Er is zeer zeker een visie. Deze is recent nog onder de werknemers uitgedragen door Rene de Groot (COO). De visie van de KLM is dat zij de meest veilige luchtvaartmaatschappij ter wereld wil worden.
Waar haal je dat vandaan Max Rate?? Natuurlijk staat veiligheid hoog in het vaandel willen we dat graag uitdragen. Ik kan me echter niet voorstellen dat De Groot dit op deze wijze in een visie uitspreekt. Dit is iig niet een visie die ik graag deel.
Dit is formeel de visie van KLM:
"Wij hebben met iedereen gedeeld dat onze KLM-visie is om Europa's
'Meest klantgerichte, innovatieve, efficiënte netwerk carrier' te zijn." (bron: Column PE)
Daar valt natuurlijk behoorlijk op af te dingen, wel zie ik dat we (bij KLM) weer de goede kant uitgaan en qua klantbeleving (product aan boord, social media etc) steeds beter scoren. Ook qua kostenbeheersing zijn inmiddels grote stappen gezet.
Ik mis alleen grote visie als het gaat om verdere integratie en efficiëntere samenwerking tussen AF en KLM. In sommige opzichten zitten bestaande (productie) afspraken efficiënte operatie en gezonde groei behoorlijk in de weg. Ook mis ik een visie op het gebied van onze EU operatie en hoe we de concurrentie met de low cost carriers verder aangaan. Het Transavia EU project van De Juniac rammelde aan alle kanten en was bij voorbaat kansloos.
Wat mij betreft kunnen we beginnen om aan NL zijde eerste stappen te zetten aangaande verdere integratie/codesharing KLM,KLC en Transavia productie. Als er goede afspraken kunnen worden gemaakt over eerlijke verdeling en groei werkgelegenheid trek ik zelfs met alle plezier een groene stropdas aan als we daarmee een winstgevender product kunnen neerzetten.
@Iz, politiek porren aangaande een level playing field is natuurlijk geen visie, maar wel enorm van belang gelet op de enorme gesubsidieerde capaciteit aan stoelen waarmee Europa momenteel mee wordt overspoeld en andere zaken (single skies, pax rechten, ETS, etc) die een enorme financiële impact hebben.