Hier word ik toch iets vrolijker van!

Zoals ik al zei, gewoon lekker blijven vliegen en niet te druk maken. Je bent niet de enige. Ik heb wel alvast ter voorbereiding op eventuele nieuwe regels mijn IFR RT gehaald. Is niet te duur, en je kan het maar alvast hebben.
En dame van KIWA: :duh:
 
Heb de mevrouw van het Kiwa maar gebeld. Ze vertelde dat het ILT er eigenlijk over ging. Kreeg `n nummer en naam. Die meneer gebeld, maar z`n voicemail ingesproken.

@ Rocketrider. Ik wil `t gewoon zeker weten en op papier hebben. Boetes in Aviation zijn best behoorlijk. Heb er ook geen zin in om in Engeland te staan en bijv. niet meer terug te mogen vliegen.

Als ze me blij maken met een LAPL brevet dan is de druk van de ketel en kan ik weer verder vliegen. Ik hoop dat dan niet het volgende project is dat ik een PH reg moet gaan plakken op m`n kistje.
 
oke ..

oke ..

oke .. jij je zin


The Dutch CAA has just published a document stating it will make maximum use of all derogations and opt-out possibilities in the introduction of EASA rules. They announce their intent to use a 1 year 'horizontal opt-out' of all EASA regs until 8 April 2013 (the 'intent' here is due to the fact that the horizontal opt-out has not yet been published by the EC) and also list all of the specific opt-outs including use of third-country licenses with a statement they will use them fully.

Sounds like there is little enthusiasm for EASA. The document (in Dutch) is here.

I guess this means Netherlands resident FAA IRs can safely use their existing license until 8 April 2014.


http://www.ilent.nl/Images/Toelichting op Verordening (EU) 1178 - 2011, deel FCL_tcm334-328124.pdf
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit dat als het land waar je ingezetene bent (NL dus) uitstel heeft aangevraagd dat je in het hele EASA gebied vrijstelling hebt.

Het is wel een lekker idee dat de UK in elk geval ook uitstelt.
 
Ook de FAA/IR vliegers kunnen weer gerust ademhalen. Hieronder een stukje mailwisseling met ILT wat ik net doorgestuurd kreeg (ivm privacy heb ik namen en e-mail adressen weggehaald):

--------

Ja, dit geldt ook onder de nieuwe regulation.
De N registratie is bepalend, daar gaat de EU/EASA niets aan veranderen.

Gr
..

Onderwerp: Re: Vraag over EASA wetgeving

Geachte heer ..,

Geldt dat ook voor de toekomstige wetgeving (EASA). Ik weet dat het nu
is toegestaan in deze huidige situatie.

Met groet,
..

> Geachte heer ..,
>
> Het antwoord kwam al direct binnen, dus:
>
> Met FAA brevet op N geregistreerde vliegtuigen mogen alle aan dat FAA brevet gekoppelde privileges worden uitgeoefend.
> In dit opzicht veranderd er niets t.o.v. de huidige situatie.
>
> Er is geen relatie met het JAR/FCL PPL brevet.
>
> Gr
> ..
 
Ken "iemand"die met FAA brevet op een PH kist werd geïnspecteerd voor het vliegen door de luchtvaart politie; geen probleem; bevoegd en bekwaam. ( logboek er bij, JAA medical, W&B, vluchtvoorbereiding, alles )

Overigens was het toestel ook in de VS gebouwd :)
 
Snap ik, maar als `t ie een ongeval veroorzaakt moet de verzekering ook nog uit willen keren hé. Ik ga het er toch niet op wagen.
 
Ken "iemand"die met FAA brevet op een PH kist werd geïnspecteerd voor het vliegen door de luchtvaart politie; geen probleem; bevoegd en bekwaam. ( logboek er bij, JAA medical, W&B, vluchtvoorbereiding, alles )

Overigens was het toestel ook in de VS gebouwd :)

lijkt mij echt helemaal briljant

zonder bevoegdheid vliegen

toppp
 
't Kan, no probs, zelfs geen JAA medical nodig, zolang je maar geen NL ingezetene bent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ik ben heeel benieuwd waar deze regel staat..... ik geloof er geen bal van.

ph-reg vliegen in NL op een faa brevet zonder gelijkstellingen???? daar klopt niets van.

Leuk als het door een rampcheck komt maar als er brokken komen?

ieder ander jar brevet tuurlijk .. maar faa only .. no way .. residentie heeft daar niets mee te maken.

Als daar wel een regel voor is ben ik benieuwd waar die staat... en geef ik graag degene die dit roept gelijk.
 
Dus N2024 als ik jou email com goed lees verandert er helemaal nix voor ons als FAA-PPL luitjes (ook niet na 2014)??

Dus is de "regel" alleen maar om tegen te gaan dat mensen met een FAA brevet niet een EASA kist gaan besturen en andersom?
 
Zoals ik het heb begrepen wordt in NL voor de max uitgesteld. De nieuwe regels komen er op een gegeven natuurlijk wel maar in de mean time komt er een oplossing waarbij de FAA vliegers instromen in het EASA systeem. Een Europees Sport Pilot License komt er aan en heet LAPL. Dit zou 1 op 1 overgezet worden alleen moeten de vliegers een Europees geldig medical halen klasse 3.
 
Ver
Zoals ik het heb begrepen wordt in NL voor de max uitgesteld. De nieuwe regels komen er op een gegeven natuurlijk wel maar in de mean time komt er een oplossing waarbij de FAA vliegers instromen in het EASA systeem. Een Europees Sport Pilot License komt er aan en heet LAPL. Dit zou 1 op 1 overgezet worden alleen moeten de vliegers een Europees geldig medical halen klasse 3.[/QUOTE


Lijkt me trouwens dat je een gelijkstelling krijgt, want je kan je FAA behouden natuurlijk
Mocht je eens in de US willen vliegen
o
 
Maar wacht even, je krijgt voor een PPL een Recreational licence terug?! Oftewel een "minder brevet"?

Zou je niet moeten (en mogen) verwachten dat je een op een gaat?
 
Voor PPL zou ik toch klasse 3 europees nodig hebben. Met LAPL heb ik aan klasse 2 genoeg.

De meneer van het Kiwa vond ook dat ik voor PPL moest gaan trouwens. Maar voor PPL moet ik ook m`n theorie over doen trouwens (zo had ik `t begrepen, in elk geval 2 vakken).
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij worden hier nogal wat dingen verteld, door verschillende mensen aan wiens goede bedoelingen ik niet twijfel, waar geen hout van klopt.
 
Terug
Bovenaan