KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorspronkelijk gepost door Tailstriker

@LARSPL: BA neemt wel mensen met uren aan. Zat laatst aan de bar te hangen met iemand die 3000 uur bij Flybe erop heeft zitten, en nu 757/767 bij BA gaat vliegen. Dat zie ik zo snel bij de klem nog niet gebeuren.

natuurlijk, je hebt gelijk, daar was ik in mijn antwoord even aan voorbij gegaan.
zoals t mij is uitgelegd zijn ab initios&low timers de 4de meest populaire groep mensen die bij ba solliciteren.
na mensen met een rating, met uren, ex luchtmacht.
 
Oorspronkelijk gepost door Okki
Er zit natuurlijk geen maximale eis aan het aantal uren. Misschien voor mensen bijv. dus die al een tijdje bij denim vliegen na de NLS en inmiddels iets "verder" willen? KLu'ers die hun contract niet verlengd hebben, wel willen blijven vliegen en wel in nederland willen blijven?

Een maximaal aantal uren is er natuurlijk nooit.


Ik blijf erbij. Betalen bij Denim om vervolgens in aanmerking te komen voor de selectie van KLM is belachelijk.
KLM zou een mix van mensen moeten uitnodigen.
Het is nu zo dat als genoeg geld naar Denim brengt je vanzelf wordt benaderd voor de selctie van KLM.
Er zijn nog steeds veel geschikte kandidaten die niet naar Denim willen of kunnen (vaak financieel niet haalbaar). Er blijven dus genoeg kandidaten (misschien wel betere) thuis!
Ik heb dit op SPL oost al aangekaart maar men zegt: dit zijn vooralsnog de eisen, die hogerop worden bepaald.

Let wel!......het is krom vanuit KLM oogpunt en niet vanuit Denim of Denimvliegers oogpunt.

De groeten.
 
Het gekke is dat ze bij de selectie commissie zeggen: het gaat ons er niet om wat er in het verleden is gebeurd maar hoe je er nu voorstaat...

Zo kunnen er dus mensen worden uitgenodigd die ongelukken hebben gemaakt, motoren hebben dichtgetrokken als er naar flaps wordt gevraagd, zeer lang over hun opleiding hebben gedaan etc.

Je gaat toch geen NLS'er ofzo uitnodigen die al vier jaar van school is en nog bij mammie woont, en laat iemand met 3000 uur bij een airline die een paar jaar in het buitenland is bezig geweest en wat over het leven heeft geleerd buiten spel?

Er wordt weleens gesuggereerd dat de banken hier invloed op uit zouden oefenen...

Ook leuk nieuws trouwens voor degenen die bij de KLM vliegen en geen KLS, NLS, of MLD/KLU hebben gedaan: 'Jullie vliegen hier wel maar eigenlijk horen jullie hier niet thuis want jullie zijn derde rangs vliegers'...

:confused:
 
Oorspronkelijk gepost door WW1 Flying Ace


Je gaat toch geen NLS'er ofzo uitnodigen die al vier jaar van school is en nog bij mammie woont, en laat iemand met 3000 uur bij een airline die een paar jaar in het buitenland is bezig geweest en wat over het leven heeft geleerd buiten spel?


Ha.......ze hebben dus wel een tijdje geleden KLS'ers aangenomen die al 4 jaar klaar waren en nog bij mammie woonden. Het kan dus wel, als je een geschikte kandidaat bent en goed door de opleiding bent heen gekomen en na het afstuderen niet de kans hebt gekregen om ergens te gaan vliegen (gratis) kan het voorkomen dat je 4 jaar moet gaan
zitten "wachten".
Lang over de opleiding gedaan kan ook door omstandigheden komen. Kijk maar naar de KLS, studenten worden overal heen gestuurd om het praktijk gedeelte te doen. Om zo de gaten op te vullen. Dit had o.a. te maken met natuurverschijnselen. Kisten werden hierbij vernield.

De groeten.
 
:grijns:

Die gasten worden de hele wereld overgestuurd om de opleiding te doen en dat in combinatie met al dat natuurgeweld!

Als dat geen levenservaring is weet ik het niet meer...

;)
 
Leuk dat ik en mijn collegae hier dan toch altijd weer als arrogante rukkers worden afgeschilderd, ja ik ben ook zon arrogante coco met een beamer, weleenswaar een van 20 jaar oud, anders gaat de ABN piepen.
Valt me tegen wat de reacties hier zijn over de gemiddelde klm vlieger, ik heb over het algemeen gezellige down to earth collega's, en niemand die ik spreek snapt het aannamebeleid, aangezien je na een jaar ervaring niet meer merkt wat iemand voor vooropleiding heeft gehad.

cheers en succes ermee!
 
het zijn ook maar gevalletjes en incidenten......
over het algemeen is mijn ervaring met KLM pilootjes OK.

het tekort bij cityhopper schijnt zo erg te zijn dat
er 767 toestellen van KLM en MP worden
ingezet op hun routes.

wel grappig dacht ik zo......
 
Oorspronkelijk gepost door WW1 Flying Ace
Je gaat toch geen NLS'er ofzo uitnodigen die al vier jaar van school is en nog bij mammie woont...
:confused:

Heb je hier een concreet voorbeeld van of kwam deze vergelijking je even gemakkelijk uit? :1855:

Het is kl*te voor niet KLS, NLS KLu of MLD-ers dat ze niet worden uitgenodigt maar zoals ik al eerder zei. Reageer je af op het systeem en niet op de KLS-ers en de NLS-ers.

Zoals ik elke keer al zeg zijn deze eisen al zo oud als de weg naar Rome! En het is dan erg kinderachtig om af te geven op de mensen die wel worden uitgenodigt, terwijl je er zelf voor had kunnen kiezen om naar de KLS of NLS te gaan!

Klagen dat een ''vrijemarkter'' niet wordt uitgenodigt maar dan wel z*iken over de arogantie van de KLM-ers. Van zo'n arrogante bedrijfcultuur wil je toch helemaal geen deel van uit maken?. Joh waar maak je je dan druk om!
 
Het systeem is inderdaad niet altijd even eerlijk.

Vandaag nog even contact gehad met een
KLS'er en een oud NLS'er. Allebei afgewezen!
Dat kan dus ook nog.
De KLS'er zou niet goed genoeg de opleiding hebben doorlopen.
De NLS'er vliegt al een tijdje 737 maar is afgewezen op de grading.
Dat is natuurlijk ook kl*te.
Ze hebben echter wel de kans gekregen en voldeden aan de aanname eisen.
Ze wisten me te vertellen dat dit vrij vaak het geval is, en dat in een tijd dat KLM zoveel mensen nodig heeft.
Een van hen bevestigde wat ik al had begrepen, en dat is
dat ze wel meer willen aannemen maar dat momenteel er een tekort aan opleidingscapaciteit is.
Als CAE wat meer simulators beschikbaar stelt kunnen er weer A.I. NLS'ers naartoe........of denk ik nu te simpel.
Zullen ze eerder ervaren VM'ers uitnodigen of eerder
NLS A.I.'s?

We shall see.

Da garoeten.
 
Ik vind het op zijn minst vreemd dat een grote groep enthousiaste professionele vliegers gewoon niet de kans krijgen om zich in een selektie te bewijzen omdat ze het verkeerde schooltje hebben gekozen...

Tevens een beetje vervreemdend voor de vrije markers die al voor de nationale trots vliegen...


Man RTO, waar maak jij je zo druk om jongen?

Relax...

;)
 
Oorspronkelijk gepost door Branson
Feit!

Helaas wel ja..

Oorspronkelijk gepost door Branson

Als CAE wat meer simulators beschikbaar stelt kunnen er weer A.I. NLS'ers naartoe........of denk ik nu te simpel.

We shall see.

Da garoeten.


Het aantal F50 sims op de wereld is niet echt riant te noemen, en in Hoofddorp staan er echt slechts 2, dus dat wordt lastig.

Verder is er ook een tekort aan instructeurs, vandaar dat denim een gedeelte van de instructie voor KLC op zich neemt...

----------------------------------------------------------------------------------
Verder wil ik toch echt iedereen vragen om hun frustraties, twijfels, onbegrip en dergelijke niet af te reageren op de NLS/KLS/KLM/KLC'ers die betrokken zijn.

Om meteen de hele groep vliegers bij KLM?KLC arrogant te noemen omdat de KLM in een advertentie een (onbegrijpenlijke) eis stelt, is op zijn minst kinderachtig en vooral niet nuttig voor deze discussie.
Uiteindelijk is uitbreiding van KLM voor iedereen nuttig, meer banen bij 1 bedrijf betekent meestal uitstroom bij andere bedrijven, en daar is er misschien wel een plekje voor een EPST'er...
 
RTO: als ik een van de vele vrije markters tegen het lijf gelopen was die ongeveer 10 jaar geleden bij de klm zijn aangenomen misschien dat mijn opinie iets anders was geweest. Dat was een relatief kleine groep toffe gozers (Kliko weet precies waar ik het over heb). Ik zei misschien, want waar je mee omgaat word je mee besmet.
Ik vind het een l@llig aanname beleid dat gehanteerd wordt, en ik heb geen enkele aspiratie om richting de zwaan te gaan. Mijn laatste brief daarheen dateerd van zo'n 10 jaar geleden toen ik een van de eersten was die niet in behandeling genomen werd vanwege de plotseling verslechterende economische omstandigheden. Mijn klasgenoten die reeds voor gesprek waren uitgenodigd zijn toen wel aangenomen en hebben uiteindelijk 5 jaar later een plekje in een cockpit mogen bemachtigen.
Ik had toen echter nog niet uitgevonden wat voor cultuur er heerst daar bij de blauwe. Ik ben zeer tevreden waar ik nu zit.

Is er trouwens ook een tekort aan cabine personeel? Vloog laatst met een F70 naar Brussel en de f/a sprak alleen Engels, kon geen woord Nederlands
 
Oorspronkelijk gepost door Okki
Zou dat niet nog een ex-Air UK CA zijn?

Klopt, er zijn zelfs een groot aantal Engelse stessen die bij KLC werken, overblijfsels uit de tijd dat KLMuk met KLC samenging...

Voleedig Engelse cockpit is dus ook mogelijk, evenals een gemengde samenstelling.
 
Het gegeneraliseer moet echt ophouden! Een persoonlijke ervaring met een van 2000 vliegers, wordt direct geprojecteerd op de rest van het korps. Werkelijk kinderachtig en kortzichtig! Op dit moment heerst er hier voornamelijk arrogantie bij de mensen die hier het hardst tegen de KLS en de KLM en haar beleid aan het schoppen zijn. Die denigrerende toon is volledig ongepast en zoals ik al eerder zei hoop ik een dergelijke attitude ook nooit ergens in mijn werk tegen te komen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan