KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel meer dan hier vermeld is over het ontslag van de heer S. weet ik ook niet.

Ik ben net als sommige andere van mening dat de KLM de KLS moet afstoten.
Meen mij te herinneren dat er een paar jaar geleden gesprekken werden gevoerd over het tot stand brengen van een fusie tussen de NLS en KLS.
Het KLS management is zelfs wezen kijken in Portugal.
Dit is uiteindelijk niet door gegaan en dat had weer te maken met het feit dat CAE het moederbedrijf van de NLS is, iets waar de KLM/KLS problemen mee zou hebben gehad. Waarom?...dat weet ik ook niet.
 
Bij deze stel ik me beschikbaar om voor 1 Euro de KLS over te nemen.

Flying Dutchman Academy --- "waar dromen uitkomen!"

Wat gaat er veranderen:

- wil minimaal 200 leerlingen per jaar ipv 120

- frans en chinees gaan verplichte vakken worden, met het oog op de toekomst.

- in je vrije tijd verplicht werken bij super de boer, zodat je na je opleiding een TR A-320 kunt dokken (vandaar ook het vak chinees... get my drift?)

-fenceman moet zich melden bij de direkteur, aangezien hij deze "aap" noemde op pagina 1.

- opleidingskosten omhoog (inflatie, en moet mn euro terugverdienen)

- Citation komt terug, en we gaan overland vluchtjes maken naar parijs!

- 40% van alle klassen moeten vrouw zijn. Voor vrouwen is de aanname eis dan ook " minimaal 18 jaar oud zijn, MAVO met nederlands in je pakket gehad hebben en pasfoto opsturen naar eigenaar school"

- iedereen krijgt een solliciatie gesprek bij piets friet in Eelde na het behalen van het vliegbewijs.

- 2x per jaar voetballen tegen de NLS op neutraal grondgebied. (bij EPST in de achtertuin ?? of in Amersfoort in de tuin van het RIP I.A.C. :grijns: .... Misschien wilt Bertje Verduin wel fluiten)

- uitwisselings programma (2 jaar) met een universiteit aan de andere kant van de plas. Goed voor je levens ervaring, en met een 2 year degree opzak kun je allicht ook wat anders als vliegen, mocht dit niet lukken.

- ouder avond (lagere school stijl) zal ook ingevoerd worden. Wil die apen wel zien die er mee instemden jullie naar een vliegschool te sturen!

aan de huidige studenten:

c'mon boys! sounds like fun right?


:grijns:
 
Laatst bewerkt:
Flying Dutchman zei:
Wat gaat er veranderen:

- wil minimaal 200 leerlingen per jaar ipv 120


Dat lijkt dan op CTC, die willen ook naar ongeveer 200 man per jaar. In
Nieuw-Zeeland hebben/krijgen ze de daarvoor benodigde faciliteiten ook, dat kan je van de KLS niet zeggen.
 
FDA managment is al in afganistan gesignaleerd waar men een vrij goede deal kan krijgen op een lapje grond voor de uitbreiding van de academy. Geen zorgen.

FDA -- Where dreams come true!
 
Cpt. Relax zei:
Het is gewoon een spijtige zaak dat zo'n zaken moeten gebeuren.

Voor de studenten is het nooit een goede zaak zo'n dingen.
Maar het is en blijft een academy met een goede naam, gewoon hopen dat ze de dingen daar terug op het juiste spoor krijgen.

Moet ontzettend lachen om je uitspraak: goede naam... Zoals Urbanus het zo mooi zei: Het belgische werkpaard is WERELD beroemd in Belgie......

De KLS had een goede naam binnen de KLM..... en nergens anders...... en dat is nu ook al niet meer zo.. :duh:
 
Tja en toch belandt nog steeds 80% (huidig aantal) van de studenten daar.

En het is toch een bekendere naam bij de maatschappijen dan de kleinere, wat altijd een voordeel kan opleveren.

De KLS als een bende hufters afschilderen is naar mijn bescheiden mening incorrect.
Je hebt een megagrote kans op een job, en de opleiding zal nu ook wel niet moeten onderdoen voor anderen zeker?

En die jobkans daar kan iedere FTO van dromen dezer dagen. En de 20% die er buiten valt, kan mits inspanning toch aan een baan komen.
 
80% beland idd daar omdat ze de luxe hebben om 3 jaar op een jumpseat te zitten ipv daadwerkelijk echt te werken. Als je maar vaak genoeg het kunstje afkijkt wordt je vanzelf een blauwe ace, monkey see monkey do.
 
Cpt. Relax zei:
Tja en toch belandt nog steeds 80% (huidig aantal) van de studenten daar.

En het is toch een bekendere naam bij de maatschappijen dan de kleinere, wat altijd een voordeel kan opleveren.

Je mist de point volledig: KLS had en heeft geen naam in het buitenland. En dat bij de KLM terechtkomen is ook het doel van de KLS. Het is nooit een profit center geweest maar had een doel: goede studenten afleveren aan de KLM. En daar zit en zat hem nu net de pijn.... daar waren ze niet zo goed in :dozey:

De KLS als een bende hufters afschilderen is naar mijn bescheiden mening incorrect.

Volgens mij doet niemand dat. Maar de KLS (zowel studenten als opleiding) hebben en hadden altijd een laten we zeggen arrogante kijk op de wereld... ze dachten dat die blauw was... Dat het nu intern doorgedrongen is wat de rest van de wereld al wist over de kwaliteit van de opleiding maakt dat iedereen aan de buitenkant van de KLS twee keer zo hard lacht! :grijns:
 
lachen...

ik weet niet wat de reden is dat alleen de KLS-ers altijd maar weer in kwaad daglicht worden gezet, maar als je er een lekker opgelucht gevoel van krijgt.. wie houdt je dan nog tegen...
Ga je gang, erg volwassen...
Als er mensen zijn (KLS-ers) die zich wat onhandig hebben uitgelaten hier op t board dan kan je best zo'n beeld krijgen, maar jij weet net als ik en iedereen dat lang niet iedereen binnen een club/school/vereniging het zelfde is...
 
Ik kwam nog een leuk citaat tegen voor een aantal mensen:

Ontkenning van de werkelijkheid:

Afweermechanisme van het ego - Een té pijnlijke situatie wordt niet als reëel erkend en soms zelfs niet waargenomen; er kunnen dan hallicunaties optreden

Aldus Drs. Bergsma (psycholoog) en Drs. Petersen (pedagoog).

:D :D :D
 
Blokkie zei:
Als er mensen zijn (KLS-ers) die zich wat onhandig hebben uitgelaten hier op t board dan kan je best zo'n beeld krijgen, maar jij weet net als ik en iedereen dat lang niet iedereen binnen een club/school/vereniging het zelfde is...

Helemaal mee eens, maar ik denk dat we gerust kunnen stellen dat de meeste leden van het CAVV redelijk op 1 lijn staan, en dus over 1 kam kunnen scheren.
 
zielig dat afgeven op de KLS continu...

Met alle respect, maar als je echt niets beter te doen hebt...

Alles heeft zijn minkanten en dus ook de KLS.

Maar als je het louter objectief bekijkt is het wel een goede manier om in de luchtvaart te starten (80% kans bij de KLM, degelijke opleiding, garantiefonds, ...)

Een beetje nuancering is beter dan dat KLS-bashing hier continu.

(en neen ik ben geen KLS'er maar iemand met een open blik op alle opleidingen)
 
Als je oplet zijn't ook steeds dezelfde mensen. In dit soort topics staat echter vaak wel nuttige informatie, waardoor ik't niet erg vindt om steeds dat moddergooien te moeten lezen. Soms krijg je met moddergooien meer naar boven dan met beleefd doen.
 
Over één kam scheren is nooit goed, ben ik fel op tegen. Maar vergis je niet in de KLS/KLM propagandamachine!

Stelling van de dag: Het probleem licht bij de school zelf en de CAVV

Dat sommige jongens daar met een licht verkeerde blik op de realiteit op school zitten en van school komen is mijns inziens volledig te wijten aan de school zelf. Je krijgt een mooi KLM uniform aangemeten, altijd het idee alsof je bij de beste school zit in Nederland en alles is KLM KLM KLM.

Als je dan als 737 captain van Transavia in Teuge aan de bar zit en dan van een werkloze KLS'er een bijdehandte opmerking naar je kop krijgt omdat hij wel eens even op de 747 gaat vliegen (als 2e/2e), dan heeft hij het toch echt niet begrepen. (true story!)

Zoiets neem ik die persoon niet kwalijk, maar de opleiding zelf, die de studenten gewoon 2+ jaar lang indoctrineert. En als het de school niet is, dan is het wellicht de CAVV studentenvereniging. In een studentenvereniging wordt niets anders dan gebrald over hoe goed ze zijn. Dat proef je al tijdens je grading als je met 'de senaat' "mag" dineren en je daarna even mag vernederen tijdens een potje basketball (wellicht inmiddels afgeschaft). Bla bla bla wij zijn zo goed en alleen maar posters van KLM 747's aan de muur.

Tuurlijk zijn studentenverenigingen goed voor de saamhorigheid en wellicht ook om je door je studie heen te trekken, maar een groot negatief punt blijft gewoon de enorme navelstaarderij. Dat is overigens in BIJNA elke studentenvereniging zo.

Ik weet zeker dat ik met deze statement nogal wat CAVV'ers op de tenen trap, en het is ook niet mijn bedoeling om die mensen daar persoonlijk op aan te spreken. Het ligt dus ook bijna nooit aan de individuen, maar wel aan het overtrokken groepsgedrag wat uiteindelijk resulteert in een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

En als jij (als KLS'er) wel een evenwichtig beeld van de luchtvaartwereld hebt, more power to you!

En voor diegenen die vinden dat de anti-KLS sentimenten volledig op eigen jaloezie en frustratie berust zijn, kan ik die "denial" ook omkeren: Waarom zou je juist denken dat het pertinent niet waar is en jezelf geruststellen met de gedachte dat het vast jaloezie is?
 
Die voetbalwedstrijd bestaat nog; mijn grading groepje had dat hard verloren! :traantjes

Voetballen kunnen ze in ieder geval wel! (valsspelen ook :grijns: )
 
Nou, ik ben zo iemand met een open blik en met respect voor iedere opleiding en voor iedere mens.

Mag ik nu echt niet bij de KLS selectie doen?
Het lijkt me gewoon een goede keus qua school, en alle managmentproblemen en eventuele propaganda leg ik mooi naast me neer. Het zijn de objectieve criteria die het verschil moeten maken.
De KLS lijkt me een degelijke keuze, net zoals vele andere FTO's.

Ik vind het gewoon spijtig dat de KLS steeds weer de volle laag krijgt, en dit meestal op een lage manier.

Op den duur heb ik nog spijt om bij KLS selectie te lopen, dit terwijl met het alles bij elkaar genomen een zeer degelijke opleiding lijkt (op vlak van werkkansen, garantiefonds, kwaliteit, enz)

Ik heb een zeer genuanceerde kijk op alle opleidingsmogelijkheden, en zou niet willen dat ik als ik bij de KLS terrecht kom, afgemaakt wordt als "wereldvreemde zak"

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan