KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kennen allemaal nog wel de advertenties uit de jaren 90 , niet?
" Groot tekort aan vliegers binnen 5 jaar!"
" Wereldwijd te weinig piloten door pensioengolf"
:dozey: :dozey: die zieltogende kls moet opleidingen verpatsen.Nood breekt wet , dan maar niet aan mensen met een dubbele achternaam...

Ter leering ende vermaack:Toen ik vd week in BHX toevallig op hetzelfde moment aan de hotelbalie stond als ( nee niet : dan) de klm -crew;
Sta zelf iets af te rekenen en schuin achter mij belt klm-pipo1 luidruchtig met klm-pipo2 betreffende een berichtje ( op papier , zoals dat gebruikelijk is in hotels,achtergelaten voor nog komende hotelgasten ) dat nonchalant achtergelaten op de balie op bevestiging per telefoon wacht, en mijn oog valt er op want baliemevrouw legt mijn credit card ernaast...en nee ik maak er geen gewoonte van prive-berichten te lezen maar:men adresseert zich intern daadwerkelijk met jawel: collegAE:haha:
Verder kwam ik niet , met zo'n lachstuip.Gnuif , welk een plezier heb ik daar de hele dag nog van gehad....

En dezelfde mensen gebruiken kwaliteitskranten als ons aller Telegraaf voor de vliegschool-propaganda:haha: Sommige dingen verzin je niet...
 
Wat een veralgemeningen altijd.

En dan bedenken dat piloten toch intelligente mensen horen te zijn.

Er zijn altijd soorten van mensen...
Leer dat eens respecteren en denk er het uwe van :)

ff terug naar de KLS:
Gaan ze nu meer ab initios opleiden? Of zijn er nog andere gevolgen van de managment wissel op termijn?
 
Echt een bult gezeik, werkelijk waar. Hallo mensen, het wordt vandaag 28 graden...hier dan...ga in de zon liggen, en kom tot rust en ga niet deze hele thread onder vuur, en de KLM de grond in trappen, ff volwassen worden, komop
 
Flight Instructor...

Flight Instructor...

In de zaterdageditie van de Telegraaf staat een vacature voor
KLS Flight Instructors.
Paar pagina's verderop wordt gevraagd naar cabinepersoneel.
KLM zoekt kandidaten voor meerdere afdelingen.
 
Een correcte meervoudsvorm van collega is collegae, zelfde als dat het meervoud van datum, data is en het meervoud van museum, musea is. Sinds wanneer worden mensen uitgelachen om een correcte toepassing van het Nederlands? Kun je mij dit uitleggen?
 
jaap stobbe zei:
Correct?Jawel , zonder meer.Vermakelijk?Zeer:grijns:
Lighten up...

Simpele zielen, simpele genoegens :D

En oh wacht... voordat ik allemaal opmerkingen krijg ala "jij nare man". "vervelende arrogante KLS'er" "Ik hoop dat ik nooit een cockpit met jou zal delen" "Duik eerst maar weer eens de boeken in voor je mee mag praten over grote mensendingen" etc etc etc...

Ik bedoel het niet zo gemeen hoor :kiss:

(overigens, tot nu toe bij alle wel en niet luchtvaart gerelateerde baantjes die ik gehad heb, werd bij mij zowel over collega's als collegae gesproken. Niets vreemds of duurs aan volgens mij hoor).
 
Dat dit nu de laatst KLS-bash topic mag zijn.

Je mag niet vergeten dat vele (waaronder ook ik) kandidaat piloten hier hun info komen halen. Ook over de KLS. En dan heb je niets aan dat soort subjectieve KLS-bashende gezever.

Je wil gewoon goede informatie. En die is hier gelukkig nog massa's te vinden, evenals piloten die bereid zijn tot een telefoontje :)
 
Een correcte meervoudsvorm van collega is collegae, zelfde als dat het meervoud van datum, data is en het meervoud van museum, musea is. Sinds wanneer worden mensen uitgelachen om een correcte toepassing van het Nederlands? Kun je mij dit uitleggen?

Precies, het is dan ook niet kls-er maar kls-icus. :D
 
Ik heb gehoord dat het allemaal niet waar is wat de klm zegt, ze zeggen wel dat de internationale luchtvaart de komende jaren hard gaat groeien en dat ze daarom meer mensen nodig hebben maar dat is gewoon een truc om meer mensen naar kls te krijgen. Ik heb zelfs gehoord dat ze ook tegen andere maatschappijen zeggen dat ze dit moeten vertellen.

Mooi weer vandaag!
 
Inderdaad mooi weer! Om met mijn Grote Voorbeeld te spreken:

calvin-school.gif


Ik sluit deze thread. Het artikel in de Telegraaf wordt al hier besproken.
Collegae is een normaal woord. Ik gebruik het zelf ook te pas en te onpas op joviale Jiskefet-achtige wijze. Hoe onnoemelijk fout dat is mag ieder voor zichzelf beoordelen. :angel:

En voor de komende maanden hebben we het wel weer genoeg over de persoonlijkheid van de gemiddelde KLS'er gehad. Geen wonder dat er jaarlijks maar een enkele verdwaalde KLS'er op de Airwork BBQ een worstje komt meeprikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan