Hier word ik toch iets vrolijker van!

Ik had Kiwa naar LAPL gevraagd om een andere reden. Kreeg dit terug:

"Tot ergens in 2015 wordt het LAPL in Nederland niet ingevoerd. Dus tot die tijd blijft alles bij het oude en kunt u blijven vliegen met uw RPL."

Nederland gaat dus maximaal uitstel toepassen.
 
Ter ontnuchtering ;)

Het enige 'validation' verschil tussen één LAPL en PPL zal de medical zijn.

PPL = Class 2
LAPL = Class 3

Alle overige eisen blijven overeind (> 100 uur, Air Law, Human Performance and Skill Test).
 
Laatst bewerkt:
@Great Balls of Fire : met andere woorden... je krijgt voor je FAA PPL een LAPL en je hoeft alleen maar een medical 3 te hebben en voor de rest geen andere eisen.

Voor een FAA PPL -> PPL zou het dan zijn +100 uur / airlaw/human factors en een skill test?
 
Dat dacht ik eerst ook Katanahammer, maar daar is nog onduidelijkheid over. Zoals ik het nu heb begrepen moet je ook gewoon je 2 theorievakken overdoen en zo. Heb toevallig gisteren met KIWA gesproken en GBOF refereert daaraan.
 
Nope ;)

De eisen voor LAPL en PPL validiation, zijn behoudens de medical EXACT hetzelfde (> 100 uur, Air Law, Human Performance and Skill Test).

Personen welke geen 2nd class kunnen verkrijgen of hebben, maar wel een 3rd Class, komen in aanmerking voor 'n LAPL. Personen met 2nd Class medical komen in aanmerking voor 'n PPL.

M.a.w. indien er geen medische restricties zijn, dan kun je beter 'n PPL validation aanvragen ;)

Note: het gaat hier dus wel om €ASA en niet om FAA of timboektoe medicals.
 
Toch ook weer die 100 uur?! Ik heb pas redelijk
kort mijn FAA PPL en kom dus nooit aan die 100
pic uren. Vraag me af hoe ze daar mee om gaan
dan.
 
Behoorlijk arrogante houding dus om toch die 100 uur aan te houden
terwijl wij niet vragen om die idiote wetgeving! Denk dat best wel aan
gaat komen op rechtszaken zoals mijn instructeur al eens zei. Maar goed
al eerder was er te lezen dat men uitgaat van een versoepeling van de
"regels".

@N2024 : om die uren te maken heb ik misschien nog wel tijd
nu het geld nog.... Of kan ik de N2024 huren voor een zachte
prijs :-)?
 
Denk dat best wel aan gaat komen op rechtszaken zoals mijn instructeur al eens zei.
Procederen tegen €ASA?

Tijdrovend, kostbaar en kansloos.

TIP zorg dat je uren altijd transparant en traceerbaar (o.a. vliegtuiglogboek, luchthavenregisters, facturen, stempels e.d.) zijn. Niet verifieerbare uren, komen niet in aanmerking voor erkenning. In het slechtste geval, mag je je voor de rechter komen verantwoorden voor valsheid in geschrifte (omgekeerde bewijslast). Klinkt heftig, maar er zijn creatievelingen, die uren in hun leugenboek (logboek) hebben staan, welke ze niet, of onder bepaalde omstandigheden (o.a. actual IMC) gevlogen hebben.

BTW op MZ staat 'nog' 'n 'stored' Reims Cessna F150M met N-reg (N277WS).
Wellicht (nooit geschoten is altijd misgeschoten) iets voor 'n uren deal?
 
Rechtszaak waarbij iemands privileges worden afgenomen, kansloos?
Moet het nog zien maar ik verwacht ze wel. Maar goed geef me een goede
reden om die 100 uur aan te houden..... Eventueel airlaw theorie examen
kan ik me nog redelijk bij aansluiten.

Kan natuurlijk ook in de US nog ff uren gaan bouwen.
 
Stel je hebt nu 60 pic uren, je hebt nog een paar jaar dan toch om 40 uur te vliegen.

Lijkt me piece of cake. Om veilig te zijn boven vind ik dat je toch elke maand wel 2 uur moet vliegen, anders gaat je routine toch vlot achteruit. Da`s 24 uur per jaar. Dan ben je er toch al?

Als je 100 uren gevlogen hebt dan lijkt me toch niet dat daar meer als 40 DBO bij zit?
 
Als je 100 uren gevlogen hebt dan lijkt me toch niet dat daar meer als 40 DBO bij zit?

Ik heb 105 uur gelogd, waarvan 35 uur PIC. Reden: een mislukte vliegopleiding bij een stel oplichters die volhielden dat ze een serieuze vliegschool waren. Mijn planning is inderdaad om zo'n 25 uur per jaar te vliegen, maar de omstandigheden (weer en werk) gooien wel eens roet in het eten. Als ze de nieuwe regels binnen vier jaar invoeren heb ik echt een probleem.

P.
 
Zelfde probleem en slechts 20 pic uren. Daarbij komt dat huidige huurprijzen
van Nreg ook niet de laagste zijn. Tel daarbij op dat de
brandstof prijzen hoog zijn, kortom ellende. Uitwijk naar US en daar
uren maken lijkt de beste optie
 
GBOF heeft de eer gehad om 'n aantal FAA PPL vliegers om te scholen ;)
Allen zijn first pass geslaagd :biertje:

Gemiddeld genomen was er tussen 2 en 5 uur nodig om de puntjes 'weer' op de i te krijgen.

Zoals: below gross speed interpolatie (o.a. Va), passenger briefing, niet correct en/of mompelen checklist items, strobe lights aanzetten na engine startup (= runway item), on runway: wet compass - windsock check, niet uitklimmen op Vx en Vy, vergeten te remmen (Brakes) before undercarriage retraction enz. enz.

Mijn inziens is het wenselijk om voor de skill test nog ff te trainen.
De kans dat je zonder voorafgaande examen training direct (first pass) slaagt, schat ik op 50%.

BTW 100 uur PIC is peanuts in vergelijking met degene die 'ook' zijn/haar FAA IR gevalideerd wil(len) zien.

Under FAA rules mag je alleen instrument time under the hood (safety pilot required) of in actual IMC loggen.

Om aan de €ASA eis (min. 500 uur PIC) te voldoen, zal je dus over één veelvoud van de min. vereiste uren moeten beschikken.

Immers, niemand vliegt 'echt under the hood, of altijd in actual IMC.
Note: takeoffs and landing zijn altijd 'al' visueel.

Stel, dat je 30% van je vluchtuitvoering daadwerkelijk in IMC zit, dan kom ik aan 'maar liefst' 1.666,66 uur (= 500 uur PIC)!
 
Terug
Bovenaan