FullTravelFree
New member
...hier word ik niet vrolijker van
...hier word ik niet vrolijker van
Beste N-vliegers,
Ik heb deze vraag ook gesteld op het 'collega-forum', vandaar een copy-paste in het engels....
Can someone help me interpret the new regs concerning the medical requirements.
The way I understand is that having a UK license, soon to be UK-EASA.
I need a UK-EASA medical.... But... I can get the medical through an AME based outside UK,
simply asking him to send relevant documents to the CAA. Am I correct?
CAA Quickguide
FAQ
And another query, concerning flying N-reg (VFR).
My interpretation is that there's no changes in operating corporate/private a/c until July 2014.
Correct?
Toen kreeg ik dit antwoord:
M.a.w. elk NAA kan dus zelf bepalen wanneer dit ingaat. Dat vind ik verontrustend, we gaan dus een periode tegemoet, waarin elk land, elke inspecteur, een andere mening kan hebben. Je aan de ketting kan leggen, of zelfs een dikke boete kan geven.
Zoals ik het nu begrijp, vanaf aanstaande juli, moet je alle landen die je aanvliegt met N-reg eerst benaderen of zij al 'EASA' zijn of nog de bestaande regels hanteren.
-Wie weet in welke landen / wanneer de EASA wetgeving van kracht gaat?
-Wie weet meer over het EASA Medical en vooral over de koppeling aan de 'nationaliteit van het brevet'?
Afgelopen januari wisten ze op schiphol-MED nog niets hierover...
Alvast bedankt,
FTF
...hier word ik niet vrolijker van
Beste N-vliegers,
Ik heb deze vraag ook gesteld op het 'collega-forum', vandaar een copy-paste in het engels....
Can someone help me interpret the new regs concerning the medical requirements.
The way I understand is that having a UK license, soon to be UK-EASA.
I need a UK-EASA medical.... But... I can get the medical through an AME based outside UK,
simply asking him to send relevant documents to the CAA. Am I correct?
CAA Quickguide
FAQ
And another query, concerning flying N-reg (VFR).
My interpretation is that there's no changes in operating corporate/private a/c until July 2014.
Correct?
Toen kreeg ik dit antwoord:
is correct, in so far as each EU State has the option to postpone implementation of the anti-N-reg move till April 2014, but only the UK is definitely known to have thus postponed.
(Quite what it means is unclear if you fly from say UK to Germany and are UK resident... the vagueness of this Brussels crap is mind boggling)
M.a.w. elk NAA kan dus zelf bepalen wanneer dit ingaat. Dat vind ik verontrustend, we gaan dus een periode tegemoet, waarin elk land, elke inspecteur, een andere mening kan hebben. Je aan de ketting kan leggen, of zelfs een dikke boete kan geven.
Zoals ik het nu begrijp, vanaf aanstaande juli, moet je alle landen die je aanvliegt met N-reg eerst benaderen of zij al 'EASA' zijn of nog de bestaande regels hanteren.
-Wie weet in welke landen / wanneer de EASA wetgeving van kracht gaat?
-Wie weet meer over het EASA Medical en vooral over de koppeling aan de 'nationaliteit van het brevet'?
Afgelopen januari wisten ze op schiphol-MED nog niets hierover...
Alvast bedankt,
FTF