De uitdagingen van de Koninklijke....

Ben het roerend eens met je. Geniet ervan, ben blij dat het mij niet (meer) raakt.

Even inhoudelijk, ik mis het Dollar effect Orange. Die invloed is vrij groot.
 
Ben het roerend eens met je. Geniet ervan, ben blij dat het mij niet (meer) raakt.

Even inhoudelijk, ik mis het Dollar effect Orange. Die invloed is vrij groot.

Dollar effect

135 Mln negatief (grofweg) voor het operating result. Als je het dollar effect wegpoetst op de Omzet en Kosten dan zijn de kosten gedaald en de Omzet gedaald.

1e kwartaal

AFKLCurrency_Nett30mrch2015.jpg


2e kwartaal

AFKLCurrency_Nett30june2015.jpg


Omzet 12.300 -/- ~ 746 = 11.554
External Xpns 8.420 -/- ~ 881 = 7.539

AFKLcurrresult30june.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank,precies, maar dan als handige CFO poets je het Dollar
effect niet weg en dan meldt je als bedrijf dat de omzet
is gestegen. Leuke truc (zou iedereen gedaan hebben) maar
de echte operationele omzet is natuurlijk gedaald.
 
En van de 332? Wannee lopen daar de leases vanaf?


Met dank aan B767-300ER:

A330-300
AKA 28-02-2020
AKB 20-03-2022
AKD 31-05-2022
AKE 31-10-2022
AKF 04-12-2022

A330-200
AOA 25-09-2018
AOB 28-09-2017
AOC 21-11-2017
AOD 25-04-2018
AOE 31-03-2017
AOF 10-11-2018
AOH 01-12-2015
AOI 25-02-2016
AOK 08-05-2016
AOL 14-02-2016
AOM 30-11-2022
AON 11-04-2019


In de reacties op dit artikel weet -ER ook te melden dat de A359 niet meer komt:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...es/geen-nieuw-interieur-in-a330-vloot-van-klm

En hij is normaliter goed OdH.
Verklaart ook de gedeeltelijke switch naar de 787-10.
 
Wellicht interessant in aanvulling op de berichtgeveing van 76-er

Lopende leases:

A330-300
AKA 28-02-2020
AKB 20-03-2022
AKD 31-05-2022
AKE 31-10-2022
AKF 04-12-2022

A330-200
AOA 25-09-2018
AOB 28-09-2017
AOC 21-11-2017
AOD 25-04-2018
AOE 31-03-2017
AOF 10-11-2018
AOH 01-12-2015
AOI 25-02-2016
AOK 08-05-2016
AOL 14-02-2016
AOM 30-11-2022
AON 11-04-2019

777-200
BQA 28-02-2019
BQB 31-01-2019
BQC 31-12-2015
BQD 25-09-2019
BQE 12-02-2016
BQF 29-03-2016
BQG 23-04-2016
BQH 18-10-2016
BQI 08-12-2016
BQK 31-01-2017
BQL 28-02-2018
BQM 11-04-2018
BGN 31-05-2016
BQO 13-05-2017
BQP 26-04-2017

777-300ER
BVA 25-09-2021
BVB 19-03-2020
BVC 28-05-2021
BVD 24-08-2021
BVF 31-03-2023
BVG 01-10-2024
BVI 01-10-2027
BVK 25-06-2025
BVN 26-03-2022
BVO 31-05-2026

747-400 FULL PAX
BFA 31-05-2016
BFB 16-11-2015
BFG 16-11-2016
BFL 18-11-2016
BFN 31-08-2015
BFH en BFY zijn in eigendom

Alle 747 combi's welke nog niet in eigendom waren afgelopen jaar zijn overgenomen van de leasemaatschappijen en nu in volledig eigendom gekomen. Het lijkt erop dat dat met de Full pax ook gaat gebeuren. Dit maakt de uitfaseerdata flexibeler.

747 Cargo: CKA en CKB zijn eigendom. CKC nog niet. Onderhandelingen lopen

359XWB staat op losse schroeven.
 
Die worden verlengd durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen. De 77 gaat samen met de 78-9 en 78-10 de ruggegraat van de vloot vormen.
 
Aah oke. Dan wordt de ica operatie iig een stuk goedkoper. Das mooi. Weet je misschien ook hoe het bij concurrenten is; hebben maatschappijen zoals EK die tientallen vliegtuigen tegelijk bestellen die ook geleased, of echt gekocht?
 
Aah oke. Dan wordt de ica operatie iig een stuk goedkoper. Das mooi. Weet je misschien ook hoe het bij concurrenten is; hebben maatschappijen zoals EK die tientallen vliegtuigen tegelijk bestellen die ook geleased, of echt gekocht?

Hier heb je het overzicht per 31 maart 2015 van de vloot van Emirates:

EKownershipac.jpg


Staar je daar niet op blind want het wijzigt hard die B777-200 uit 1996 is al naar de woestijn en er zijn zeker 4 of 5 a 380's bijgekomen.

Daar waar A300-200 staat moet je lezen als A330-200, het betreft een (spel)foutje in hun jaarverslag.
 
Laatst bewerkt:
Hier heb je het overzicht per 15 maart 2015 van de vloot van Emirates:


Daar waar A300-200 staat moet je lezen als A330-200, het betreft een (spel)foutje in hun jaarverslag.

Hun jaarverslag is enkel voor de bühne, vandaar dat ze zich weinig zorgen maken over dit soort foutjes...alles, maar dan ook alles wordt direct of indirect gefinanceerd door de overheid. Emirates, vliegvelden, suppliers etc. Zelfs de leasemaatschappijen hebben lijntjes met de sjeik himself.

Het is dus ook niet zo ingewikkeld om te bedenken waar alle miljarden vandaar worden getoverd om al die uitstaande orders van te betalen.
 
En ik neem aan dat de 777x als vervanging gaan dienen van de huidige triples.

Ergens zal er natuurlijk een einde zitten aan hun markt. Er is maar een x% wat uberhaupt via de zandbak met overstap wil vliegen.

Zeker als je ook gewoon rechtstreeks kan vliegen en dat prijscompetitief gebeurdt met een goede stoel en goede service.

Ik ben vorige week met de 773 nieuw layout teruggevlogen (ph-bvo). Dat is echt een wereld van verschil met de oude layout. En zelfs de economy zag er echt goed uit. Toegegeven .. Het zijn wel heel veul stoelen .. Maar ze zien er echt goed uit en de beenruimte is gigantisch..

Als de hele vloot 77/78 wordt op deze manier is er echt niets mis mee.

Wat nog ontbreekt is een "hangplek". .. Een bar of mooie selfservice wall waar je even naar toe kan.
 
Zonder een jankverhaal over subsidie te beginnen: waar gaan ze die 280 orders van betalen?

90-95% geleast of gefinancierd..

Veel hogere productie van cabine en cockpit.

Markt "maken" ipv markt "afromen"

Er vliegen nu 8 a380s per dag naar London. Maar BA en Virgin vliegen ook vol overal naar toe.

De klm 777 naar Dubai zit ook nog steeds tot de nok toe vol.

Het me3 effect is niet alleen klanten afpakken maar werkt juist ook markt vergrotend.
 
Watis eigenlijk het plan qua ombouw voor de 8x 773 die nog oude stijl zijn? Worden die omgebouwd en wanneer?

En als ze de 772 voor het einde van het jaar af willen hebben mogen ze ook wel gaan opschieten. 6 van de 15 moeten nog!
 
Hun jaarverslag is enkel voor de bühne, vandaar dat ze zich weinig zorgen maken over dit soort foutjes...alles, maar dan ook alles wordt direct of indirect gefinanceerd door de overheid. Emirates, vliegvelden, suppliers etc. Zelfs de leasemaatschappijen hebben lijntjes met de sjeik himself.

Het is dus ook niet zo ingewikkeld om te bedenken waar alle miljarden vandaar worden getoverd om al die uitstaande orders van te betalen.

Bedenk wel dat de huidige olieprijs echt giga veel pijn doet daar. Ik begreep dat Saudi zelfs geld moest gaan lenen om hun begroting te kunnen betalen..

Het zou me niets verbazen als je binnenkort ook wat matiging in Abu Dabi en Dubai ziet. "Als de geldpers het niet meer doet .. Houdt het ook daar heel snel op".
 
Watis eigenlijk het plan qua ombouw voor de 8x 773 die nog oude stijl zijn? Worden die omgebouwd en wanneer?

En als ze de 772 voor het einde van het jaar af willen hebben mogen ze ook wel gaan opschieten. 6 van de 15 moeten nog!

Januari 2016 allemaal gereed. Ombouw is met circa 2,5 week per kist gedaan.
Daarna direct de 773's
 
Leg die link tussen lease maatschappijen en de Sjeik eens uit 180BT?

Die is er niet maar dat doen ze bij de koninklijke graag geloven. Immers is het de schuld van het midden oosten dat AF-KLM het zo slecht doet.

Het enigste voordeel wat EK heeft is (en ik kan het fout hebben) dat ze zeer goedkope leningen kan krijgen bij de overheid voor het aanschaffen van de vliegtuigen, echter moeten ook deze gewoon terug betaald worden. En wees eerlijk, op dit moment ben je veel zekerder dat als je geld uitleent aan EK je dit ooit terug gaat zien, mocht je geld uitlenen aan KLM of AirFrance zou ik daar niet al te zeker van zijn.
 
Terug
Bovenaan