijn de objectieve criteria die het verschil moeten maken.
De KLS lijkt me een degelijke keuze, net zoals vele andere FTO's.

Er is een verschil tussen alle FTO's en ik ben in ieder geval altijd objectief geweest.

  • EPST had na vertrek bij CTC een moeilijke tijd in het plaatsen van mensen gaat nu weer goed
  • NLS had een moeilijke tijd om mensen te plaatsen maar een goede kwaliteit, wat de verhuizing betekent weet niemand
  • Rvd S / nu Stella doet zijn best en heeft grote kans van slagen om in de top 3 (NLS/KLS/EPST) door te breken als ze het al niet gedaan hebben qua kwaliteit, plaatsing is beter geworden
  • KLS had een naam maar vooral bij de mensen die erop zaten. Erbuiten was allang bekend dat er een kwaliteits probleem was. Plaatsing als je slaagt goed maar vooral omdat ze 1 grote klant hebben

Nu ben jij nog niet eens begonnen en weet je het al beter, wat dat betreft zit je bij de KLS hartstikke goed! Dus ga vooral daar op selectie! Mischien dat ze je later bij psychologie uitleggen wat cognitieve disonatie is en denk je terug aan je roze bril denken in dit verhaal..... :duh:
 
Goed voorbeeld IZ!

Ik zat laatst aan de bar gaat er in een keer zo'n gast van de DFA (of nls of epst..whatever) beginnen tegen een captain 74 van de klem dat de kls kut is. De captain begrijpt hier natuulijk niks van die heeft zelf ook die opleiding gedaan en aangezien zo'n beetje al zijn collega's ook van die school komen begrijpt hij het niet helemaal. Hoe kan het dan toch DE maatschappij nog steeds al zijn vliegers van deze school haalt?
Maar IZ weet er meer van, hij weet namenlijk ook precies hoe deCavv in elkaar steekt hoe alles er op de kls aan toe gaat. Raar ook dat veel instructeurs van "toen het nog goed ging" (rls tijd bijv.) nog steeds hier werken, die zijn uiteraard de laatste 10 jaar veel slechter geworden.
Uiteraard weet IZ ALLES want hij kijkt niet door kls-bril, wat een koning!

Hulde aan deze man!

Nou vergeet ik bijna Observer, met deze tekst:

"Nu ben jij nog niet eens begonnen en weet je het al beter, wat dat betreft zit je bij de KLS hartstikke goed! Dus ga vooral daar op selectie!"

Observer is dan ook de kroonprins.

Heerlijk al die alleswetendemaareigenlijkpoepjaloerse mensen op dit forum.
 
Heerlijk al dat sarcasme :D

Maar goed, ik vind dat men maar eens moet ophouden met elk ander zwart te maken. Dat continu gedoe met het 'wij zijn toch veel beter dan jullie' houding komt me echt de neus uit.

Iedere opleiding heeft voor- en nadelen en ook zijn wat 'vreemdere' studenten. Maar men vergeet dat we uiteindelijk allemaal collega's van elkaar zijn......:duh:

Een beetje kritiek mag, maar het moet geen vendetta worden

groet
 
Headwind zei:
Heerlijk al dat sarcasme :D

Maar goed, ik vind dat men maar eens moet ophouden met elk ander zwart te maken. Dat continu gedoe met het 'wij zijn toch veel beter dan jullie' houding komt me echt de neus uit.

Iedere opleiding heeft voor- en nadelen en ook zijn wat 'vreemdere' studenten. Maar men vergeet dat we uiteindelijk allemaal collega's van elkaar zijn......:duh:

Een beetje kritiek mag, maar het moet geen vendetta worden

groet


Amen, en allemaal samen ene drinken :grijns:


Observer: Misschien moet je men tekst maar eens lezen ipv een grote sarcastisch mond op te zetten.
Ik heb me uiteindelijk zo goed mogelijk proberen informeren. En ik heb heus geen zin om een KLM-fanboy te worden omdat ik KLS zou doen. Het gaat uiteindelijk om met een open geest naar de Europese markt te kijken, en uw ogen verder open te doen dan de KLM. En dat wil niet zeggen dat je daarom geen KLS moet gaan doen.
Zoals je zelf komt te zeggen zijn er enkele grote spelers op de FTO-markt, allen met voor en nadelen.
En voor mij persoonlijk zijn ze zo klein die verschillen dat het zelf geen sarcamsme waard is.

Als jij denkt dat ik alles beter wil weten, je zou eens moeten weten...
Ik ben iemand die perfect kan overtuigd worden, maar als de KLS mij nu éénmaal ook een zeer goede algemene indruk nalaat (net als de andere grote...) hoef ik echt geen moraalpreek cfr "jij weet alles al beter".

Ik moet nog heel wat leren, maar weet evengoed dat nuance een mooie deugd is.

Wat je ook kiest, bij de NLS KLS EPST zal je naar mijn bescheiden mening wel goed zitten. Je gaat gewoon op selectie waar je je het best bij zou kunnen voelen. Uiteindelijk zit de kans erin dat je toch meer dan één selectie zal moeten doen. En dit wetende dat er geen minderwaardige opleiding bestaat in die grote, vind ik het KLS-gebash gewoonweg lachwekkend bij momenten. Op die manier verliezen we alle waardevolle perceptie die een kandidaat-piloot kan gebruiken.

MVG
 
Hmm, ik ben het met een aantal mensen eens dat het een echte KLS bash-sessie begint te worden, echter met 1 verschil; we worden nu door feiten ondersteund :)

Ik zou jullie graag nog op 1 ding willen wijzen; ik heb nooit gezegd dat KLS een slechte school is, alleen dat ze zeker niet beter zijn. 80% een baan, garantiefonds, dat is inderdaad allemaal heel erg goed.

Maar mijn probleem is die andere 20%; degene die geen baan krijgen aangeboden. Wat gebeurt er met hun? Waar komen ze terecht? Wat doet het garantiefonds?

Volgens mij niets.

Daarom ook voor Cpt. Relax:

Cpt. Relax zei:
Het gaat uiteindelijk om met een open geest naar de Europese markt te kijken, en uw ogen verder open te doen dan de KLM. En dat wil niet zeggen dat je daarom geen KLS moet gaan doen.

Ik weet dat dit vrij hard overkomt, maar hoe dom kun je zijn? KLS = KLM en verder NIETS. Heb je weleens een ander topic behalve deze gelezen? Tuurlijk, als je niet bij de 20% hoort die tijdens de opleiding afvalt, en dan ook niet bij de 20% zit die afvalt bij de KLM selectie, dan ben je binnen. En dat gun ik iedereen van harte. Als je afvalt tijdens of na de opleiding, dan zit je diep in de problemen. Geloof me, er zijn maar weinig carriers die je dan willen hebben.

observer zei:
Rvd S / nu Stella doet zijn best en heeft grote kans van slagen om in de top 3 (NLS/KLS/EPST) door te breken als ze het al niet gedaan hebben qua kwaliteit, plaatsing is beter geworden

Ik heb ook goede verhalen gehoord. Heb weleens een verhaal gehoord dat 9 van de 18 KLS-ers die het afgelopen jaar van de KLS gekicked zijn daar verder zijn gegaan, en het heel behoorlijk doen.

IZ zei:
Ik zat laatst aan de bar gaat er in een keer zo'n gast van de DFA (of nls of epst..whatever) beginnen tegen een captain 74 van de klem dat de kls kut is. De captain begrijpt hier natuulijk niks van die heeft zelf ook die opleiding gedaan en aangezien zo'n beetje al zijn collega's ook van die school komen begrijpt hij het niet helemaal. Hoe kan het dan toch DE maatschappij nog steeds al zijn vliegers van deze school haalt?

True story as well, ik was op bezoek bij een kennis die in SDL (was toch in de buurt :D) zijn opleiding doet, bij, of beter gezegd via EPST. Staan we in de Sandsbar, een ieder daar wel bekend, komen we aan de praat met wat KLS-ers, die geloof ik in dezelfde straat hun appartementen complex hebben. We zaten een beetje over vliegscholen te lullen, en opeens zegt een zo'n knakker die nog niet eens z'n PPL heeft tegen die maat van me; "EPST, daar gaan toch alle afdankertjes van de KLS naartoe?" Het verhaal dat ik nu met 1 verhaal de hele KLS generaliseer gaat niet op, want 75% van die gasten is tot zo'n opmerking in staat. Het erge is alleen dat ze niet eens beseffen wat ze zeggen.

marques74 zei:
Ik zat laatst aan de bar gaat er in een keer zo'n gast van de DFA (of nls of epst..whatever) beginnen tegen een captain 74 van de klem dat de kls kut is. De captain begrijpt hier natuulijk niks van die heeft zelf ook die opleiding gedaan en aangezien zo'n beetje al zijn collega's ook van die school komen begrijpt hij het niet helemaal. Hoe kan het dan toch DE maatschappij nog steeds al zijn vliegers van deze school haalt?

Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de opinies van je toekomstige collega's (die van de KLM ja), die vinden de KLS namelijk ook allemaal kut. Nouja, 80% dan.
 
"Hmm, ik ben het met een aantal mensen eens dat het een echte KLS bash-sessie begint te worden, echter met 1 verschil; we worden nu door feiten ondersteund:) "

Jij arrogantenietwetendewaarschijnlijkzweefvliegendenerddiejebent!!



Q-nimbus ff kappen,

Je loopt nu weer te lullen. Jij vertelt mij nu dat 80% van de KLM'ers zijn eigen collega's kut vindt die van dezelfde school komen als zij zelf? Idd als je dit leest begrijp je wel dat je onzin loopt te praten. Maakt niet uit...iedereen maakt fouten.
Volgende puntje, laten we eerlijk zijn..
Zijn er mensen bij de kls die eerder bij een andere vliegschool zijn afgewezen? Nee.
Van die mensen die zijn afgewezen bij de kls, gaan die naar de nls/epst/stella?
JA. (en ja, die doen het daar wel behoorlijk..)(En ja als je dus afvalt kan je dus altijd daarheen dus heb je niks verloren als je op de kls zit...:duh: )
Zijn dit feiten of is dit weer arrogant gelul?
Vul maar in.
Sandsbar? serieus....

En ik weet dat dit vrij hard over komt maar idd de KLM neemt alleen aan van de KLS. En ja...er worden misschien ook 15 nls'ers aangenomen na 478 kls'ers van de afgelopen 2 jaar. En terecht want de klem heeft vliegers nodig:duh:


Een nadeel van de kls: Idd het garantiefonds doet niks met de mensen die niet worden aangenomen....maar is dat het doel van een garantiefond dan? Wat kut zeg!
Verdiep je aub eerst ff voordat je liept onzin loopt te verkopen.

DFA RULEZZ!!
 
Als we alle emoties uit deze thread strippen is het nog best leesbaar.
Ik heb op de KLS mijn theorie gedaan en vond het een ontzettend leuke tijd.
Ik kwam van de vrije markt wilde een B1 halen, en werd ontzettend goed behandeld en opgevangen en kijk met veel plezier terug naar die tijd.
Was zelf te bang ;) om KMT te doen, waar ik achteraf spijt van heb.
Mijn carriere verloopt behoorlijk non-standard maar ik hoop snel een leuke baan als vlieger te hebben. Uiteindelijk komt namelijk iedereen er wel, als je maar wil.

Dat er nu iemand wordt ontslagen was op zich nieuws, bij TomTom zal er binnenkort ook wel iemand weg moeten. Het was w.s. nodig en inderdaad; het is net voetbal.

Wat zou Johan Cruijff van de vorige post zeggen??
Iets van: 'Van je moeder moet je houden, gratis melk.'? (dit slaat waarschijnlijk nergens op na de ongetwijfeld op handen zijnde censuur, maar ok...)
 
Waar slaat dat op Pantryman? ;)

Men begint hier weer 's aardig rood aan te lopen en om zich heen te slaan. Vandaar het verzoek om het taalgebruik binnen de perken te houden en zeker de zweefvlieggemeenschap hier buiten te houden. :cool:
 
oeps wat gezelig..

dat gebazel van, die klm ers komen van dezelfde school gaat nergens over..in naam ja, of was het eerst RLS!!!
de sylabus is drastisch verandert over de jaren. dit is door het management gedaan. kosten drukken etc, maar nu blijkt dat dat helaas de kwaliteit er onder heeft geleden. en nu maakt klm zich zorgen en trekt aan de bel.

nadeel voor de huidige leerlingen is dat ze onder de microscoop gaan voordat ze aangenomen worden.
 
marques74 zei:
Jij arrogantenietwetendewaarschijnlijkzweefvliegendene rddiejebent!!

Ik heb je er in een PM ook op aangesproken, maar ik zou het op prijs stellen als je je van dit soort taalgebruik onthoudt.

marques74 zei:
Zijn er mensen bij de kls die eerder bij een andere vliegschool zijn afgewezen? Nee.
Van die mensen die zijn afgewezen bij de kls, gaan die naar de nls/epst/stella?
JA.

Dat heb je helemaal gelijk in. Het punt dat ik aanhaalde was om alleen aan te tonen hoe grenzeloos arrogant en naief sommige KLS-ers kunnen zijn. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om zoiets te zeggen.

Je zal verder verbaasd staan hoeveel S/O's zeggen; Als ik had geweten wat ik nu had geweten, was ik niet naar de KLS gegaan. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
 
Ik zit het nu allemaal nog eens na te lezen, maar er wordt wel weer erg veel met modder gegooid (ben ik misschien ook wel schuldig aan, iig uitlokking :grijns: )

Zullen we gewoon weer terug naar het onderwerp gaan?

KLS Directeur Anton Schmidt per direct ontslagen. Waarom?
 
Q-nimbus zei:
Je zal verder verbaasd staan hoeveel S/O's zeggen; Als ik had geweten wat ik nu had geweten, was ik niet naar de KLS gegaan

Vertel mij eens hoeveel dat er zijn dan.. Ik ken ze niet.

S/O's die blij zijn dat Dhr. S. ontslagen is zijn er genoeg.. maar er is wel een verschil tussen het één en ander.
 
Ik hoorde dat men niet echt happy is met het verloop van de opleiding, ingehaald worden door een klas die na jouw klas begonnen is, planningen die niet kloppen etc.

Als je rente aan de bank betaald lijkt het mij ook niet echt prettig om af en toe een "gap" te hebben vaan een paar weken.........
 
marques74 zei:
Uiteraard weet IZ ALLES want hij kijkt niet door kls-bril, wat een koning!

Hulde aan deze man!

Nou vergeet ik bijna Observer, met deze tekst:

"Nu ben jij nog niet eens begonnen en weet je het al beter, wat dat betreft zit je bij de KLS hartstikke goed! Dus ga vooral daar op selectie!"

Observer is dan ook de kroonprins.

Heerlijk al die alleswetendemaareigenlijkpoepjaloerse mensen op dit forum.

Niet vergeten meneer en U te zeggen he, als je van de zomer even een kijkje bij ze wilt nemen in de cockpit....

Heerlijk zo'n computer voor je neusje he. Al solo geweest inmiddels?
 
Q-nimbus zei:
Blijkbaar een verschil in belevenis dan; ik ken toch een hoop KLS-ers die veel kritiek spuien op de KLS.

En dat is een heel verschil met wat je net zei Q-nimbus!

Want net zeg je dat mensen min of meer spijt hadden van hun beslissing om naar de KLS te gaan!

Als ik had geweten wat ik nu had geweten, was ik niet naar de KLS gegaan

Ik heb ook een boel kritiek op de KLS, maar ik heb geen spijt dat ik ooit de KLS gedaan heb!

Dat is een heel verschil en ik krijg het idee dat je dingen (opzettelijk???) een beetje uit hun verband aan het trekken bent met de toon van je berichten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan