LHU
New member
Dit is wat ik kan vinden
Pilot licences for non-commercial activities with an instrument rating
4. In the case of private pilot licences with an instrument rating, or CPL and ATPL licences with an instrument rating where the pilot intends only to exercise private pilot privileges, the holder shall comply with the following requirements:
(a) complete the skill test for instrument rating and the type or class ratings relevant to the privileges of the licence held, in accordance with Appendix 7 and Appendix 9 to Part-FCL;
(b) demonstrate that he/she has acquired knowledge of Air Law, Aeronautical Weather Codes, Flight Planning and Performance (IR), and Human Performance;
(c) demonstrate that he/she has acquired knowledge of English in accordance with FCL.055;
(d) hold at least a valid Class 2 medical certificate issued in accordance with ICAO Annex 1;
(f) have a minimum experience of at least 100 hours of instrument flight time as pilot-in-command in the relevant category of aircraft.
Misschien valt het nog mee, wat die theorie betreft, als je de benodigde uren hebt.
Dit is wat er letterlijk staat:
demonstrate that he/she has acquired knowledge of Air Law, Aeronautical Weather Codes, Flight Planning and Performance (IR), and Human Performance;
Er staat nergens dat je EASA theorie examen moet hebben gedaan
Sterker nog, ik heb het proposal als PDF, neem aan dat dit in zijn geheel is aangenomen en daar staat onder Article 8 "Credit for training":
Training commenced prior to the entry into force of this Regulation in accordance with ICAO Annex 1 may be credited towards the issue of Part-FCL licences and associated ratings or certificates on the basis of a credit report developed by the competent authority and approved by the Agency.
Er is dus blijkbaar expliciet de mogelijkheid gecreëerd om personen die training in een ander ICAO land hebben gehad, voordat EASA regelgeving van kracht wordt, hiervoor een soort grandfathering rights krijgen m.b.t. eisen afgifte brevet of rating.
Keep your fingers crossed.
Ik hoop van harte dat het met een paar uurtjes instructie en een skills test bekeken is. Blijft evenzeer natuurlijk enorm balen en zonde geld.
Miscchien wil dhr. van Dalen zich inzetten om er voor te zorgen dat de genoemde "credit report developed by the competent authority and approved by the Agency" er zo snel mogelijk komt voor FAA brevetten.