KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Hawker: Weet je om hoeveel vacatures het gaat?

@ WW1 Flying Ace :

Ik denk dat jij diegene bent die zich druk maakt om de selectie eisen van de KLM, terwijl je zelf voor de ''verkeerde school'' hebt gekozen jongen....

Ik hou er absoluut niet van dat er gewoon keihard dingen verzonnen worden om NLS-ers in een slecht daglicht te stellen. Noem jij dat profesioneel?
 
@ RTO: geen idee. Weet wel dat er veel opleidingen in de planning staan voor komend half jaar, maar een deel daarvan zal ook interne doorstroom zijn. Feit is dat als KLM een advertentie in de Telegraaf zet, dat het dan waarschijnlijk niet om 3 man gaat....
 
Ik kan me ook nog een tijd herinneren dat ik door zogenaamde 'vrije markters' letterlijk werd uitgelachen waarom ik zo stom was om 200.000 gulden uit te geven aan een NLS opleiding. Ik moest maar vooral naar de EPST gaan, dan kon ik tenminste snel naar b.v. Easyjet... KLM was maar een onzekere club die toch nooit meer zouden gaan aannemen.....
 
@ metrodriver, toch grappig dat jij weet hoe de bedrijfscultuur in elkaar zit terwijl je geen deel uitmaakt van het bedrijf, misschien was de kerel die je aansprak wel een of andere ongeinteresseerde steward.

Zoals ik mijn collega's ken zijn ze vrijwel allemaal geinteresseerd in wat andere mensen bij andere maatschappijen doen, beetje kortzichtig, maar mochten wij ooit samen aan de bar belanden en je durft het aan om met mijn arrogante kadaver te praten dan bestel ik een biertje voor je!

p.s. voor de overigen: Ik ben ervan overtuigd dat die kls/nls/klu eis niet houdbaar is met het aantal vacatures dat gaat ontstaan, jullie tijd komt nog wel!
 
Nou begint het toch een beetje chaotisch te worden..
kort samengevat:

1- Die vacature is en blijft getuigen van bekrompenheid (bij HR in ieder geval)
2- KLS/NL zijn nou eenmaal preferred suppliers, hoewel diegenen die nog in de tijd van B1 examen hebben gedaan weten hoe die examens op die scholen voorbereid werden. Dus dat ze "beter" opgeleid zijn valt te betwisten. Ze wisten goed zekere hoofdstukken te onthouden, dat wel. En ga nou niet lopen janken, het was gewoon zo. (na 1997 overigens niet meer, daarna moest iedereen op elke school even hard leren, zelfde examens etc.)
3- frustratie onder de VMers? Misschien. Ik zou het wel willen overwegen om bij de KLEM te mogen beginnen, zal het helaas nooit weten.
4- generaliseringen blijven bestaan, maar soms lopen er bij de blauwe ook zulke oenen rond, dat ze direkt voor 10 tellen.

Anyway, we zijn allen collegae, dus wat zal het. Alleen jammer dat er een wig gedreven wordt door een HR departement dat niet weet wat ze teweegbrengt..
Cheers.
 
Laatst bewerkt:
Nou weet je wat, ik als vrije markter HOEF al niet meer bij de KLM te werken, Heb het hier bij Easy wel naar mijn zin, nog ff SXF als base, en dan mooi vanuit mijn nieuwe appartement in Belgie vlakbij Maastricht een vorstelijk netto salaris slikken elke maand, die smurfen bekijken het maar. En als je 100.000 gulden meer uitgeeft aan een opleiding ALLEEN maar om bij de KLM te komen, dan spoor je zowiezo niet, mijn mening, het zijn geen knikkers. Stel dat de KLM je niet aan zou nemen, en dan? Not my ball-game, is niet bepaald iets om trots op te zijn, dat je veel geld uit kan geven. DEZE vrije markter lacht je nog steeds uit, een beetje dan he..verder kunnen we allemaal wel aardig sturen, alleen KLM HR heeft er nog een beetje raar beeld van, alleen jammer dat sommige vliegende oenen bij de KLS/KLM daar onterecht een gevoel van superioriteit aan over houden, en dat zal ook wel weer meevallen..Ff afwachten dus, kan nooit lang meer duren voor de rest aan de beurt komt.
 
Laatst bewerkt:
Rto jongen. Is denk ik ook beter dat die eis zo blijft. Denk niet dat wij door één deur zouden kunnen...

Kan dat van Superpilot beamen echter, de enige keer dat ik 100% voor een B1 examen heb gehaald is toen wij bij hoge uitzondering examen op de NLS mochten doen.
 
Ok, concluderend:

VM-ers zijn veel beter opgeleid, hebben een betere theoretische achtergrond en tenminste eerlijk hun papieren verkregen. Daarnaast hebben ze veel meer levenservaring door hun harde leven en hun vele ervaringsuren, opgedaan bij maatschappijen die tenminste normaal omgaan met hun personeelsbeleid. Maatschappijen die geen interesse in deze vliegers hebben zijn arrogant en oneerlijk.

KLS/NLS-ers daarentegen zijn lui die eigenlijk geen barst van vliegen afweten, niet theoretisch onderlegd zijn en met hun neus in de lucht lopen. Ze hebben nog nooit gevlogen voordat ze aangenomen worden en kunnen dan ook niet tippen aan de gemiddelde VMer. Ze krijgen alles in hun schoot geworpen, rijden te dure auto's en spreken niemand aan die niet uit hetzelfde straatje komt.

Lekker beeld van de wereld zeg! Succes, ik hoop dat aanname-eisen nog even zo blijven.
 
Mwoa , je zit een end in de goeie richting:p:
Nee hoor , ieder z'n meug en succes allemaal.
 
Ehm Hawker... We hebben niet gezegd dat de VMers beter opgeleid zijn, maar dat de "anderen" geen recht hebben om het tegendeel te claimen.
Voor de rest klopt het stereotyp geloof ik wel zo ongeveer voor de gemiddelde KLSer...:grijns:
NLS was tot voor kort toch ook VM? Maar gesjoemeld werd daar ook (tot voorgenoemd jaar). Die zitten er dus eigenlijk tussenin. Vwb de levenservaring; ik denk dat je die alleen maar op kan doen door bepaalde wegen te bewandelen.
Op het moment dat je NL tabee zegt en ergen in den vreemde van scratch moet beginnen verander je al dramatisch van attitude. Bijv. KLIKO moet daar echt wat van weten. Nou zeg ik niet dat als je het geluk hebt gehad om zo via de KLS bij de KLM te beginnen je een inferieure vlieger bent. Maar kom niet aan met dat geblaat over het hogere nivo van de genoten vooropleiding, zoals jullie HR department.
 
Oorspronkelijk gepost door [email protected]
DEZE vrije markter lacht je nog steeds uit, een beetje dan he..

Fair deal;) Ieder zijn keuzes. Ik ben daarom dan ook verbaast over de ophef en verontwaardiging omtrent het aanname beleid van KLM. Dit beleid, hoe onterecht ook, is al sinds jaar en dag bekend en dus ook niets nieuws. Ik en vele mensen die ik ken kiezen specifiek voor KLS of NLS, mede vanwege het feit dat ze graag voor KLM willen werken. Gewoon een afgewogen keuze en we zijn daarom ook niets meer of minder dan anderen. Als mensen het graag op een goedkopere of andere manier willen doen, moeten die dus achteraf niet gaan lopen klagen. Die idiote vooroordelen die sommigen hier spuien zijn daarom ook beneden alle peil en bovendien al zo oud als de weg naar Rome. Het zal volgens mij ook trouwens niet lang meer duren voordat de eisen opnieuw worden veranderd, laten we dus tenminste blij zijn dat er weer schot in de zaak zit.

@[email protected][/email]
Hoge opleidingskosten en dus schuld zijn niets om trots op te zijn..
 
Jongens, jongens, jongens....

Kunnen we stoppen met dat gezeik en geblaat (om in KLS jargon te spreken :grijns: )

Ik ben bijna klaar bij EPST, en ik wil WEL heel graag bij de KLM werken. Er werken een hoop zakken stront, maar er werken nog veel meer toffe gasten van wie ik graag een collega wil worden.

Ik ben dan ook blij dat de deur eindelijk op een kiertje gaat, en ik hoop dat nu dan ook keihard opengetrapt word. Als je niet bij de KLM wilt werken, lees dan deze post niet, en stop met zeiken. Blijf dan lekker waar je zit.
 
Oorspronkelijk gepost door 180backtrack
Fair deal;) Dit beleid, hoe onterecht ook, is al sinds jaar en dag bekend en dus ook niets nieuws. Ik en vele mensen die ik ken kiezen specifiek voor KLS of NLS, mede vanwege het feit dat ze graag voor KLM willen werken. Het zal volgens mij ook trouwens niet lang meer duren voordat de eisen opnieuw worden veranderd, laten we dus tenminste blij zijn dat er weer schot in de zaak zit.



Mee eens....maar.....de term "ervaren vliegers"????
Neem dan KLS/NLS/KLU/MLD ab initio's aan die nog geen baan hebben in plaats van mensen wegplukken bij bedrijven waar de werklozen niet heen kunnen of niet kunnen betalen.
NLS lijst met afgestudeerden is nog lang niet leeg, ik heb hem vorige week nog gezien.
De lijst van oxford is er ook nog, staan gasten op die langer dan 1,5 jaar klaar zijn maar kennelijk niet geforward zijn door OAT.

De groeten.
 
Oorspronkelijk gepost door Tailstriker
Jongens, jongens, jongens....

Ik ben bijna klaar bij EPST, en ik wil WEL heel graag bij de KLM werken.

De geruchten gaan dat er de komende 4 jaar er tussen de 125 en 180 nieuwe vliegers nodig zijn bij KLM. Met een beetje mzzl moet dit dus geen probleem zijn..:)
 
Oorspronkelijk gepost door 180backtrack
De geruchten gaan dat er de komende 4 jaar er tussen de 125 en 180 nieuwe vliegers nodig zijn bij KLM. Met een beetje mzzl moet dit dus geen probleem zijn..:)

Komende 4 jaar?......kunnen ze zo ver vooruit kijken?
In de luchtvaart is toch korte termijn morgen en lange termijn over 3 maanden.
Ik denk dat je een schrijffout hebt gemaakt;
- 4 jaar misschien 4 maanden
- 125 -180 vliegers per jaar

Eerst moet de put van KLS/NLS/KLU/MLD leeg zijn en dan komen EPST'ers aan bod.

De groeten.
 
Overigens; dezer dagen "kies" je mischien voor KLS. Vroegah (1993), begon je de selectie met nog eens 1049 man. Zat je daar in die grote zalen je theoretische vraagjes op te lossen. Daar werden er uiteindelijk na nog een aantal selectieronden misschien 30 van aangenomen. Ik zat toen, op 16 jarige leeftijd, bij de laatste 40 (één van de eersten in GVSS).

Helaas waren er anderen beter, dus ik kon weer naar huis. Dus, er lopen zeker veel jongens rond die misschien net dat beetje geluk misten. Dat waren ook nog de dagen dat je in de KLS opleiding aerobatics deeed en een paar uurtje op de Citation vloog. Toen was het allemaal toch net iets exclusiever. Nu is het gewon een JAR integrated course met wat finetuning om je voor te bereiden op KLM specifieke procedures. Als iemand de keus had om bij KLS te beginnen, moet 'ie niet zeuren (hoewel het een achterlijk beleid blijft), maar er zijn mensen die die keus nooit hadden, maar zeker een kans zouden moeten kunnen krijgen.
 
De geruchten gaan dat er de komende 4 jaar er tussen de 125 en 180 nieuwe vliegers nodig zijn bij KLM.

Vraagje: Hoeveel vliegers komen er per jaar van de KLS en NLS op de markt? 20 per kwartaal, per school, en je zit zo op de 160. Of is dat iets te hoog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan