Hier word ik toch iets vrolijker van!

...hier word ik niet vrolijker van

...hier word ik niet vrolijker van

Beste N-vliegers,

Ik heb deze vraag ook gesteld op het 'collega-forum', vandaar een copy-paste in het engels....

Can someone help me interpret the new regs concerning the medical requirements.
The way I understand is that having a UK license, soon to be UK-EASA.
I need a UK-EASA medical.... But... I can get the medical through an AME based outside UK,
simply asking him to send relevant documents to the CAA. Am I correct?

CAA Quickguide
FAQ

And another query, concerning flying N-reg (VFR).
My interpretation is that there's no changes in operating corporate/private a/c until July 2014.
Correct?

Toen kreeg ik dit antwoord:
is correct, in so far as each EU State has the option to postpone implementation of the anti-N-reg move till April 2014, but only the UK is definitely known to have thus postponed.

(Quite what it means is unclear if you fly from say UK to Germany and are UK resident... the vagueness of this Brussels crap is mind boggling)

M.a.w. elk NAA kan dus zelf bepalen wanneer dit ingaat. Dat vind ik verontrustend, we gaan dus een periode tegemoet, waarin elk land, elke inspecteur, een andere mening kan hebben. Je aan de ketting kan leggen, of zelfs een dikke boete kan geven.

Zoals ik het nu begrijp, vanaf aanstaande juli, moet je alle landen die je aanvliegt met N-reg eerst benaderen of zij al 'EASA' zijn of nog de bestaande regels hanteren.

-Wie weet in welke landen / wanneer de EASA wetgeving van kracht gaat?
-Wie weet meer over het EASA Medical en vooral over de koppeling aan de 'nationaliteit van het brevet'?
Afgelopen januari wisten ze op schiphol-MED nog niets hierover...


Alvast bedankt,

FTF
 
is inderdaad een interessante gedachte.

Ik vermoed dat je echter onder de regelgeving gaat vallen van het land waar je residentie hebt.
Het lijkt mij dat de meeste landen over zullen gaan op uitstel .. al is het maar omdat dit ook is wat EASA adviseert ... em EASA bij hoog en bij laag heeft beweerdt dat er voor april 2014 een oplossing met de FAA is.. En dat dus het probleem helemaal niet zo groot is.

... zo hebben ze het in ieder geval verkocht in brussel.
 
Ik vermoed dat je echter onder de regelgeving gaat vallen van het land waar je residentie hebt.
Het lijkt mij dat de meeste landen over zullen gaan op uitstel .. al is het maar omdat dit ook is wat EASA adviseert ... em EASA bij hoog en bij laag heeft beweerdt dat er voor april 2014 een oplossing met de FAA is.. En dat dus het probleem helemaal niet zo groot is.

Ik hoop dat je vermoeden juist is... Maar kun je dat ook uitleggen aan die overijverige,
net tot EASA-bevorderde inspecteur. Die een interne memo heeft
gehad om vooral scherp uit te kijken naar N-regs.

Volgens mij, als je veel EU-landen aanvliegt de komende periode, ben je een guinea-pig, qua wetgeving.
Ik heb daar geen zin in, en ga een typerating bijhalen.
 
Vanavond de ALV bijgewoond vd Aeroclub. Volgens de instructeur kan ik echt blijven vliegen. Collega vlieger op zelfde vergadering zegt dat het per 8 april over en uit is.

Wie/wat moet ik geloven? Toch IVW contacteren maar. O ja, dat heet nu anders.
 
er is nog geen enkel land klaar met het invoeren van de regels. Men heeft daar nog een jaar voor.

Nederland heeft al eerder aangekondigd "soepel" met N-reg om te gaan.

Ik heb ook begrepen dat het land waar je residentie hebt bepalend is.

Engeland schijnt het eerste land te zijn dat er klaar voor zal zijn ... per juni
 
Zoiets zei de instructeur gisteravond ook. Maar ik kan dus ook vanaf juni de UK binnen blijven vliegen omdat NL FAA/N-reg soepel aanpakt?
 
Ik sta op antwerpen met mijn N kist, en daar zijn nog veel meer N kisten. Niemand maakt zich daar druk. De landelijke regelgeving is nog niet duidelijk, en zelfs KIWA kan er niets van zeggen.
Zolang we bij een ramp check geen problemen hebben blijven we gewoon vliegen.
De N geregistreerde toestellen staan helemaal niet meer op de hot-list. Alleen de FAA brevetten
 
Ik zou inderdaad IVW (ben even vergeten hoe ze tegenwoordig heten) mailen. Als het antwoord positief is, mailtje printen en bij je papieren stoppen. Tenslotte is dat de instantie die er over gaat. Alle anderen ( AOPA, instructeur, collega vliegers, etc) geven je hun eigen interpretatie van wat ze denken dat er staat, dat heeft niet zo veel waarde.
Ik zou zelf niet wachten tot je bij een controle een bekeuring krijgt. Dan sta je daar met kist, die je niet meer mag terug vliegen. Bovendien zijn de boetes fors in de luchtvaart.

Leon.
 
Ik zou zelf niet wachten tot je bij een controle een bekeuring krijgt. Dan sta je daar met kist, die je niet meer mag terug vliegen. Bovendien zijn de boetes fors in de luchtvaart.

De Telegraaf kennende zullen ze er vast een sappig artikel van maken waarbij er een piloot zonder brevet heeft rondgevlogen boven Nederland en dat we aan een ramp zijn ontsnapt.......:yeehaa:

Maar ja, kut al die regelgeving.....
 
Heb ze net gebeld. De verbinding met ILT wordt verbroken omdat die vragen door het KIWA behandeld worden. :mad:

Heb maar `t contactformulier ingevuld. Kreeg netjes een bevestiging. Dat wel :)

Dank voor uw bericht. Wij streven ernaar binnen twee werkdagen te antwoorden, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen.
Your message has been received. We aim to reply within two working days, but no later than within five working days.
 
Ben benieuwd, laat even wat weten als je antwoord hebt. Volgens mij mag je in Nederland gewoon tot medio 2014 vliegen met je FAA papieren, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik zou overigens niet zo lang wachten met het halen van je EASA brevet, gaat straks erg druk worden.
Die twee theorie vakken vallen wel mee hoor, kijk eens of het boekje " PPL Confuser" nog bestaat, heb ik destijds veel aan gehad, maar dat is al weer meer dan 10 jaar geleden.

Edit:
Hier te koop:http://shop.pilotwarehouse.co.uk/product210023.html

Succes,

Leon
 
Het schijnt dat het FAA PPL geruisloos omgezet kan gaan worden in een LAPL. Alleen een nieuw medical is dan nodig. Op zich zou ik hier wel happy mee zijn.
 
Het ILT heeft gereageerd:)

Geachte heer N2024,

Wij hebben uw bericht voor afhandeling doorgestuurd naar Kiwa Register B.V.

Met ingang van 1 juni 2010 heeft Inspectie Leefomgeving en Transport een deel van haar taken overgedragen aan Kiwa.
Het betreffen vragen en aanvragen voor:
- brevetten en bevoegdheidsbewijzen luchtvaart
- chauffeurspassen taxi
- ondernemersvergunningen taxi en bus
- rijnvaartverklaringen binnenvaart
- monsterboeken en vaarbevoegdheidsbewijzen zeevaart en zeevisvaart

U kunt Kiwa Register B.V. bereiken via:

Sir W. Churchill-laan 273
2288 EA Rijswijk (ZH)
Postbus 4
2280 AA Rijswijk (ZH)

tel: 070 4144888
fax: 070 4144889
www.kiwaregister.nl
[email protected]
 
Van Kiwa geen antwoord gehad. Wél kreeg ik een mail van de AOPA in NL.

Eigenaren van FAA geregistreerde kisten zijn volgens de FAA regels verplicht om een FAA brevet of gelijkstelling te hebben. Volgens de huidige regels mogen zij hiermee ook in Europa vliegen. De nieuwe EASA FCL verplicht de ingezeten vliegers per april 2014 om een EASA brevet te overleggen. Daar is en wordt heftig tegen geprotesteerd want er is geen enkel veiligheidsargument dat deze eis ondersteunt. Er ligt een belofte van Europa dat er een overeenkomst komt voor het toelaten van brevetten van derde landen waaronder de FAA brevetten. Hierover is politiek overleg gestart.
Europese officials beweren dat dit overleg tijdig tot resultaten zal leiden. De Nederlandse overheid volgt dit optimisme en bevestigde ons desgevraagd op de vraag: “Moeten de FAA gebrevetteerden nu beginnen met hun omscholing naar de JAR of EASA brevetten? “ “ Nee, dat is vooralsnog niet nodig, wij hebben er alle vertouwen in dat de overeenkomst tijdig tot stand komt.”
De FAA piloten zijn daar niet optimistisch over want dit soort overleg duurt altijd erg lang omdat er ook andere economische belangen moeten worden uitgeruild.
AOPA trekt en duwt aan dit overleg vanuit beide kanten, USA en Europa.


Zodra er voortgang is over deze zaken zullen wij dit via de E-Nieuwsbrieven en de website melden.
 
Van het Kiwa een antwoord gekregen. Maar hier heb ik niks aan :snore:

Geachte heer n2024,

Het is niet toegestaan om met een Amerikaans brevet te vliegen op een Nederlands geregistreerd toestel.


Met vriendelijke groet,
Linda N
Juridisch medewerker
Afdeling Luchtvaart
 
Terug
Bovenaan