KLS: Directie weg?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zegt easy737 ook dat ie het niet weet, of wel? Alleen dat het het alleen dhr. Schmidt betreft.
 
Het is niet echt gebruikelijk om bij een verschil van inzicht iemand meteen op staande voet te ontslaan.

Wie weet meer??
 
Laat dat voormalig maar weg. ;) Dhr. Visser is momenteel gewoon weer directeur van CAE/NLS... :biertje:
 
Djanello zei:
wat is daar eigenlijk het verhaal?

Is daar een verhaal dan ?

Anyway, terug naar de KLS. Als de reden van easy737 in de richting zou komen, waarom zouden alle betrokken partijen dan niks willen zeggen, niks om je voor te schamen, toch ?
 
Kweenie, maar als een directeur weggaat en terugkomt wil ik wel weten wat daar gebeurt is.

Volgens nu.nl wilden ze wachten op de aandeelhoudersvergadering. Iets wat ik niet snap is dat klm de enige aandeelhouder is, en die heeft nou net dit alles in gang gezet voorzover ik kan opmaken uit de nieuwsberichten. Waarvoor is een dergelijke aandeelhoudersvergadering?
 
Djanello zei:
Volgens nu.nl wilden ze wachten op de aandeelhoudersvergadering. Iets wat ik niet snap is dat klm de enige aandeelhouder is, en die heeft nou net dit alles in gang gezet voorzover ik kan opmaken uit de nieuwsberichten. Waarvoor is een dergelijke aandeelhoudersvergadering?

Waarschijnlijk is dit puur een formaliteit; alle aandeelhouders moeten bij een belangrijk besluit meestemmen; ook als het maar 1 aandeelhouder is. Puur om alles netjes volgens de regels te doen dus.
 
...Betrokkenen geven aan dat de luchtvaartschool winst maakt, maar dat de kwaliteit van piloten niet optimaal is. De KLM, die het eerste recht heeft op de afgestudeerde vliegers, stelt hoge eisen. Het percentage afgestudeerde piloten dat niet bij de KLM wordt aangenomen, is nooit zo hoog geweest. Vroeger lag dat onder de 5 procent, nu ligt dat tussen de 10 en 20 procent, aldus bronnen. ”Eerder stond Eelde bekend als een topschool in Europa, nu zijn we een van de velen.” Schmidt trad in 1998 aan als interim-directeur en werd in 2001 algemeen directeur van de luchtvaartschool in Eelde. Hij kwam van Air Holland...

Het hele artikel op: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article639713.ece
 
volgens de banken waar ik woensdag was voor mijn financiering is hij ontslagen doordat er dit jaar teveel mensen weg moesten van de opleiding, zij hadden het over 18 mensen, dit betekend dus dat het percentage niet slagen zo hoog wordt dat het iets te heet werd onder de voeten van de directeur. banken worden ook ongerust doordat er dan teveel geld uit garantie fonds moet worden gehaald en dat is geen geldboom uiteraard. erg ongelukkig allemaal dus.

laten we hopen dat het allemaal weer rustig wordt.
niemand heeft hier wat aan!!
 
Wat mij altijd weer verbaast is dat de heer Schmidt ontslagen wordt maar dat degene die hem heeft aangenomen weer vrolijk door gaat in zijn onmetelijke wijsheid en dan ook nog nb de verontwaardigde held gaat uithangen.
Welke idioot neemt nou in godsnaam een vent aan als Schmidt die aan alle kanten de geur van pek en veren om zich heen heeft?
Whats next? Cees en Erik de Vlieger worden de nieuwe directie?:)
Heeft de KLM dan helemaal niemand intern die capabel is om de school te leiden of is het weer een typisch vb van elkaar t licht niet in de ogen gunnen en dan maar een buitenstaander nemen waar niemand wat mee heeft?
Ja mensen hogere kantoor logica v de KLM!

:wegkwijt:
 
Wie heeft hem aangenomen dan?...toch vliegdienst KLM?
C. v. D. is verdachte maar nog altijd niet beschuldigd volgens mij. Even wachten op de uitspraak.

Het is wel zo dat dhr. S. er enige jaren heeft gezeten. Dus kennelijk deed hij het goed in de ogen van KLM. Mijn theorie is een beetje dat de KLM van afstand het financieel plaatje in de gaten heeft gehouden (dat was prima) en dat nu er veel vliegers nodig zijn men er achter komt dat het gemiddelde aan kwaliteit van de KLS'er omlaag is gegaan, zowel tijdens als na hun opleiding. Zie statistieken en percentages afvallers.
Ik zou het een puik plan vinden als de KLM de KLS verkoopt. Dan koop ik dat schooltje wel voor een symbolisch bedrag, 1 gulden!
Het lijkt of steeds meer airlines hun Ab Initio opleidingen weg doen. Alleen Lufthansa heeft er nog een. Wat je wel ziet is dat airlines kandidaten selecteren om vervolgens naar een academy te sturen zodat ze hun licence halen.
 
sheik zei:
Lekker belangrijk allemaal, kan dit niet terug naar de wannabee forum
Hoe verschrikkelijk storend is dit topic voor jou dan? Je hóeft het niet te lezen.
Echter vond ik het ook beter geplaatst bij "piloten in opleiding".
 
Ik vind het een interessant onderwerp, en met mij vele anderen neem ik aan. Als je het niet interessant vind, reageer dan niet. Alleen inhoudelijk reageren als het ff kan.

Er is nog steeds niet veel bekend, maar op een ander, besloten forum zeggen een aantal mensen (die het kunnen weten) dat KLM niet meer te spreken was over het niveau van de afgestudeerde KLS-ers. Mocht dit zo zijn, dan vind ik dat erg triest voor de studenten van de KLS, dit is natuurlijk iets waar zij niets aan kunnen doen, en waar zij volledig buiten staan.

Het verbaast me wel dat KLM eindelijk het probleem onderkent; het lijkt erop dat iedereen al wist dat KLS misschien niet slechter was dan andere opleidingen, maar zeker ook niet beter, behalve KLM, KLS en haar studenten zelf (no offense). Ook is het niet echt iets voor KLM om zo daadkrachtig op te treden, eigenlijk heel on-KLM. Beleid is daar namelijk een onbekend woord, en daarom rollen er ook nooit koppen. Hoe dan ook, het laatste woord is hier vast nog niet over gesproken.
 
Persoonlijk denk ik dat dhr Schmidt gewoon de laan uit is gestuurd als gevolg van het wanbeleid dat ie al jaren heeft gevoerd denk aan vertragingen, belachelijke omgang met de studenten, die absoluut niet als klant behandelt werken, slechte houding, een jobcenter dat weinig voor elkaar krijgt bij andere maatschappijen, etc. etc. Ook zullen de vele klachten die de KLM daar van zn verse werknemers over gehad heeft hebben meegeholpen. Tevens zitten er nu wat mensen op de aanname die erg geinteresseerd zijn in wat er op de KLS gebeurd en dit willen optimaliseren, dit merk je aan enquetes over de overgang kls-klm en oprecht geinteresseerde vragen over wat er beter kan. Ik denk dat de KLM nu gewoon het heft in eigen handen wil nemen en zijn naam niet aan een instituut wil verbinden dat puur voor de winst leeft en om toekomstig vliegers dromen te verkopen voor veel te veel geld. Ik denk dat vanaf nu de KLS weer een kwaliteitsinstelling zal gaan worden zowel voor de leerlingen als voor de KLM.

Amen!
 
fokkerkoning! zei:
Persoonlijk denk ik dat dhr Schmidt gewoon de laan uit is gestuurd als gevolg van het wanbeleid dat ie al jaren heeft gevoerd denk aan vertragingen, belachelijke omgang met de studenten, die absoluut niet als klant behandelt werken, slechte houding, een jobcenter dat weinig voor elkaar krijgt bij andere maatschappijen, etc. etc. Ook zullen de vele klachten die de KLM daar van zn verse werknemers over gehad heeft hebben meegeholpen. Tevens zitten er nu wat mensen op de aanname die erg geinteresseerd zijn in wat er op de KLS gebeurd en dit willen optimaliseren, dit merk je aan enquetes over de overgang kls-klm en oprecht geinteresseerde vragen over wat er beter kan. Ik denk dat de KLM nu gewoon het heft in eigen handen wil nemen en zijn naam niet aan een instituut wil verbinden dat puur voor de winst leeft en om toekomstig vliegers dromen te verkopen voor veel te veel geld. Ik denk dat vanaf nu de KLS weer een kwaliteitsinstelling zal gaan worden zowel voor de leerlingen als voor de KLM.

Amen!

En dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan