KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsjeetje, dat doet pijn... Mij een aap noemen. Doen de feitjes een beetje teveel pijn amigo? onderstaande komt nieteens van FD af:

Q-nimbus zei:
Ik vind het een interessant onderwerp, en met mij vele anderen neem ik aan. Als je het niet interessant vind, reageer dan niet. Alleen inhoudelijk reageren als het ff kan.

Er is nog steeds niet veel bekend, maar op een ander, besloten forum zeggen een aantal mensen (die het kunnen weten) dat KLM niet meer te spreken was over het niveau van de afgestudeerde KLS-ers. Mocht dit zo zijn, dan vind ik dat erg triest voor de studenten van de KLS, dit is natuurlijk iets waar zij niets aan kunnen doen, en waar zij volledig buiten staan.

Vraag ze bij de KLM hoe blij ze zijn met het nivo de afgelopen paar maanden van (teveel) pas afgestudeerde kls'ers... Heeft niks met mijn mening te maken, maar alles met de mening van beleidsmakers binnen de KLM.

Kun je wel uit frustratie tegen mij aan gaan schoppen...
 
Qnimbus heeft blijkbaar ook van bepaalde kanalen gehoord dat men niet al te blij is met een hoop KLS'ers de laatste tijd bij de KLM... heeft niks met mijn mening te maken, maar alles met de mening van de beleidsmakers binnen de KLM. Zoals iemand al eerder aangaf, je denkt toch niet dat die bezoekjes uit Amstelveen voor de gezelligheid waren...
 
In mijn ogen gaat t eerder om interne politiek en heel belangrijk bij elk kantoor maar zeker bij de KLM; "save your own ass".
Ype houd persoonlijk tegen dat er "vrije markters" worden aangenomen.
Dat vind ie nml niet chique.
Probleem is alleen dat t idd momenteel een puinhoop is mbt opleidingen bij mn KLC.
Kunnen die jongens niets aan doen; ze zijn gewoon niet goed opgeleid.
Alleen wordt god Ype nu langzamerhand aangesproken op zijn beleid en aangezien God onfeilbaar is ,bevalt dit hem absoluut niet.
Dus als redder in nood gaat hij wel ff de KLS weer op oud niveau brengen.
Staat leuk naar boven en buiten en lijd lekker af.
Niemand stelt de vraag over het hoe want dat zou vervelende antwoorden kunnen opleveren.

Grtz
 
Birdmare zei:
.
Ype houd persoonlijk tegen dat er "vrije markters" worden aangenomen.
Dat vind ie nml niet chique.

Is 't ook niet!Dat rapalje, wat denken ze wel:haha:
 
Is 't ook niet!Dat rapalje, wat denken ze wel

Idd tuig van de richel, rampzalige Mavo klanten!
Vind ook dat we weer terug moeten naar de tijd dat je minimaal je propedeuse moet hebben om uberhaupt een brief te mogen sturen naar de professoren van de COVA!


:D :D :D
 
Birdmare zei:
Idd tuig van de richel, rampzalige Mavo klanten!
Vind ook dat we weer terug moeten naar de tijd dat je minimaal je propedeuse moet hebben om uberhaupt een brief te mogen sturen naar de professoren van de COVA!


:D :D :D

Dit is de druppel..
 
KLM dient zo snel mogelijk de KLS af te stoten.
Na 15 jaar is het daar nog steeds één grote puinhoop.
Net zoals KLM geen low-cost carrier op poten kan zetten (zie de rampzalige mislukking van Buzz) kunnen ze ook geen vliegschool runnen.
Verkopen die hap en je concentreren op het vervoer van passagiers en vracht.
 
Wat een genuanceerde meningen toch steeds omtrend de KLS...

Toch wel een school met een degelijke reputatie bij andere maatschappijen, en een grote jobkans bij slagen...
 
verschill tussen jouw en z&g is, dat z&g baas is bij de klm... maar verder zal ie wel nergens verstand van hebben indd
 
Het is gewoon een spijtige zaak dat zo'n zaken moeten gebeuren.

Voor de studenten is het nooit een goede zaak zo'n dingen.
Maar het is en blijft een academy met een goede naam, gewoon hopen dat ze de dingen daar terug op het juiste spoor krijgen.
 
Cpt. Relax zei:
Wat een genuanceerde meningen toch steeds omtrend de KLS...

Toch wel een school met een degelijke reputatie bij andere maatschappijen, en een grote jobkans bij slagen...

Een degelijke reputatie bij andere maarschappijen? Dat is misschien wel zo, maar niemand wil jongens die door KLM zijn geselecteerd, volgens "KLM" procedures zijn opgeleid, en alleen maar voor KLM willen vliegen. 1 Vraag tijdens het interview is genoeg; "waarom ben je toentertijd afgewezen bij KLM?" Een goede reputatie hebben ze zeker, en ook terecht, maar daar schieten hun studenten weinig tot niets mee op, tenzij ze worden aangenomen natuurlijk.

Noem mij eens 1 andere maatschappij waar (afgewezen) KLS-ers vliegen. Bij LH zitten er een hoop, maar daar had KLM toentertijd geen plaats voor, en toen er opeens wel plaats was, wilden ze niet meer terug naar KLM. Er zijn ooit eens een stuk of 15 man naar BA gegaan, waar welgeteld 1 door de eerste ronde is gekomen (overigens niet iets om je voor te schamen), en die is toen in de simcheck afgevallen. Er vliegen er nog een paar bij HV, maar dat is het wel geloof ik.

Maar goed, het is een goede zaak dat er iig actie wordt ondernomen om de puinhopen op de KLS op te ruimen, en hopelijk wordt iedereen daar beter van.
 
mensen laten we ons bij de feiten houden!!!

dit soort dingen gebeuren dagelijks in het bedrijfsleven.
Het is misschien niet leuk en ideaal, maar die dingen gebeuren.
Vaak alleen maar ten goede voor bedrijven of mensen.
laten we dat nu ook maar zo benaderen.
1 ding er is altijd, maar 1 iemand de sjaak die er uit moet bijna nooit meerdere.
Nu ook niet, dus je kan alles en iedereen gaan lopen bekritiseren maar je berijkt er niks mee. gewoon de koppen weer bij elkaar, in de zelfde richting en er voor zorgen dat de KLS voort blijft bestaan en gewoon weer kwaliteit levert.
Net als met het voetballen, niet alleen de trainer is verantwoordelijk ook de spelers en de staff. Dus mensen ook wij moeten misschien af en toe goed nadenken!!
Het is altijd makkelijk om kritiek te geven, maar probeer altijd reeel en positief dingen in te zien.

overigens dit is geen kritiek op mensen uit vorige reacties, maar gewoon een nugtere kijk op het verhaal.
 
Q-nimbus zei:
Noem mij eens 1 andere maatschappij waar (afgewezen) KLS-ers vliegen. Bij LH zitten er een hoop, maar daar had KLM toentertijd geen plaats voor, en toen er opeens wel plaats was, wilden ze niet meer terug naar KLM. Er zijn ooit eens een stuk of 15 man naar BA gegaan, waar welgeteld 1 door de eerste ronde is gekomen (overigens niet iets om je voor te schamen), en die is toen in de simcheck afgevallen. Er vliegen er nog een paar bij HV, maar dat is het wel geloof ik.


Denim iig 1
Transavia of martinair iig 1 van de laatste afgewezen mensen.
Ryan air iig 1
 
trans mannetje of 4, vliegt er een bij austrian, 1 bij austrian arrows, denim 2, 1 jongen op een bizzjet, weet niet welke club, 1 bij air berlin, uiteindelijk komt (bijna) iedereen er dus wel, t kost alleen wat meer moeite, en de kls heeft hier allemaal vrij weinig steun bij gegeven, das ook zonde, maar je ziet dus dat je niet gedoemd bent als je als kls-er niet bij klm wordt aangenomen, de school zou er alleen wel wat meer zn best voor mogen doen.
 
fokkerkoning! zei:
trans mannetje of 4, vliegt er een bij austrian, 1 bij austrian arrows, denim 2, 1 jongen op een bizzjet, weet niet welke club, 1 bij air berlin, uiteindelijk komt (bijna) iedereen er dus wel, t kost alleen wat meer moeite, en de kls heeft hier allemaal vrij weinig steun bij gegeven, das ook zonde, maar je ziet dus dat je niet gedoemd bent als je als kls-er niet bij klm wordt aangenomen, de school zou er alleen wel wat meer zn best voor mogen doen.

AWOS zei:
Denim iig 1
Transavia of martinair iig 1 van de laatste afgewezen mensen.
Ryan air iig 1

Gelukkig maar, ik moet eerlijk bekennen dat ik van een aantal doemdenkers ergere verhalen had gehoord, maar blijkbaar valt het mee!
 
Er zijn ooit eens een stuk of 15 man naar BA gegaan, waar welgeteld 1 door de eerste ronde is gekomen (overigens niet iets om je voor te schamen), en die is toen in de simcheck afgevallen.

Deze KLSer (mits we het over dezelfde hebben) is naar mijn weten niet afgevallen. Kort na 911 zijn alle opleidingen gecancelled :rolleyes: (Hij deed 737). Hij werd "net zoals iedereen" van de opleiding gehaald totdat er duidelijkheid was over de financiele situatie. Later heeft hij de keuze gehad tussen de ATR (BA) en F70 (KLM). Hij heeft toen voor KLM gekozen.

Als we het over dezelfde persoon hebben kende ik deze en was gewoon een "goeie gast"

P.s. ben zelf geen KLSer....
 
Buzzer zei:
Later heeft hij de keuze gehad tussen de ATR (BA) en F70 (KLM). Hij heeft toen voor KLM gekozen.

Maar goed, er vliegen dus geen KLS-ers bij BA :grijns:

Buzzer zei:
Als we het over dezelfde persoon hebben kende ik deze en was gewoon een "goeie gast"

95% van de KLS-ers zijn goede gasten
 
gewoon de koppen weer bij elkaar, in de zelfde richting en er voor zorgen dat de KLS voort blijft bestaan....

KLM is thans 15 jaar eigenaar van de tot KLS omgedoopte RLS.
Nog steeds is het ze niet gelukt om orde op zaken te stellen in het vliegschooltje dat ze voor een symbolische gulden hebben overgenomen van vadertje staat.

Nadat KLM in november 2002 had besloten om Buzz alle low-cost operaties te laten doen binnen de KLM-groep, kwamen ze daar in januari 2003 al weer op terug, toen ze Buzz cadeau deden aan Ryanair.
Een gevestigde airline is nou eenmaal niet in staat om een low-cost airline te runnen. Dat hadden ze gelukkig snel in de gaten.

Het is onderhand tijd dat ze ook tot het besef komen dat een gevestigde airline niet in staat is om een vliegschooltje te runnen. Laat dat maar lekker over aan de mensen die er wel verstand van hebben.
Miscchien is iemand wel bereid om er één euro voor te betalen. Dan hebben ze toch mooi ruim 100% boekwinst behaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan