De uitdagingen van de Koninklijke....

Wederom inderdaad weer zielig doen.... Als Ryanair nieuwe routes en betere connectiviteit creëert is dat toch alleen maar goed voor de mainport functie? Ja vervelend voor KLM dat ze er nog een concurrent bijkrijgen, maar zo werkt het nou eenmaal[...]

"Een directiewoordvoerder van Schiphol noemt de krtitiek op de luchthaven onterecht omdat niet zij, maar de onafhankelijke slotcoördinator de ruimte aan maatschappijen beoordeelt en uitgeeft. “We zijn het ermee eens dat maatschappijen als Ryanair en easyJet niet zo aan onze netwerkfunctie bijdragen, maar we kunnen hen eenvoudig niet weigeren, als we dat al zouden willen”, meldt de woordvoerder."

Heb je het artikel wel gelezen? Zelfs de slotcoordinator geeft toe dat Ryanair niet bijdraagt aan het netwerk.

Overigens ook leuk om te lezen over de op handen zijnde Europese actie die de VNV op wil gaan zetten tegen de ME3. Turkish gemakshalve maar niet genoemd en vervolgens verwijzen naar een rapport wat inmiddels door EK allang gepareerd is, maar goed dat zijn natuurlijk gewoon leugens van EK toch? [...]

Hoe kan een rapport dat nog geen maand geleden gepresenteerd is al lang gepareerd zijn? Ik kan het nergens vinden, dus zie graag een link verschijnen van de reactie van EK.
 
Ondanks dat ik nooit van me leven bij FR aan boord zal stappen, is dit wel gunstig voor de consument. Meer concurrentie betekent lagere prijzen.
En dat is weer een slag in het gezicht van KLM.
 
Hoe kan een rapport dat nog geen maand geleden gepresenteerd is al lang gepareerd zijn? Ik kan het nergens vinden, dus zie graag een link verschijnen van de reactie van EK.

Hier Emirates heeft er een hele web page met documenten aan gewijd.

http://www.emirates.com/us/english/about/open-skies-rebuttal-download.aspx

Dit was nog voor dat naar buiten kwam dat Etihad zijn Frequent Flyer en zijn Cargo Divisie aan zichzelf verkocht had, dat kwam afgelopen week naar buiten. Uiteraard met behulp van KPMG die zich op IFRS grondslagen beroept.

Vooralsnog hoeft Emirates zich daar niet tegen te verweren.

Maar niet te hard schreeuwen, vanaf 1971 tot en met 2001 heeft de Luchthaven Schiphol 0,0 cent vennootschapsbelasting betaalt. We hebben het over een periode van 30 jaar.

Zie hier de tekst van het afschaffen van dit (voordeel).

NVLSvpb.jpg


Nou is dit een beetje een sigaar uit eigen doos de staat is namelijk grootaandeelhouder van de NVLS, dus of het dividend danwel belasting is wat zij ontvangt zij ontvangt altijd. Toch het gegeven voordeel had er niet hoeven zijn.

Gerlach Cerfontaine, Hans Smits en hun voorgangers hadden dus zelf de vrijheid om te bepalen welke afdracht er naar de staat ging plaatsvinden (dividend) of dat zij de gegenereerde winst voor iets anders gebruikte, bijvoorbeeld salarisverhoging?

Verder wie is de accountant van KLM volgens mij KPMG.
 
Laatst bewerkt:
Ryanair gaat beginnen met 4x per dag Dublin, waar KLM niet eens op vliegt. Wat maakt die Elbers zich volstrekt belachelijk met dit soort opmerkingen. Huis staat in de fik, maar in plaats van te beginnen met blussen en repareren alleen maar roepen dat het allemaal niet eerlijk is..
 
Prijzen liggen momenteel op 9,99 per enkele reis AMS-DUB.. Dat is zelfs nog onder de luchthaventax op AMS... Lijkt erop dat FR bereid is flink verlies op de route te draaien om zo marktaandeel te winnen.
 
Volgende uitdaging dient zich aan.
Arke gaat zich begeven op de Spaans/Portugeze goudmijntjes van Transavia.
Palma, Ibiza, Malaga en Faro.
Ze vlogen daar al op maar vanaf april 2016 zullen de frequenties opgevoerd worden tot (bijna) dagelijks.

Ben benieuwd in hoeverre Arke de stoelen gevuld krijgt. Ze hebben zich tot nu toe nog niet echt gericht op de seat-only passagier. Op het travmagazine artikel hierover staat een mooie reactie:

"Beste Hans, en wil je succesvol zijn op de markt voor losse tickets, dan moet je je verkoopsturing los laten. Momenteel is het zo dat Arkefly mijn klant dwingt om bijv. een week te gaan. Maar de klant van vandaag laat zich niet meer dwingen. Verder moeten de vertrektijden betrouwbaar zijn en niet een maand van te voren ineens heel anders worden want ook dat levert veel gedoe op met de klant van vandaag. Veel succes daarmee!"

En hoewel het natuurlijk wel extra competitie voor HV is, denk ik niet dat je dat echt als uitdaging voor ze hoeft te zien.
 
Laatst bewerkt:
@ orange: bedankt voor het rapport.

Mooi dat het rapport zich zelf al meteen tegenspreekt; "Emirates is a financially transparent business with nothing to hide. It is owned by a shareholder that seeks to derive value from its portfolio of assets."

Als men niks te verbergen heeft, waarom erkent men dan niet gewoon dat men een staatsbedrijf is aangezien die shareholder Investment Corperation Dubai is?

Een mooi begin van een mooi staaltje propaganda want iets verder staat in het rapport dat blijkbaar de legacy carriers enkel geprofiteerd hebben van de komst van Emirates op hun velden en zorgt èèn enkele Emirates vlucht voor 4000 directe en indirecte banen per vlucht. Zo verzin ik er ook wel een paar.

Met 210 pagina's proberen ze je te laten verdrinken in cijfers. Als het uitkomt wordt er gerefereerd naar een rapport van PWC en anders zijn het bij de fuelprijzen gewoon simpele zelf gemaakte tabletjes zonder bron waarbij we ze maar op hun woord moeten geloven.

Over de grootste claim mbt stoel dumping wordt enkel 5 pagina"s als repliek geschreven: ""niet waar", "onvoldoende onderbouwd", "onjuist" en "men kan niet in de toekomst kijken". Over het geld waarmee die honderden A380's gefinancierd worden of over het niet betalen van loonbelasting of afdracht van sociale premies lees ik niks.

Dus ja, er wordt inderdaad keihard gepareerd door Emirates.



@ bobermo: Dublin is codeshare tussen Aer Lingus en KLM. Zoek eerst eens wat uit voordat je onzin uit begint te kramen en met beschuldigingen komt. Je opmerking dat Elbers alleen maar schreeuwt en niks doet slaat als een tang op een varken.
 
@max rate, je zou zo Elbers kunnen opvolgend als chef calimero;)

Zoals ik al zei, KLM vliegt niet op Dublin. Mogen ze ook niet openen in de ze logica, want draagt niet bij aan het netwerk.

EDIT: Thanks Jehaa!
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd in hoeverre Arke de stoelen gevuld krijgt. Ze hebben zich tot nu toe nog niet echt gericht op de seat-only passagier. Op het travmagazine artikel hierover staat een mooie reactie:



En hoewel het natuurlijk wel extra competitie voor HV is, denk ik niet dat je dat echt als uitdaging voor ze hoeft te zien. En zijn die routes de goudmijntjes van HV dan? Ben nieuwsgierig naar de reden daarachter :)

De reden van de goudmijntjes weet je zelf ook wel ;)
Alhoewel. Goudmijntje? Daar heb je inderdaad een ount, HV heeft zowiezo al een aantal jaren geen zwarte cijfers merr geschreven. Dus van een goudmijntje is idd geen sprake.

Voor wat betreft de reactie in Trav Magazine: waarschijnlijk een of andere passagier die in hey verleden eens een slechte ervaring heeft gehad met zijn terugreis.
Arke heeft die bindingen qua vertrek en aankomstdag al een tijdje geleden laten varen dus die reactie is mijns inziens ondertussen allang wat achterhaald. Daarbij wordt dit een soort van lijndienst en geen charter, dus ook geen gegoochel met vertrek en aankomsttijden. Dat kan je overigens zelf ook lezen in het artikel op lichtvaartnieuws. "Vaste tijden!"

Arke richt zich niet echt op Seat Only? Iets beter je huiswerk doen. Op bijvoorbeeld de bestemming Curacao is meer dan 75% seat only's.... Daarbij gaat Arke iets bieden ol Short Haul wat HV niet heeft. Beenruimte dmv comfortclass. Voor mij al een reden om HV links te laten liggen als ik keuze heb.

