KLM zoek weer ervaren vliegers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk is iedereen blij dat de deur aleen maar verder opengaat!

Alleen is dat "gezeur" waar jij het over hebt voor een grote groep wel terecht.
Het is een openbaar forum en mag men dus zijn opvattingen
aangaande het selectiebeleid bij de KLM hier met elkaar bespreken.

Feit: de markt trekt aan!
 
N-...
Het zijn alleen observaties.
Ten eerste is het "raar" dat die opleidingseis er is, in het land van gelijkheid en rechtvaardigheid.
Ten tweede is het "gemeen" om de meeste vliegers nog meer te laten dokken, met hetzelfde resultaat (baan bij KLM).
Ten derde heb je sowieso company courses, waarin je wordt geacht alles van je voorgaande operator te vergeten, en te vervangen door de procedures van je nieuwe operator.
Ten vierde is het in het verleden meermaals voorgekomen dat buitenlandse vliegers direct entry zijn binnengekomen, zonder het hebben van KLS/NLS en een NL paspoort.
Dus om ervaren Nederlanders die waar dan ook over de wereld zitten buiten te sluiten omdat ze in een ander gebouw hun theorie geleerd hebben en in andere kisten hebben leren vliegen is natuurlijk bullsh*t.
Zeker als je het voorbeeld van de EPSTers erbij haalt.
Waste of resources, that's all.
Oh, en om het nog mooier te maken; hoe kan je de wetlease van Denim rechtvaardigen? Hebben die allemaal KLS? Of de nieuwe KLCers die getrained zullen worden door Denim TRIs (waarschijnlijk geen KLSers), kan dat wel dan?
 
Heeft iemand concrete antwoorden wat het volgende betreft?:

Wat zijn uberhaupt de opstapsalarissen?
Gaat iemand die Co 777 wordt bij BA wel werken voor dit salaris?
Of maak je als zeer ervaren co snel de stap naar cpt F50?
En weet iemand die salarissen?

Groet
 
Gaat iemand die Co 777 wordt bij BA wel werken voor dit salaris?

Nee :D :D ........

Ben zelf NLSer, maar vind het vrij belachelijk de eisen die ze stellen en dan nog helemaal zeggen: dat als je niet de juiste opleiding hebt gevolgd, je een mindere piloot bent :confused:

DAT is pas hollandse arrogantie :o
 
Zit iemand, die First Officer op de Boeing 777 kan worden bij een van de beste luchtvaartmaatschappijen van de wereld, niet al lekker op zijn plaats?:)
 
N-293PA

Zie het even niet zo persoonlijk, men loopt hier niet te miepen maar enkel en alleen elkaar advies te geven welke stappen te ondernemen en de ervaringen te delen om evt. elkaar verder te helpen. Er wordt hier alleen door verschillende vliegers merkwaardig gereageerd op het aannamebeleid bij de KLM.

Geef toe, deze is merkwaardig. Zelfs een van de OR leden (die ik ken) heeft een extra vergadering ingelast om vragen te stellen.

Dit volgende bedoel ik niet arrogant, maar als 28 jarige Hollander met een JAR/FCL en de uren op 737 en A319 is het toch apart dat majors als Virgin, Emirates, Etihad en BA direct positief reageren en je van je eigen Hollandse trots een standaard afwijzing krijgt met een verhaal dat je eigenlijk toen je begon in je carriere een denkfout maakte niet voor de KLS/NLS te hebben getekend.

Natuurlijk zijn we allen blij dat de deur weer een beetje open staat bij de KLM, anders zouden we niet massaal gesolliciteerd hebben. Het punt is hier echter dat Oxford, Epst, Cabair, CTC you name it minstens even goede opleidingen zijn als de KLS.....(sterker nog ik herinner me nog goed een gesprek die dag toen 3 man van de KLS met ons meeliepen om te kijken hoe wij dat nou allemaal deden....) en als je een tijdje meeloopt in de luchtvaart weet je gewoon dat dit aanname beleid van de KLM een dubbele bodem heeft. De KLM leeft nog steeds in hun eigen wereld.

