Hmm, ik ben het met een aantal mensen eens dat het een echte KLS bash-sessie begint te worden, echter met 1 verschil; we worden nu door feiten ondersteund
Ik zou jullie graag nog op 1 ding willen wijzen; ik heb nooit gezegd dat KLS een slechte school is, alleen dat ze zeker niet beter zijn. 80% een baan, garantiefonds, dat is inderdaad allemaal heel erg goed.
Maar mijn probleem is die andere 20%; degene die geen baan krijgen aangeboden. Wat gebeurt er met hun? Waar komen ze terecht? Wat doet het garantiefonds?
Volgens mij niets.
Daarom ook voor Cpt. Relax:
Cpt. Relax zei:
Het gaat uiteindelijk om met een open geest naar de Europese markt te kijken, en uw ogen verder open te doen dan de KLM. En dat wil niet zeggen dat je daarom geen KLS moet gaan doen.
Ik weet dat dit vrij hard overkomt, maar hoe dom kun je zijn? KLS = KLM en verder NIETS. Heb je weleens een ander topic behalve deze gelezen? Tuurlijk, als je niet bij de 20% hoort die tijdens de opleiding afvalt, en dan ook niet bij de 20% zit die afvalt bij de KLM selectie, dan ben je binnen. En dat gun ik iedereen van harte. Als je afvalt tijdens of na de opleiding, dan zit je diep in de problemen. Geloof me, er zijn maar weinig carriers die je dan willen hebben.
observer zei:
Rvd S / nu Stella doet zijn best en heeft grote kans van slagen om in de top 3 (NLS/KLS/EPST) door te breken als ze het al niet gedaan hebben qua kwaliteit, plaatsing is beter geworden
Ik heb ook goede verhalen gehoord. Heb weleens een verhaal gehoord dat 9 van de 18 KLS-ers die het afgelopen jaar van de KLS gekicked zijn daar verder zijn gegaan, en het heel behoorlijk doen.
IZ zei:
Ik zat laatst aan de bar gaat er in een keer zo'n gast van de DFA (of nls of epst..whatever) beginnen tegen een captain 74 van de klem dat de kls kut is. De captain begrijpt hier natuulijk niks van die heeft zelf ook die opleiding gedaan en aangezien zo'n beetje al zijn collega's ook van die school komen begrijpt hij het niet helemaal. Hoe kan het dan toch DE maatschappij nog steeds al zijn vliegers van deze school haalt?
True story as well, ik was op bezoek bij een kennis die in SDL (was toch in de buurt
) zijn opleiding doet, bij, of beter gezegd via EPST. Staan we in de Sandsbar, een ieder daar wel bekend, komen we aan de praat met wat KLS-ers, die geloof ik in dezelfde straat hun appartementen complex hebben. We zaten een beetje over vliegscholen te lullen, en opeens zegt een zo'n knakker die nog niet eens z'n PPL heeft tegen die maat van me; "EPST, daar gaan toch alle afdankertjes van de KLS naartoe?" Het verhaal dat ik nu met 1 verhaal de hele KLS generaliseer gaat niet op, want 75% van die gasten is tot zo'n opmerking in staat. Het erge is alleen dat ze niet eens beseffen wat ze zeggen.
marques74 zei:
Ik zat laatst aan de bar gaat er in een keer zo'n gast van de DFA (of nls of epst..whatever) beginnen tegen een captain 74 van de klem dat de kls kut is. De captain begrijpt hier natuulijk niks van die heeft zelf ook die opleiding gedaan en aangezien zo'n beetje al zijn collega's ook van die school komen begrijpt hij het niet helemaal. Hoe kan het dan toch DE maatschappij nog steeds al zijn vliegers van deze school haalt?
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de opinies van je toekomstige collega's (die van de KLM ja), die vinden de KLS namelijk ook allemaal kut. Nouja, 80% dan.