10 jaar geleden lachte men keihard om Arke, werd er gespot met het feit dat ze de kisten (long haul) nooit volkregen in hun eentje etc etc. En nu, 10 jaar later, veruit de jongste vloot van Nederland, gegroeid van 3 naar 9 toestellen en nummer 10 is onderweg. Bezettingsgraden van ver boven de 90 procent op zowel short als longhaul.

Je kan als concurrent dan 2 dingen doen. Je kop in het zand steken en afwachten, of het serieus nemen en zonnodig aktie ondernemen.
Time will tell wat de juiste oplossing zal zijn...
 
Laatst bewerkt:
En hoe lang zal Aer Lingus nog samenwerken met KLM.
Tenzij IAG haar ogen op KLM heeft laten vallen, KLM past wat dat betreft perfect in het straatje wat ze tot nu toe hebben gekocht, verliesgevende bedrijven die ze ombuigen naar winstgevende bedrijven. Mocht dat gebeuren enjoy the ride met Walsh.
 
Laten we duimen dat FR veel naar de polderbaan mag, geregeld op de Papa's mag wachten op de gate en vaak mega startup delays krijgt zoals de home carrier zodat dit nu echt level playing field wordt. Schiphol wil zijn buitenlanders nog wel eens pamperen. Eigen volk eerst is een motto wat overal geldt behalve op het roomse Schiphol. Wanneer kunnen wij eigenlijk HV verwelkomen aan de goedkope H pier?
 
Max Rate, ik denk dat zoals jij dat rapport van EK beschouwt als propaganda, ik de uitspraken van de slot coordinator zie als een opmerking om vooral KLM niet teveel tegen de haren in te strijken.

De meningen zijn overduidelijk verdeeld en daar is in principe niks mis mee. Mag ik vragen hoe je zelf de chapter 11 regelgeving in de US vindt? Dit heeft er voor gezorgd dat Amerikaanse maatschappijen op eigen benen zijn kunnen blijven staan terwijl dat toentertijd economisch gezien eigenlijk niet mogelijk was, heeft AF-KLM hierdoor ook te maken met oneerlijke staatssteun, ook al gaat het hier ook deels over jullie eigen partner Delta?

Hoe ziet men binnen AF-KLM de overeenkomst met, zoals de Telegraaf het noemt "de strategische partner" Etihad? Is het niet wat hypocriet om aan de ene kant deze bedrijven te bekritiseren maar aan de andere kant er mee in bed te duiken?

Ik heb eerder aangegeven dat Emirates al jaren zelf aangeeft niet direct te worden gesubsidieerd, dit lijkt volgens sommige rapporten voor QR en EY inderdaad anders te liggen. Dit betekent echter niet dat ze niet enorm profiteren van een bijzonder gemakkelijke overheid als het aankomt op het toestaan van bijvoorbeeld nachtvluchten en ze eigenlijk geen strobreed in de weg wordt gelegd, maar dit zijn politieke keuzes die in mijn opzicht niet als staatssteun kunnen worden gezien.

Overigens is bijvoorbeeld een streng nachtregime, vakbonden en duur personeel ook van toepassing op Frankfurt en Heathrow, waar de homecarriers wel zwarte cijfers schrijven, hoe verklaar je dat? Zou dit iets te maken kunnen hebben met de iets te riante regeling voor vooral het cabine personeel en in zekere mate ook de vliegers, natuurlijk in combinatie met enorme overheads?

Niemand kent alle feiten, maar ik blijf er van overtuigd dat de Nederlandse media dusdanig achter KLM staan dat de artikelen met betrekking tot EZY, RYR, de ME3 etc nogal eenzijdig zijn. Tevens ben ik van mening dat Steven Verhagen van de VNV echt geen idee heeft waar hij mee bezig is. In "Op de Bok" bekritiseert hij bijvoorbeeld een tweede vlucht van EK naar Lissabon, dit zou volgens hem geen high yield route zijn en slechts capacity dumping. Misschien is dit zo voor een maatschappij die Lissabon slechts als low-cost point to point bestemming serveert, maar waarom zou EZY er dan een basis openen, omdat er geen geld te verdienen is? Wanneer je kijkt naar de bestemming die TAP bedient vanuit LIS, dan kan je nagenoeg nergens direct in China/Azie/Australie komen, is het dan niet logisch dat wanneer die mogelijkheid er wel bestaat mensen voor één overstap kiezen in plaats van 2 of zelfs 3?

Overigens jammer ook voor de mensen die voor Trans/Arke/Correndon/EZY etc werken om te zien dat het vakbondsblad voor de Nederlandse verkeersvlieger zich kennelijk maar op een enkele groep vliegers richt, AF-KLM, getuige het artikel over "De Broeders". Waarom zijn de collega's van easyJet geen broeders, die ook gewoon een boterham willen verdienen voor hun familie, voor een bedrijf wat al jaren hele zwarte cijfers schrijft en nu ook voor Nederlandse werkgelegenheid zorgt.
 
Laten we duimen dat FR veel naar de polderbaan mag, geregeld op de Papa's mag wachten op de gate en vaak mega startup delays krijgt zoals de home carrier zodat dit nu echt level playing field wordt. Schiphol wil zijn buitenlanders nog wel eens pamperen. Eigen volk eerst is een motto wat overal geldt behalve op het roomse Schiphol. Wanneer kunnen wij eigenlijk HV verwelkomen aan de goedkope H pier?

Als het HV lukt om te draaien in 35min zijn ze volgens mij meer dan welkom op de H pier op de momenten daat daar nog ruimte is. Overigens vertrekken er volgens mij al meerdere HV vluchten vanaf de H-gates. Althans, vorige zomer zag ik er een aantal per dag vandaan gaan. Geen idee hoe het nu is.

Gaat FR vanaf de H pier vertrekken?
 
@max rate, je zou zo Elbers kunnen opvolgend als chef calimero;)

Zoals ik al zei, KLM vliegt niet op Dublin. Mogen ze ook niet openen in de ze logica, want draagt niet bij aan het netwerk.

EDIT: Thanks Jehaa!

Volgens mij snap je er niet veel van. Je kunt met een KLM vluchtnummer vanuit Dublin naar Amsterdam vliegen en dan doorvliegen op het KLM netwerk.


13:20 Dublin - Dublin (DUB)
15:55 Amsterdam - Schiphol (AMS)
KL3158 Airbus A320-200
Operated by Aer Lingus

2h05 Transfer time at AMS

Sat 18:00 Amsterdam - Schiphol (AMS)
Sun 09:50 Bangkok - Suvarnabhumi Intl. (BKK)
KL0875 Boeing 777-300
Operated by KLM
 
Volgens mij snap je er niet veel van. Je kunt met een KLM vluchtnummer vanuit Dublin naar Amsterdam vliegen en dan doorvliegen op het KLM netwerk.


13:20 Dublin - Dublin (DUB)
15:55 Amsterdam - Schiphol (AMS)
KL3158 Airbus A320-200
Operated by Aer Lingus

2h05 Transfer time at AMS

Sat 18:00 Amsterdam - Schiphol (AMS)
Sun 09:50 Bangkok - Suvarnabhumi Intl. (BKK)
KL0875 Boeing 777-300
Operated by KLM

En zoals ik al eerder vroeg voor hoe lang zal Aer Lingus nog samenwerken met KLM?
Tenzij....
 
Laatst bewerkt:
Max Rate, wat vind jij van het sociale stelsel in Kenya en de loonbelasting daar, of Vietnam, China, Indonesie, of de fantastische levensstandaard in Saudi-Arabie? Toch allemaal partners van KLM via skyteam?

Vooral dat grote aandeel van KLM in Kenya Airways heeft inderdaad al voor een aanzienlijke verbetering gezorgd voor de platform medewerkers in Kenia toch? Jullie maken je met z'n allen hard voor betere voorwaarden voor al het personeel van de 3e wereld landen waar jullie heen vliegen? Het is toch wel heel gemakkelijk om één land de schuld te geven van oneerlijke concurrentie terwijl jullie zelf daar als bedrijf ook keihard van profiteren.....

De luchtvaart is een mondiaal gebeuren, waarbij je niet enkel kunt verwijzen naar de Nederlandse belastingplichten voor bedrijven om aan te tonen waarom je concurrentie positie zo belabberd is. Ik kom net terug uit Houston, het zou handiger zijn geweest als ik vloeiend Spaans-mexicaans zou spreken dan Engels, is dit dan ook oneerlijke concurrentie, omdat daar allemaal mensen voor een paar Dollar per uur toestellen staan schoon te maken, te laden of te tanken?
 
Paraglider, goede post. Ik zal in het dikgedrukt in jouw quote reageren.

Max Rate, ik denk dat zoals jij dat rapport van EK beschouwt als propaganda, ik de uitspraken van de slot coordinator zie als een opmerking om vooral KLM niet teveel tegen de haren in te strijken.

Er is wel een groot verschil tussen een rapport van 210 pagina's waarmee getracht wordt ernstige beschuldigingen te smoren en een opmerking van een slot Coordinator die inderdaad probeert een ongelukkige KLM te vriend te houden. Immers, KLM wordt al jaren beperkt in bewegingen door o.a. de Alderstafel. Grote vriens Jos Nijhuis moet dan ook niet voor de bühne mooi weer spelen dat point to point naar Lelystad moet, maar ondertussen zulke dingen laten toestaan.

De meningen zijn overduidelijk verdeeld en daar is in principe niks mis mee. Mag ik vragen hoe je zelf de chapter 11 regelgeving in de US vindt? Dit heeft er voor gezorgd dat Amerikaanse maatschappijen op eigen benen zijn kunnen blijven staan terwijl dat toentertijd economisch gezien eigenlijk niet mogelijk was, heeft AF-KLM hierdoor ook te maken met oneerlijke staatssteun, ook al gaat het hier ook deels over jullie eigen partner Delta?

Ik ben tegen elke vorm van staatssteun. Chapter 11 is inderdaad ook niet eerlijk. In dat opzicht ben ik het wel eens met het rapport van Emirates.

Hoe ziet men binnen AF-KLM de overeenkomst met, zoals de Telegraaf het noemt "de strategische partner" Etihad? Is het niet wat hypocriet om aan de ene kant deze bedrijven te bekritiseren maar aan de andere kant er mee in bed te duiken?

Daarom is (mijn inziens) AF-KL ook erg terughoudend om met Etihad "in bed te duiken". Echter, ik snap ook dat AF-KL het noodzakelijk vind om strategische samenwerkingsovereenkomsten te sluiten. Grappig dat ik van vrienden bij Air Berlin hoor dat het bedrijf geheel wordt leeg gezogen en dat er met de A330's die eerst longhaul vlogen bijna alleen maar naar de Canarische eilanden of PMI wordt gevlogen.

Ik heb eerder aangegeven dat Emirates al jaren zelf aangeeft niet direct te worden gesubsidieerd, dit lijkt volgens sommige rapporten voor QR en EY inderdaad anders te liggen. Dit betekent echter niet dat ze niet enorm profiteren van een bijzonder gemakkelijke overheid als het aankomt op het toestaan van bijvoorbeeld nachtvluchten en ze eigenlijk geen strobreed in de weg wordt gelegd, maar dit zijn politieke keuzes die in mijn opzicht niet als staatssteun kunnen worden gezien.

Eens. Maar dit is juist een klein deel van het spectrum. Verder is het gebied ook grijs, immers waar houd het op? Zoals ik al vaker zeg vind ik het verwerpelijk hoe de Emiraten omgaan met vrouwen of derde rangs burgers. Daar waar wij een verzorgingsstaat hebben is het afdragen van sociale premies of belasting van geen enkel belang voor de staat.

Overigens is bijvoorbeeld een streng nachtregime, vakbonden en duur personeel ook van toepassing op Frankfurt en Heathrow, waar de homecarriers wel zwarte cijfers schrijven, hoe verklaar je dat? Zou dit iets te maken kunnen hebben met de iets te riante regeling voor vooral het cabine personeel en in zekere mate ook de vliegers, natuurlijk in combinatie met enorme overheads?

Tuurlijk moet AF-KLM ook verbeteren en hebben wij te hoge personeelskosten. Daar sta ik volledig achter. Maar je noemt nu twee voorbeelden van maatschappijen waar het goed zou gaan. Bij BA gaan het nu pas na een paar jaar na riante bezuinigingen goed, terwijl Lufthansa weer aan het afglijden is. Wat zeggen we van Alitalia, Austrian, SAS of Swiss? Allemaal maatschappijen die routes hebben geschrapt omdat ze eruit geconcurreerd worden door ME carriers.

Niemand kent alle feiten, maar ik blijf er van overtuigd dat de Nederlandse media dusdanig achter KLM staan dat de artikelen met betrekking tot EZY, RYR, de ME3 etc nogal eenzijdig zijn. Tevens ben ik van mening dat Steven Verhagen van de VNV echt geen idee heeft waar hij mee bezig is. In "Op de Bok" bekritiseert hij bijvoorbeeld een tweede vlucht van EK naar Lissabon, dit zou volgens hem geen high yield route zijn en slechts capacity dumping. Misschien is dit zo voor een maatschappij die Lissabon slechts als low-cost point to point bestemming serveert, maar waarom zou EZY er dan een basis openen, omdat er geen geld te verdienen is? Wanneer je kijkt naar de bestemming die TAP bedient vanuit LIS, dan kan je nagenoeg nergens direct in China/Azie/Australie komen, is het dan niet logisch dat wanneer die mogelijkheid er wel bestaat mensen voor één overstap kiezen in plaats van 2 of zelfs 3?

Waarom kan TAP zelf dan niet die routes openen? Volgens mij zat Portugal samen met Spanje, Italie en Griekenland recent nog in het verdomhoekje van de ECB. Laten we eens de vluchten naar de grote parel van de EU bekijken: Athene. 1 dagelijkse 777-300 van Emirates, 1 A321 en A330-300 van Etihad en 2x A320 en 1 A330-300 van Qatar. Een stoelletje of 1400 per dag!

Overigens jammer ook voor de mensen die voor Trans/Arke/Correndon/EZY etc werken om te zien dat het vakbondsblad voor de Nederlandse verkeersvlieger zich kennelijk maar op een enkele groep vliegers richt, AF-KLM, getuige het artikel over "De Broeders". Waarom zijn de collega's van easyJet geen broeders, die ook gewoon een boterham willen verdienen voor hun familie, voor een bedrijf wat al jaren hele zwarte cijfers schrijft en nu ook voor Nederlandse werkgelegenheid zorgt.

Dit laatste snap ik even niet. Het artikel heet "Hoe gaat het met onze franse broeders?" En de ondertitel is "Het bestuur van de franse vakbond doet verslag hoe de vlag er in Frankrijk bijhangt[...]

Dit artikel gaat er dus over hoe het paralelle CAO traject bij onze collega's in Frankrijk er voor staat. Immers, beide trajecten hebben invloed op elkaar. Ik zie geen enkele (negatieve) verwijzing naar EZY, Trans, Arke of correndon. Als je het blad gelezen hebt zie je ook dat het thema Frankrijk is. Verder kun je dan ook op (de gehele) pagina 34 een verslag zien van de EasyJet Pilot Group. Verder vinden er nu CAO onderhandelingen plaats voor de AMS base. Zoals ik al eerder opmerkte is EZY met open armen ontvangen binnen de VNV.
 
De reden van de goudmijntjes weet je zelf ook wel ;)
Precies. Daarom mijn vraag hoe je bij die 4 routes komt :biertje:


Voor wat betreft de reactie in Trav Magazine: waarschijnlijk een of andere passagier die in hey verleden eens een slechte ervaring heeft gehad met zijn terugreis.
Nee hoor :) Eigenaar van een travel agency.


Arke richt zich niet echt op Seat Only? Iets beter je huiswerk doen. Op bijvoorbeeld de bestemming Curacao is meer dan 75% seat only's.... Daarbij gaat Arke iets bieden ol Short Haul wat HV niet heeft. Beenruimte dmv comfortclass. Voor mij al een reden om HV links te laten liggen als ik keuze heb.
We hebben het hier over Europese bestemmingen. Ik had wat duidelijker kunnen zijn, maar ik bedoel dan ook seat-only op de Europese bestemmingen. Je hebt het immers over directe concurrentie met HV. Het is interessant om te volgen hoe ze dit gaan aanpakken en in de markt gaan brengen. Er zit duidelijk groei in de 'seat-only' markt op dergelijke routes, en hopelijk kunnen de Nederlandse airlines daar van mee profiteren.


Je kan als concurrent dan 2 dingen doen. Je kop in het zand steken en afwachten, of het serieus nemen en zonnodig aktie ondernemen.
Time will tell wat de juiste oplossing zal zijn...
We gaan zien wat het komende jaar gaat brengen. 2016 gaat in ieder geval erg interessant worden! :biertje:
 
@Paraglider: in Kenya betaalt men gewoon 30% inkomstenbelasting lees ik net. Hopelijk beantwoord dat je vragen.

In geen enkel van de genoemde landen wordt er geen euro inkomstenbelasting of sociale premies afgedragen terwijl dat in de zandbak wel het geval is. Geen enkel van de landen heeft voor miljarden aan orders uitstaan en "toevallig" eigen afhandelingsmaatschapijen, brandstofboeren, leasings maatschappijen of èèn enkele investeerder die toevallig ook nog de overheid is.

Het is het totale plaatje dat niet klopt.
 
Terug
Bovenaan