Ik loop er verder niet over te miepen want ik ben heel gelukkig met mijn huidige en toekomstige baan, ik heb alleen een mening gegeven en mijn ervaring gedeeld aangezien er meer jongens zijn in hetzelfde pakket dan jij duidelijk denkt.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door N-293PA
Is er ook iemand wel blij dat de deur van KLM open staat voor een bredere groep vliegers dan voorheen?
Dat gezeur hier altijd...

Als je geinteresseerd bent en voldoet aan de eisen, solliciteer!

Als je niet voldoet (ookal heb je 10.000 uur 777), jammer, wellicht heb je in de toekomst nog een kans of vind je elders een baan. Maar ga niet lopen zeuren over de KLM terwijl ze de deur open gooien.

Als je geen zin hebt in KLM om wat voor reden dan ook, prima, maar loop dan niet zo te miepen op dit forum.

Laat me raden....

KLS gedaan na je VWO, paps en mams betaalden je beamer 320 zodat je netjes voor de dag kon komen op Eelde, en ondertussen zat je maar te zeiken over je hoge studie schulden. 2 maanden na afstuderen zat je op de 74, en inmiddels weet jij het allemaal beter. :grijns:. Geloof me dude, heb 10x liever iemand met de ervaring van basic T naast me zitten ipv mensen die recht van school komen.
 
Oorspronkelijk gepost door superpilut
Of de nieuwe KLCers die getrained zullen worden door Denim TRIs (waarschijnlijk geen KLSers), kan dat wel dan?

Tja... daar heb ik ook erg raar van opgekeken bij de poortjes van SPL toen wij onze 'collega's' van Denim achter ons hadden staan en wij ze vriendelijk gedag knikten... Meisjes en Captain van Denim, en dan een andere man in een net pak met KLM-wing. Een klein stukje gezonde jaloezie kwam heel even binnen... :rolleyes:
 
Waarde collegae,

Dat je niet bij deze hete aardappels als co op zo'n truttenklutser MAG gaan vliegen en niet voor Gezagvoerderd Snorremans als coco de Jeppesen MAG gaan dragen , is niet echt reden voor een inferioriteitsgevoel, dunkt mij...
Die corporale mentaliteit bij onze "nationale trots", excuse my French, is van alle tijden , misschien helpt dat de gefrustreerden.
Binnenkort als harde eis :"U dient een dubbele achternaam te hebben en het lidmaatschap van minstens 2 hockey-verenigingen na te kunnen wijzen".

Bij CLH kan je voor die zak drop die je als overgekwalificeerde ervaren vlieger bij KLM niet krijgt , 50 % deeltijd gaan werken , kan je daarnaast de KLS gaan doen in de hoop dat dan je 3000 uur meetellen als je het weer probeert.

PS , halverwege de jaren 90 werd bij de " nationale trots"( sorry , kan het niet laten:grijns: ) alles met een kloppend hart en 2 solostarts op een aftandse zweefkist aangenomen.

Succes!
 
KLM werft vliegers van buitenaf vanwege groei

24-04-2006

AMSTELVEEN - Na enkele magere jaren is KLM gestart met een wervingscampagne om ervaren vliegers van buitenaf aan te trekken. De afgelopen jaren werden slechts vliegers van de eigen KLM Flight Academy in dienst genomen. Maar vanwege de groei die de luchtvaartmaatschappij nu doormaakt is die doorstroom niet meer toereikend, zo meldde KLM-woordvoerder Hugo Baas maandag (24 april) aan Luchtvaartnieuws.nl.

Om de groei aan te kunnen neemt KLM nu dus weer vliegers in dienst die bij andere luchtvaartmaatschappij ervaring hebben opgedaan. De minimumeis is driehonderd uur vliegervaring op een ‘heavy twin’ met een (MTOW) maximum startgewicht van 5700 kilo. “De ervaring is nodig om een beetje inzicht te hebben op wat we in huis halen”, aldus Baas. Binnen KLM worden de vliegers indien nodig verder opgeleid en kunnen ze hun type rating behalen.

Hoeveel piloten er nodig zijn om aan de groei te voldoen is volgens de KLM-woordvoerder moeilijk te zeggen. “Dat weten we niet exact”, zei hij, maar het zou gaan om enige tientallen. Intussen blijven er vanuit de eigen Flight Academy ook nieuwe vliegers doorstromen, die echter niet altijd bij KLM zelf terechtkomen.

