KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat te denken van de trainingscaptains bij Denim.... Ze zijn wel goed genoeg om de KLC vliegers op te leiden, maar niet goed genoeg om zelf voor KLC te mogen vliegen.
zou er 15 jaar geleden een contract getekend dat nog steeds van kracht zou zijn m.b.t. tot de basisvliegopleiding??? of zijn het politieke redenen?

Jammer dat er geen officiële verklaring van KLM beschikbaar is
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
hap


ah ik zat al de hele avond te wachten op een reactie!

hap (volgens mij kan ik dat dan nu ook gaan zeggen, en vervolgens alles ontkrachten wat ik eerder heb gezegd)

Gelukkig loop ik hier al wat langer rond, en betwijfel ik wat je wel en niet meent (wat betreft KLM/KLS)! misschien komt het er gewoon rot uit!
Maar het valt wel op dat je altijd in een KLM/KLS topic gaat stoken.:grijns:

Over spellen gesproken................................:1855:

Verder even goede vrienden hoor irriteerde me gewoon aan die post.:D


ONTOPIC:

Ok niet iedereen wil terug, maar de overgrote meerderheid wel! En het liefste willen ze naar die "arrogante" blauwe club. Waarom zou dit topic anders zo gevoellig zijn???????

Is het echt zo goedkoop wonen daar??? Nice:eek:


@metrodriver
misschien was het wel geen arrogantie, maar wist ie over niets anders te spreken dan het VNV

@PH687
Zou best een reden kunnen zijn, maar waarom willen ze dan alle jongens bij HV wegroven????
 
Oorspronkelijk gepost door PH687
Gewoon een wilde gok hoor, volkomen speculatief, maar zou die 300 uur ervaringseis (NLS opgeleid) niet gewoon een truck zijn van KLM om toch (semi-)A.I.'s van de NLS binnen te halen, ondanks de preferred-supplier overeenkomst met de KLS?


Waarom zou dit een truck zijn? Misschien heb je gelijk......Ik denk dat ze vanzelf (als de markt uitgemolken is) NLS A.I.'s gaan uitnodigen.
Dit hebben ze in het verleden ook gedaan.
Kwestie van tijd.


Nog even over de martinair jongens die het instroomtraject bij de KLS volgen. Zijn die tijdens hun opleiding overgestapt of na het afronden van hun Martinair vliegschool opleiding?
Bij dat laatste zou je denken dat er een extra grote zak met geld op tafel moet worden gelegd.
Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Kan iemand hier bevestigen of de heer v.d. H. (ex Exel) tegenwoordig een functie bekleedt op de KLS.
Ik hoor het wel.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door gliderpilot
En wat te denken van de trainingscaptains bij Denim.... Ze zijn wel goed genoeg om de KLC vliegers op te leiden, maar niet goed genoeg om zelf voor KLC te mogen vliegen.
zou er 15 jaar geleden een contract getekend dat nog steeds van kracht zou zijn m.b.t. tot de basisvliegopleiding??? of zijn het politieke redenen?

Jammer dat er geen officiële verklaring van KLM beschikbaar is


Dit ben ik met gliderpilot eens!.....heel raar verhaal dit.
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
(geen zorgen, ik kan ook niet spellen)

Inderdaad—het is "bimmer" en niet "beamer" want dat laatste is zo'n ding dat beelden projecteert. :) Er is ook een Amerikaans BMW-blad met de naam "Bimmer"..
 
Misschien niet heel erg ontopic, maar wel interessant vanwege de KLS. Van de week had ik een lezing van John Monks, FO bij BA, maar ook hoofd Cockpit Recruiting. In Oxford, bij Oxford Aviation trouwens.

Wat schetste mijn verbazing?

De beste man liep met een KLM Flight Academy rond! Toen ik vroeg waarom ie dat deed, antwoorde hij dat hij net terug was uit Groningen, en met de KLS afspraken had gemaakt om studenten die aan de eisen voldoen bij BA selectie te laten doen. BA neemt namelijk alleen Ab-initio's aan van gerenommeerde scholen, en hoe je het ook went of keert: de KLS hoort daar natuurlijk bij.

BA heeft geen eigen school, maar neemt gewoon iedereen aan die geschikt is, mits ze maar een geintegreerde opleiding hebben genoten (niet modulair dus) Zoals het hoort dus, daar kan de KLM nog wat van leren. No offense voor de modulaire mensen onder ons trouwens

Maar ik vond het wel erg grappig om te zien dat BA nu dus KLS-ers gaat wegvissen....

Selectie eisen zijn hoog, hoger dan KLM :D

Nogmaals, niet echt ontopic, maar toch wel een beetje relevant :D :D
 
@tailstriker.

BA Heeft meer dan een jaar geleden ook al KLS'ers in de selectie toegelaten. Het is dus niet iets compleet nieuws.
 
Een truck is een vrachtwagen...

Minder flauw;Europees Hof kan je alleen heen als je "alle nationale rechtsmiddelen uitgeput" hebt dwz.Rechtbank-uitspraak-Gerechtshof-uitspraak-Hoge Raad-vonnis en dan pas Europees Hof.

Als ik een goede raad mag geven , procedeer niet;)
Want om maar eens met Terry Pratchett te spreken :
-When lawyers call a case "interesting" it usually means 1000 dollars per day plus expenses and it could take years.
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door Okki
@tailstriker.

BA Heeft meer dan een jaar geleden ook al KLS'ers in de selectie toegelaten. Het is dus niet iets compleet nieuws.

En hoeveel aangenomen???????

John Monks was trouwens dezelfde dag ook bij de NLS.
Afgelopen december zijn er 3 jongens aangenomen bij BA, zitten nu op de lijn.
 
Laatst bewerkt:
Zonder verder te willen stoken objectieve informatie die ik van kls'ers zelf heb gekregen;

Die solicitatie bij BA is inderdaad een gevoelig punt bij de KLS, aangezien de betrokken ab initio's daadwerkelijk te kennen gaven liever bij KLM dan bij BA te werken. Dit is bij BA kort gezegd in het verkeerde keelgat gesloten en mede hierdoor zijn er niet veel mogelijkheden meer voor KLS'ers geweest bij BA.
 
Oorspronkelijk gepost door Tailstriker

De beste man liep met een KLM Flight Academy rond!
BA heeft geen eigen school, maar neemt gewoon iedereen aan die geschikt is, mits ze maar een geintegreerde opleiding hebben genoten (niet modulair dus) Zoals het hoort dus, daar kan de KLM nog wat van leren.

Zoals mr Monks t vertelde op de KLS nemen ze niet van alle geintegreerde opleidingen aan maar hebben ze 7 'preferred suppliers'. waaronder de kls en de nls in nederland en een aantal in de UK.

Djanello
Die solicitatie bij BA is inderdaad een gevoelig punt bij de KLS, aangezien de betrokken ab initio's daadwerkelijk te kennen gaven liever bij KLM dan bij BA te werken. Dit is bij BA kort gezegd in het verkeerde keelgat gesloten en mede hierdoor zijn er niet veel mogelijkheden meer voor KLS'ers geweest bij BA.
die 'mogelijkheden' zijn er weer, na de lezing van mr Monks. Die is die lezing komen om wat jij 't verkeerde keelgat' noemt in de toekomst te verkomen, maar ze zien daar nog steeds graag klsers (en nlsers, oxford etc etc)

Oorspronkelijk gepost door PH687
Gewoon een wilde gok hoor, volkomen speculatief, maar zou die 300 uur ervaringseis (NLS opgeleid) niet gewoon een truck zijn van KLM om toch (semi-)A.I.'s van de NLS binnen te halen, ondanks de preferred-supplier overeenkomst met de KLS?

Truck? de KLM heeft gewoon vliegers nodig! en aan de vraag kan de kls niet voldoen punt.

Nog even over de martinair jongens die het instroomtraject bij de KLS volgen. Zijn die tijdens hun opleiding overgestapt of na het afronden van hun Martinair vliegschool opleiding?

Kan iemand hier bevestigen of de heer v.d. H. (ex Exel) tegenwoordig een functie bekleedt op de KLS.
die mp jongens hebben eerst mp afgerond (en in ieder geval één daarvan daarna ook nog FI bij MP.) en daarna dus naar de kls.
en er zit een heer v.d.H. bij de KLS ja. Ex Exel. maar daarvoor ex RLS vandaar.

tot zo ver.
 
We maken een deal: ik zeg "non taken" en jij legt uit wat je er dan wel mee bedoelt.

Oorspronkelijk gepost door Tailstriker
BA heeft geen eigen school, maar neemt gewoon iedereen aan die geschikt is, mits ze maar een geintegreerde opleiding hebben genoten (niet modulair dus) Zoals het hoort dus, daar kan de KLM nog wat van leren. No offense voor de modulaire mensen onder ons trouwens
 
Ik denk dat tailstriker niet wil zeggen dat mensen met een intergrated opleiding "beter zijn" dan mensen met een modulaire opleiding...

Ik denk dat Tailstriker wil zeggen met zijn zinnetje "zoals het hoort" dat BA iedereen aan wil nemen met een intergrated opleiding, en KLM alleen KLS/NLS met een intergrated opleiding aan wil nemen. En dat "Zoals het hoort" geeft volgens mij in dit geval aan dat hij het eens is met de methode van BA.
 
Flash -

No offence hoor dude. Geen zorgen. Als we het altijd maar met elkaar eens zouden zijn zou het erg saai hier worden.

Waar ik niet tegen kan is misplaatste arrogantie. extra punten als je nog op school zit en al arrogant aan het worden bent.

Voorbeeldje :

jaartje terug in een crewhotel in LAX met mijn crew en een 74 baas en f/o van de KLM aan de bar aan het hangen... onwijs gezellige gasten, klm baas was geen nederlander en de f/o was een prima gast die een jaar of 10 vracht had gevlogen. Op de vraag van mij aan de baas waar zijn s/o was kwam dit eruit: "het is al erg genoeg dat ik met dat arrogante ventje 12 uur in een stofzuiger moet zitten, dus liever niet ook nog eens aan de bar".

Geeft dit een goed beeld over alle s/o's ? tuurlijk niet ! overal lopen rotte appels rond. Echter kun je je afvragen als je de ervaringen van Kliko en Metrodriver (die toch iets langer meelopen als jij en ik) leest hoe vaak dergelijke dingen voorkomen.

En als ze in Amstelveen dan ook nog eens zulke idiote eisen stellen is dit een goede voedingsbron voor arrogantie.

In mijn opinie zijn de meest down to earth piloten bij de KLM deze die een VM achtergrond hebben. Met name omdat ze iets meer van de wereld hebben gezien, en beter weten dan denken dat ze gods gift to aviation zijn met een whooping 300 TT.

FD
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
In mijn opinie zijn de meest down to earth piloten bij de KLM deze die een VM achtergrond hebben. Met name omdat ze iets meer van de wereld hebben gezien, en beter weten dan denken dat ze gods gift to aviation zijn met een whooping 300 TT.

FD
Valt niks zinnigs over te zeggen. Ik sta hier regelmatig te happy houren met KLM crew, zowel KLS-ers als VM-ers, en er zitten relaxte gasten tussen, maar ook ballen gehakt. Uit beide groepen. Het was trouwens een (ex KLS-er) captain die voor ons lobbyde om ons bij de KLM binnen te krijgen en ons meenam op de jump. Zegt dus allemaal niks.
 
@flash: ik zat daar 3 dagen, 3 KLM crews (inclusief cabine) en slechts 1 vlieger was bereid om iets te zeggen.
Ergens boven zuid amerika hoor je een klm kist. Haal je ze naar 123.45 en meteen nadat je hun vraag of je voor Martinair vliegt ontkennend beantwoordt wordt het stil.
Doe je hetzelfde met een Martinair kist dan blijkt de f/o hier op dit PBB rond te hangen. Ineens is de vlucht een half uur korter. Kom je in Miami het hotel binnen waar de Martinair crews uithangen wordt je gelijk uitgenodigd naar het zwembad voor een paar rondjes en schijnt het dat een oude vriend daar later ook word verwacht.

Toch wel een verschil
 
@JC: Zoals Okki het uitlegde bedoelde ik het; vandaar ook de toevoeging "no offense," omdat er altijd mensen zijn die het niet lezen en zich aangesproken voelen, en dan krijgen we weer een hele discussie wie er een betere piloot is. Integrated natuurlijk. Just kidding. :D

@LARSPL: BA neemt wel mensen met uren aan. Zat laatst aan de bar te hangen met iemand die 3000 uur bij Flybe erop heeft zitten, en nu 757/767 bij BA gaat vliegen. Dat zie ik zo snel bij de klem nog niet gebeuren.

Ik heb nog eens goed naar die advertentie gekeken, maar volgens mij gaan ze hun doelgroep voorbij. Iedere MLD-er of KLU-er heeft meer dan 300 uur, en ik denk dat de meeste NLS-ers dat niet hebben. Voor de ene groep te laag, voor de andere te hoog.

Ik speculeer nu, maar ik denk dat je nu best een aardige kans zou kunnen maken; om niet iedereen tegen het hoofd te stoten verhullen ze de ware boodschap. We horen het wel zodra de eerste vrije markter is aangenomen.
 
Oorspronkelijk gepost door Tailstriker
Ik heb nog eens goed naar die advertentie gekeken, maar volgens mij gaan ze hun doelgroep voorbij. Iedere MLD-er of KLU-er heeft meer dan 300 uur, en ik denk dat de meeste NLS-ers dat niet hebben. Voor de ene groep te laag, voor de andere te hoog.

Er zit natuurlijk geen maximale eis aan het aantal uren. Misschien voor mensen bijv. dus die al een tijdje bij denim vliegen na de NLS en inmiddels iets "verder" willen? KLu'ers die hun contract niet verlengd hebben, wel willen blijven vliegen en wel in nederland willen blijven?

Een maximaal aantal uren is er natuurlijk nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan