A/P Disc
New member
Geen zorgen!
Volgens de laatste VNV mail betreft het alleen het naar beneden bijstellen van geplande groei.
En alles wat de VNV schrijft is waar!...wat een naïviteit...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen zorgen!
Volgens de laatste VNV mail betreft het alleen het naar beneden bijstellen van geplande groei.
Volgens vakbondsman Joop Hofland van De Unie is KLM ‘too big to fail. ´Dan komen er ineens meer dan 30.000 man op straat.’
Er staat een nul te weinig.
Er is zijn in Nederland 300.000 mensen qua inkomen direct of indirect afhankelijk van KLM...
(Offtopic)
VNV is NIET bij de Unie aangesloten en is zeker niet van mening dat KLM too big to fail is.
Ik had het er dus over dat als er niemand in het gat springt.Overdrijven is ook een vak. Ik geloof best dat er een hoop bedrijven indirect te maken hebben met KLM, echter dat betekend niet dat als KLM wegvalt dat die bedrijven ook gelijk omvallen. Als KLM verdwijnt opent dat de markt op AMS waar andere bedrijven Lufthansa, BA graag in zullen duiken. Wereldwijd en binnen europa gezien is KLM maar een middelgrote maatschappij.
Schiphol doet nu al aan risico spreiding door onder ander easyJet en RyanAir binnen te halen. In mijn optiek zeer verstandig en ook voor de consument voordelig. Op de routes waarop easyJet ook vliegen word de concurrentie moordend wat voor de consument voordelig is
Overdrijven is ook een vak. Ik geloof best dat er een hoop bedrijven indirect te maken hebben met KLM, echter dat betekend niet dat als KLM wegvalt dat die bedrijven ook gelijk omvallen. Als KLM verdwijnt opent dat de markt op AMS waar andere bedrijven Lufthansa, BA graag in zullen duiken. Wereldwijd en binnen europa gezien is KLM maar een middelgrote maatschappij.
Mee eens, Easyjet kan me niet genoeg routes openen, met name naar Zuid Europa, daar worden mijn triptickets alleen maar goedkoper van
Misschien dat het enigszins meevalt omdat Ezy in AMS meer met KLC moet concureren die goedkoper en productiever zijn.
Interesting times...
Wat denk je dat EasyJet met haar ticketprijzen gaat doen als KLM stopt op de desbetreffende routes? Er is nu al (ook voor EasyJet) geen stuiver meer te verdienen op bepaalde routes, zoals eerder werd geschreven; de concurrentie is moordend. Leuk misschien voor de consument op korte termijn, ik heb alleen mijn twijfels over de lange termijn...voor zowel consument als werknemer.
Laten we als gegeven nemen dat HV/KLM onvoldoende in staat is om op prijs te concurreren. Dan kom ik op de volgende vraag: Wat is de rechtvaardiging voor relatief hoge ticketprijzen bij KLM? Waar zit dat "extra" bij KLM dat de "willingness to pay" bij de klant een impuls geeft? Als je die vraag niet goed kunt beantwoorden dan ziet het er somber uit.
Onze bezettingsgraad in enorm hoog over se hele linie. Dus de bereidwilligheid is hoog. Men redeneert hier teveel vanuit een NL perspectief terwijl de Chinees, Japanner, Amerikaan graag met KLM reist voor hen liggen de ticketprijzen lager om met KLM te vliegen.
KLM kan over een tijdje prima meeconcurreren met de LCC en de ME3. We gaan er voor en komen er wel, wacht maar even af! Over een weekje waarschijnlijk weer goed nieuws...
Onze bezettingsgraad in enorm hoog over se hele linie. Dus de bereidwilligheid is hoog. Men redeneert hier teveel vanuit een NL perspectief terwijl de Chinees, Japanner, Amerikaan graag met KLM reist voor hen liggen de ticketprijzen lager om met KLM te vliegen.
KLM kan over een tijdje prima meeconcurreren met de LCC en de ME3. We gaan er voor en komen er wel, wacht maar even af! Over een weekje waarschijnlijk weer goed nieuws...
Voor ICA heb ik als Nederlander zeker wel een paar redenen om met KLM te vliegen. Non-stop, prima stoelen (ben ook niet zo groot ), de FA's zijn meestal ook wel aardig en dat dan samen met flying blue silver en gewoon het vertrouwde gevoel zorgen ervoor dat ik ICA eigenlijk altijd KLM vlieg.
Ik vlieg wat vaker naar Zo-Azië, heb het voor de grap een keer met Emirates geprobeerd. Vond dat drie keer niks. Kom je midden in de nacht aan op Dubai, moet je vervolgens eerst drie uur lang rondstruinen om over te stappen (om drie uur 's nachts!) op de volgende vlucht. Zelfs in een vliegtuig lig ik normaal dan te pitten. Merkte echt dat ik veel vermoeider was dan na een non-stop vlucht. Vond ook de FA's wat minder dan bij KLM. Hun economy class in combi met de A380 mag dan goed zijn, KLM blijft ik al met al toch echt beter vinden.
Op Europa vluchten is het echter wel een ander verhaal. Als je om 7 uur 's ochtends vertrekt worden die twee koppen koffie en dat broodje echt wel gewaardeerd, maar laatst moest ik naar Basel en met een prijsverschil van 80 euro kies ik dan 'helaas' toch echt voor Easy. Denk daarom ook dat KLM op de Europa routes erg veel point to point pax aan het verliezen is. Die groep pax met dezelfde tarieven vervoeren als bijv. Easy is gewoon niet rendabel. Daarom zou KLM des te meer moeten investeren in service en comfort op de ICA vluchten, om die passagiers iig wel te houden.