KLM heeft nieuwe vliegers nodig voor alle typen, inclusief de Fokkers van de regionale dochteronderneming KLM cityhopper. Doorstroming naar het ‘grote’ KLM behoort daarbij tot de mogelijkheden. Bij de luchtvaartmaatschappij zijn momenteel zo’n 1950 vliegers in dienst.

-Einde-


Oud bericht denk ik, de ervaren vliegers slaat op de advertentie in de Telegraaf en volgens de afdeling zijn er zat met ervaren mannen met KLS/NLS/MLD ervaring......

Zal ze morgen toch nog even bellen....

:grijns:
 
Kan het toch niet laten, ondanks dat er precies zo wordt gereageerd als dat ik had verwacht..

Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Laat me raden....

KLS gedaan na je VWO, paps en mams betaalden je beamer 320 zodat je netjes voor de dag kon komen op Eelde, en ondertussen zat je maar te zeiken over je hoge studie schulden. 2 maanden na afstuderen zat je op de 74, en inmiddels weet jij het allemaal beter.

Fout mijn waarde FD, '93 afgewezen KLS, universitaire opleiding afgerond, toch willen vliegen, op mijn 26e aangenomen bij de KLS, 2 jaar gewacht na de opleiding en op mijn 29e begonnen bij KLM op de -400.
Bij KLS begonnen met studieschuld van de universiteit, met openbaar vervoer naar Eelde gereisd of meegereden met klasgenoten. Alles zelf betaald (geleend) Valt wel mee met dat hete aardappel gedeelte dus volgens mij...

Beste FD, soms zijn dingen anders dan je denkt.

Ik vind het gewoon opmerkelijk dat er nu zo vreemd gereageerd wordt op het feit dat KLM aanname-eisen stelt (waar ze alle recht toe hebben). Er is al sinds jaar en dag bekend dat KLM alleen maar KLS'ers aanneemt. Die regels zijn al jarenlang duidelijk. Dat de deur nu meer open staat is alleen maar mooi meegenomen. Wat de OR daarvan vindt (of 1 lid daarvan) maakt natuurlijk niets uit. Je denkt toch niet dat de OR vindt dat mensen met ervaring horizontaal kunnen instromen...
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Laat me raden....

KLS gedaan na je VWO, paps en mams betaalden je beamer 320 zodat je netjes voor de dag kon komen op Eelde, en ondertussen zat je maar te zeiken over je hoge studie schulden. 2 maanden na afstuderen zat je op de 74, en inmiddels weet jij het allemaal beter. :grijns:. Geloof me dude, heb 10x liever iemand met de ervaring van basic T naast me zitten ipv mensen die recht van school komen.

Gelukkig weet jij precies hoe het er in Eelde aan toe gaat! Dat merk je wel!
Waarom ben je zelf eigenlijk geen KLS gaan doen?

Zat je ook binnen 2 maanden op een 747!
Best dom van je eigenlijk dat je het niet gedaan hebt...

Achteraf....

Maargoed... Het is ook nooit goed. Blijft KLM alleen maar KLS'ers aannemen, loopt iedereen hier te janken dat KLS'ers "hun" banen in aan het nemen zijn. Zet KLM de deur op een kiertje, begint iedereen te jammeren dat dat nog niet voldoende is...
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Laat me raden....

KLS gedaan na je VWO, paps en mams betaalden je beamer 320 zodat je netjes voor de dag kon komen op Eelde, en ondertussen zat je maar te zeiken over je hoge studie schulden. 2 maanden na afstuderen zat je op de 74, en inmiddels weet jij het allemaal beter. :grijns:. Geloof me dude, heb 10x liever iemand met de ervaring van basic T naast me zitten ipv mensen die recht van school komen.

Zo FD laat jij je effe kennen!

Dus iedereen die KLS heeft gedaan rijd in een beamer rond?????
Denk dat er heel veel mensen geen zin hebben om naast iemand te zitten die een ander (KLSers en andere lowtimers) het licht in de ogen niet gunt!

Hoe ging dat ook alweer eh.. "Gear up, Flaps up, shut up"???:grijns:
Gelukkig weet jij hoe de wereld moet draaien!!!!!!!!!!!!:grijns:

En nee ik heb geen KLS gedaan, irriteer me gewoon aan domme opmerkingen


Voor de rest denk ik ook dat de KLM behoorlijk de plank mis geslagen heeft. Met deze eisen kunnen ze net zo goed AI's gaan aannemen. Een half jaar werken bij ezy of ryan en je voldoet aan deze geweldige ervaringseis......(hoewel dit voor veel jongens toch buiten bereik ligt)
Met alle nederlandse piloten die er rondvliegen, moeten we denk ik wel realistisch blijven. Iedereen wil terug naar Nederland en dat gaat nooit lukken! De markt is daarvoor gewoon te klein.
 
Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk gepost door N-293PA

Als je geen zin hebt in KLM om wat voor reden dan ook, prima, maar loop dan niet zo te miepen op dit forum.

iemand die er geen zin in heeft zal ook niet miepen , enkel wanneer klm geen zin in mij heeft en het op vooropleiding in een grijs verleden gooit terwijl ik toch alle papieren op zak heb mag er van mij gemiept worden.

garoeten
 
Jongens jongens toch laten we on s a.u.b. niet verleiden tot het modder gooien.

Aan de ene kan snap ik het ongenoegen van mensen die momenteel niet in aanmerking komen en ik geef toe dat de selectie criteria behoorlijk achterhaald zijn. MAAR deze criteria zijn al zou oud als de weg naar Rome. Iedereen was voordat hij aan zijn opleiding begon, of het nu de KLS, NLS EPST of een andere studie was, bekend met zijn kansen bij de KLM naar gelang de vraag naar vliegers.

Bepaalde sugestieve posts over de arrogantie en vliegvaardigheid van KLS-ers mogen daarom van mij part achterwege blijven.
 
RTO, je hebt gelijk als je het over de ab initios hebt. Je hoort ook niemand hier klagen dat een EPST-er niet direct doorstroomt naar de KLM.
 
Laten we niet te persoonlijk worden.
Laten we geen verwijzingen op de man af vuren.
Laten we inhoudelijk op zaken ingaan.
Laten we gewoon de feiten op tafel leggen.

Daar waar er mensen naar KLM gaan rennen, komen er wellicht weer plekken vrij voor andere nederlandse kandidaten.
 
Laten we vooral PROFESSIONEEL reageren en redeneren. De subjectiviteit en persoonlijke frustratie druipt er iets te veel van af.
 
Oorspronkelijk gepost door 49015
RTO, je hebt gelijk als je het over de ab initios hebt. Je hoort ook niemand hier klagen dat een EPST-er niet direct doorstroomt naar de KLM.


Er zouden ook nog steeds geen NLS a.i.'s naar KLM doorstromen.
 
1) Waar haalt de KLM de arrogantie vandaan om hun basisopleiding zo op te hemelen? Ze hemelen hun basisopleiding dus zover op, dat ze het idee hebben dat je na 10 jaar ervaring nog steeds al je ideeën uit diezelfde basisopleiding haalt. Anders zouden ze mensen als Basic T WEL de kans geven om zich te bewijzen. Zij vinden dus in de basis iemand die 180 uur KLM Luchtvaartschool gedaan heeft meer geschikt voor het vliegen van hun vliegtuigen dan iemand met 3500 uur jetervaring.

2) Waarom is iemand die geen KLS gedaan heeft en vervolgens 5 jaar instructeur is geweest ineens WEL geschikt?

3) De wet (JAR) zet een bepaalde standaard neer. Als je aan deze standaard voldoet krijg je de privileges om op te treden als bestuurder. Ergo, als je aan deze standaard voldoet maakt het niet uit of je bij de KLS/NLS of bij twee pakken koffie je brevet hebt gekregen, JE MAG HET VLIEGTUIG STUREN.

4) Ontkent de KLM het verschil tussen 'goede' en 'slechte' leerlingen? Er moeten toch ook verschillen zijn tussen leerlingen onderling? Is een 'slechte' KLS leerling dan nog steeds beter dan een 'goede' vrije markt leerling?

5) Wie gaat dit naar het Europese Hof brengen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan